Callinectes sapidus (Mavi Yengeç)

in #nature6 years ago

37030230_10156671896628559_7070777171614105600_n.jpg

Mavi yengeçler, doğanın ve dolayısıyla denizlerin insan oğluna sunduğu milyonlarca muhteşem varlıktan sadece biri.

Seri halinde sunumlar yaparak üzerinde duracağımız bu canlı, ilginç özelliklerinin yanısıra "dılişıs/delicious" sıfatını sonuna kadar haketmekte. Yemesi her ne kadar biraz zorlayıcı olsa da :)

Öncelikle belirtmek lazım ki , bilimsel ismi Latince ve Yunancadan alınmış olup 1860’da William Stimpson bu grubu “güzel yüzücü” manasında callinectes olarak adlandırmıştır. 1896’da Mary Rathbun tarafından “lezzetli” anlamında sapidus tür ismi verilmiştir. “Calli”, güzel; “nectes” yüzücü manasına gelmektedir. Dolayısı ile “lezzetli güzel yüzücü” olarak tercüme edilebilir.

Ticari önem açısından dünyanın birçok ülkesinde ciddi değer arz etse de Türkiye'de henüz sadece bazı kıyı bölgelerde(Ör: Muğla/Dalyan) turistlerin daha fazla çektiği bir gerçek.

Üretimi şuan deneme aşamasında ve Ege Üniversitesinin bu konuda ciddi çalışmaları ve proje destekli yatırımları bulunmaktadır.

Ben şahsi olarak yüksek lisans tezimi bu konuda yapıyorum ve tadına bakma şansım oldu. Özellikle bu yazıyı okuma fırsatını bulan dostlara sesleniyorum kesinlikle tavsiye ederim, Dalyan'a gitme fırsatınız olursa 2018 yazında ortalama 300gr (kendim ölçtüğüm için biliyorum) bir mavi yengecin tane fiyatı 6 tl'dir.

Yanısıra Dalyan merkezden kalkan ve İztuzu sahiline giden tur tekneleri ile Caretta caretta'ları görebilir ve aynı zamanda Mavi yengecin tadını çıkarabilirsiniz.

Mavi yengeçler üzerine konuşulacak ilginç şeyler olduğunu yazının başında belirtmiştim. Bir sonraki paylaşımımda da bu konular üzerinde durmayı planlıyorum. beni takip etmeyi unutmayın :)

Şimdilik iyi tatiller diler, keyifli bir yaz geçirmenizi temenni ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64485.37
ETH 3156.53
USDT 1.00
SBD 4.05