Min barndoms by (NO)

in #norway7 years ago

Tok med meg ungene mine å gikk en tur får å vise dem min vakre barndomsby som jeg vokste opp i. Ekstra deilig å fint er det at det er sommer med deilig temperatur i lufta. Først gikk vi en liten skogstur før vi avsluttet dagen ved vannet. Her har dere bildene som alle er tatt i dag.

Etter å ha gått en liten skogstur, kommer vi frem til en liten høyde som av de "lokale" blir kalt flaggstanga. Her kan man se utover hele den vakre lille byen vår.

Svelvikstrømmen som dere kan se er et smalt og stridt sund på 200 meter mellom indre og ytre del av Drammensfjorden. Den er Norges nest sterkeste tidevannsstrøm og over denne går Norges korteste Norges bilfergetur.

Da vi gikk samme vei tilbake fikk vi øye på denne lille krabaten vi bare måtte ta et par bilder av. Litt vanskelig da den ikke ville stå stille :)

Etter vi var ferdig med skogsturen valgte vi å titte på en badeplass jeg tilbrakte mye tid på som barn, dette blir kalt "Skjæra". 

Her fikk vi besøk av en flott svane som var så nysgjerrig at han måtte komme å hilse på litt.

Man kan ikke klage med en så fin utsikt som dette, ikke rart vi koste oss her.

Etter vi var kommet hjem og fått oss litt mat avsluttet vi dagen med dette :)

Og da var denne dagen over. Håper dere alle har hatt en fantastisk dag, og jeg setter utrolig stor pris om dere kommenterer under hvordan dagen deres har vært og om dere liker bildene eller ikke(jeg er ingen fotograf :P). Go'natt og på gjennsyn.

Sort:  

Svelvik ser flott ut! Hvordan er Svelvikstrømmen (jf. Saltstrumen) å fiske i?

Vell jeg har aldri fisket i Saltstraumen men i Svelvik så er det brakkvann og saltvann, kommer litt ann på hvor man står i Svelvik. Jeg har fått alt fra mort, rødspette, tosk, sei, makrell samt at jeg har hørt folk som har fanget laks. For å se alt du kan få på de forskjellige stedene kan jeg anbefale denne siden her . Om du ikke har vært i Svelvik anbefales det på det sterkeste at du tar deg en tur ;) Det blir også kalt Norges nordligste sørlandsby, selv om vi er langt fra Sørlandet :P

Kule bilder! Du har fått fanga noen fine øyeblikk der, spesielt det hvor ekornet stirrer rett på deg! Jeg har vært fanga på et kontor de siste 8 timene, så det er godt å se at noen får noe ut av sommern! ;)

Takk @tryptameme for hyggelig respons. Ja kan ikke klage med litt sommerferie, glad jeg ikke sitter på et kontor enda, men blir sikkert ikke så lenge til jeg er i samme situasjon som deg :P

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 61959.02
ETH 3004.67
USDT 1.00
SBD 3.59