Mopperman is de tijd kwijt

in #nl6 years ago (edited)

He, kan ik de klok weer een andere plek geven. Zaterdagnacht stond er. In Heiligerlee dus helemaal niks te doen. Zit ik dan tot 3 uur 's nachts te wachten om met de Friese staander te kunnen gaan sleuren.

Wat blijkt? Er is niet alleen verwarring over zomer- en wintertijd, maar ook over wat nou zater- of zondagnacht is. De klok stond inmiddels weer op de oude plek, maar wel op het verkeerde moment verplaatst...

Want het is niet op zaterdagnacht, want die is zojuist geweest. Het is op zondagnacht, die begint om 00:00 uur. En dan gaat de tijd, op de klok, een uur terug, om van 03:00 uur naar 02:00 uur te gaan.

En nee, de komende nacht is niet zaterdagnacht, ook nooit zo geweest. De nacht na de avond is de volgende dag. Maar als officieele instanties het al verkeerd doorgeven is het wellicht tijd om te hierna te kappen met die zomertijd gedoe.

Het was afgelopen nacht echt al zaterdagnacht. Wat mensen daar ook van vinden. Denk maar aan oud en nieuw. Het nieuwe jaar begint om 00:00 met een nieuwe dag en die begint in de nacht.

Middernacht is het begin van een nieuwe dag en ik ga vannacht niet nog een keer naar Heiligerlee, straks is het maandagnacht eigenlijk pas. Je weet wel, als twaalf uur 's nachts de nieuwe week begint.

Zo, nu eerst even een kalmeringspilletje innemen...


Meer ongelukken door zomer-wintertijd
image
Foto door @niwrah van een zeefdruk door https://www.fabian-art.nl


Dit was mijn Steem uitsmijter, voorlopig mijn laatste publicatie met dit account.

Sort:  

Dus als ik het goed begrepen heb en we veronderstellen dat gisteren vandaag is, dan zou ik vanacht de klok terug moeten zetten?
OK Ik snap het helemaal...

Hahaha, ja de nacht van deze dag, dan zit je helemaal goed.

Thanks for using eSteem!
Your post has been voted as a part of eSteem encouragement program. Keep up the good work! Install Android, iOS Mobile app or Windows, Mac, Linux Surfer app, if you haven't already!
Learn more: https://esteem.app
Join our discord: https://discord.gg/8eHupPq

Congratulations @niwrah! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67