Tips dan Info bermain Game Moonsteem!steemCreated with Sketch.

in #partiko5 years ago (edited)

Hi guys.... Saya ada berita bagus nie...

Jika anda membaca post saya, berkaitan dengan MoonSteem... anda pasti faham mengapa saya excited untuk bermain game ini. Setelah bermain untuk beberapa hari... Saya telah faham bagaimana game ini berfungsi...

Semasa bermain...

  • Saya tukar steem > steemies...

  • Saya menggunakan steemies untuk bermain game dalam jumlah yang kecil. Bet kecil-kecilan saja... 😂

  • Setiap kali saya bermain game, saya akan diberi token. Dengan erti kata lain, token diberi mengikut berapa kali saya tahan bet. Contohnya: hari ini saya telah pasang bet/bermain 5 kali, tidak kira untung atau rugi, saya telah mendapat 5 token. Sila rujuk gambarajah dibawah.

Setakat ini saya telah berjaya mengumpul sebanyak 4917 tokens.

Seperti yang anda baca di atas, setiap hari ada token yang akan hangus. Bagi memastikan token anda sentiasa meningkat, anda kenalah bermain moonsteem setiap hari.

p/s: actually saya tidak berapa sure bagaimana % token itu dikira melalui bet. Mustahil juga sekiranya saya sudah pasang bet sebanyak 4917..😂

  • Dari token yang terkumpul, anda akan mendapat dividend tetapi dengan syarat ramai orang rugi semasa bermain game.

  • Dengan kata lain, orang rugi, saya dapat dividends... Lol

  • Selain itu, anda boleh invest dalam game ini jika anda malas hendak bermain moonsteem. (minimum 10 steem).

  • Cara dapat untung melalui invest, sama seperti saya mendapat dividend. Jika orang rugi, maka anda dapat untung, jika orang untung anda tanggung kerugian itu.. Lol tapi, dari pemerhatian saya ramai orang sengaja mahu rugi lol

  • Setelah bermain beberapa hari, saya fikir hendak invest dalam game ini. Kenapa?

  • Kerana.... Ramai pemain yang mempunyai token 6 angka, sengaja hendak rugi semasa memasang bet.. Mereka mencari untung melalui token.. Sampai ada yang guna script untuk bermain...(guna bot)

Boleh menggunakan script/bot

Kamu kena ingat... Mereka sudah lama main, dan mempunyai token yang banyak... Mereka sengaja kalah dengan menggunakan dividends yang mereka dapat agar investment mereka meningkat. Hmmm... susah mo explain, kalau kamu main baru kamu dapat faham.. Haha

  • Sebagai pemain baru macam saya, kadang-kadang saya menggunakan steemies dari dividends... Saya main untuk menang... Jika saya menang 1@2 steem/1k@2k steemies, saya terus berhenti main pada waktu tu juga.

  • Kalau adrenaline mula naik.... lebih baik stop main dulu, bikin kalah tu..

Sila rujuk gambarajah dibawah:

yellow arrow: dividends pagi tadi..... red arrow: steemis yang saya dapat kelmarin.

Actually saya sudah menggunakan 15 steemies hasil dari dividends kelmarin, main punya main saya dapat 26 steemies

Hari ini saya main lagi, saya dapat 30 steemies. Jadi jumlah keseluruhan steemies saya untuk hari ini ialah 56 steemies.. untung bersih nie tau... 😂

haha.. jumlahnya tidak banyak sebab saya sibuk buat post ini.. Kalau kamu suka info ini, resteem lah kio... Bukan senang mo susun ayat untuk explain pasal nie game... Jangan lupa bagi sikarap... Wahahaha

Setelah anda membaca fakta di atas, apa perasaan anda? Excited? Tak percaya?

Well, terpulanglah kepada individu masing-masing, saya cuma berkongsi apa yang saya telah nampak dan faham selama bermain.

Jika informasi ini menyebabkan anda rugi semasa bermain, saya tidak akan bertanggungjawab. Saya shorkan anda untuk mencari lebih info tentang game ini, baru main k.

p/s: Patut pun walaupun rugi, mereka tetap tahan bet yang sama.... Rupa2nya ada udang di sebalik mee... Hahaha..


Jom main Moonsteem


Posted using Partiko Android

Sort:  

You've received an upvote from SteemXP Community

SteemXP Curation Guild is dedicated to the growing Southeast Asia steemit communities. To support and promotes new and promising authors, original and good content from Southeast Asian Nations Member Nation. Indonesia, Thailand, Malaysia, Vietnam, Singapore, Philippines, Myanmar (Burma), Cambodia, Laos, Brunei.

Check out our Website, Join our community on Discord and support our mission by following our curation guild.

Vote SteemXP Witness @bitrocker2020 using this link

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by angela🎗 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62996.10
ETH 3122.17
USDT 1.00
SBD 3.88