Hernieuwde inspiratie tot schrijven in het Nederlands

in #nederlands5 years ago

startup-593341_960_720.jpgSource

Divider3.png

Enkele dagen geleden schreef ik over mijn eerste betaalde schrijfopdracht

Ik heb intussen de site van deze persoon goed doorgelezen, om te bedenken wat voor artikel ik ga schrijven. Naast het feit dat ik aardig wat bekende tips en trucs tegen ben gekomen die wij ook toe hebben gepast in de tijd dat we geen inkomen hadden in Nederland, wist ik mede daardoor ook vrij snel waar mijn artikel over moest gaan. Het viel mij namelijk op dat enkele hele grote lifesavers voor ons destijds niet op de site staan vermeld nog, en dat een andere manier van overleven zeer beknopt vermeld staat, maar niet met een persoonlijk verhaal van iemand die er gebruik van heeft gemaakt. Ik denk dat wanneer je een verhaal schrijft uit je eigen persoonlijke ervaringen, mensen tips en trucs beter onthouden. Natuurlijk kan een artikel dat enkel informatief is ook aanslaan, maar ik denk dat mijn kracht ligt in het delen van mijn ervaringen.

Divider3.png

Deze opdracht heeft me hernieuwde inspiratie gegeven

Hoewel ik schrijven op Yoors intussen wel weer iets opgepakt had de afgelopen maand, ben ik er lang niet zo actief of als op Whaleshares of Steemit, maar toch heeft een artikel dat ik twee zomers geleden schreef ervoor gezorgd dat ik deze opdracht binnen heb gesleept. Mijn vriend vertelt me regelmatig dat hij de artikelen die ik op Yoors schreef mist omdat hij mijn schrijfstijl in het Nederlands altijd zo leuk vond. Nu ben ik er een beetje "uit" het Nederlands schrijven, maar deze opdracht komt op het juiste moment. Het zorgt er namelijk voor dat ik een oud artikel weer gepromoot heb en snel over de volgende grens van views getrokken zal worden, maar ook dat ik iets dat ik eigenlijk al langere tijd wilde delen voor mensen in een financieel lastige situatie, nu ook echt ga delen. Deze tips zijn echt gericht op mensen die in Nederland wonen, en daarom minder interessant om uitgebreid te delen op Steemit en Whaleshares. Wanneer ik ze wel daar in het Nederlands zou delen vermoed ik dat ik een te kleine groep lezers bereik die er ook echt daadwerkelijk mee geholpen zullen zijn. En dat is nou eigenlijk juist net de insteek van het delen van deze informatie, anderen helpen. En vooral ook laten zien dat je je niet hoeft te schamen, maar met wat simpele trucjes een wereld vol heerlijk eten en behulpzame mensen voor je open gaat. Het toepassen van deze trucs heeft ons in onze donkerste periode samen echt weer de goedheid van de mens laten inzien. Hoewel we echt ontzettend tegen werden gewerkt door de rest van de wereld (zo voelde het echt op den duur) zagen wij hierdoor gelukkig nog steeds dat de mens niet slecht van zichzelf hoeft te zijn, maar dat er ook echt mensen bestaan die leven om anderen te helpen. En ook mensen die een goede boterham te eten hebben, en het fijn vinden als zij een oproep lezen op een Facebook groep een steentje bij te dragen. Ik kijk ernaar uit dit artikel te schrijven, omdat ik het stiekem toch knap vind hoe wij onszelf door die periode gesleept hebben, maar ook omdat het weer mooie herinneringen terugbrengt van een hele zware donkere periode.

Divider3.png

Warme herinneringen uit een financieel zware periode

Mijn vriend zei gisteren zelfs: "Hoewel die tijd verschrikkelijk was, kijk ik er nu op terug en denk ik dat het allemaal zo zwaar nog niet was en dat we er toch mooi zelf doorheen gekomen zijn". Ik ben het daarmee eens, het roept bij mij nu het niet meer "vers" is vooral warme herinneringen en kippenvel op wanneer ik terugdenk aan die mensen die ons geholpen hebben. Zij hebben het verschil gemaakt, en zij zullen allemaal altijd herinnert worden door ons. Ik heb een van die personen overigens nog uitgebreid bedankt als onze held in een artikel wat ik daarna ook naar hem via facebook gestuurd heb. Hoewel ik anoniem was op het facebook profiel en Yoors, wist hij door het verhaal meteen wie het was, en hij was ontroerd door het lezen van dat artikel omdat het voor hem waarschijnlijk niet zo'n grote impact had op zijn eigen leven, als dat het op die van ons had. Ik hou ervan dat soort verhalen vast te leggen, want mensen die zich zo inzetten om anderen te helpen mogen daar best voor bedankt worden. Ik voel dat dit het moment is dat ik me daar weer deels op wil gaan focussen, door het delen van ons verhaal waar wij in oplossingen dachten om te overleven, anderen helpen die zelf niet meer zo creatief kunnen na denken. Want ik weet dat er maar 1 lichtpuntje nodig hoeft te zijn om een out of the box denker weer actief aan het denken te zetten kijkend naar oplossingen ipv problemen. Het delen van deze tips zouden zomaar eens het verschil voor deze mensen kunnen zijn. Ik hoop natuurlijk ook dat ik mensen inspireer hun ervaringen te delen, omdat dit soort kennis doorgeven belangrijk is. Zo draag ik op mijn manier een steentje bij om anderen in nood te helpen.

Divider3.png

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64386.10
ETH 3142.17
USDT 1.00
SBD 3.98