You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy zmieniac aparat na pelna klatkę?

in #pl-artykuly6 years ago

Dla mnie jedynym argumentem za jest szerokość kąta widzenia, przydatna w moim przypadku przy fotografowaniu architektury. Znam za to wiele osób, które celowo korzystają z APS-C czy MTF bo crop jest dla nich przydatny. Sam zamieniłem Nikona D7000 na Sony A6000 i jestem zadowolony, używalne ISO jest znacznie wyższe a rozmiar fantastyczny.

Sort:  

Zdecydowanie dobry wybór, ale z racji posiadanych obiektywów, wole przy Nikonie pozostać, lustrzanki maja jedna ogromna przewagę, czyli ilość zdjęć które można wykonać na jednej baterii. Co do ISO to uważam ze, 6400 wystarcza w większości przypadków, pod warunkiem ze się używa jasnych obiektywów.

Zapasowy akumulator to był mój pierwszy zakup ;) Nikon oczywiście ma też lepszy wybór obiektywów, choć Samyang 12 f/2.0 i Sony 18-105 f/4 całkowicie pokryły moje potrzeby.

Sprawa sprzętu jest zawsze drugorzędna, podstawa to umiejętność wyciśnięcia z niego jak najwięcej się da. Ja podchodzę bardziej z ekonomicznego punktu widzenia i rynek wtórny, oferuje w UK masę sprzętu Canona i Nikona, a Sony.... tu już ciężko znaleźc okazje, chociaż jakość sprzętu jest w czołówce peletonu.

No to prawda, wszystko pod Sony mam nowe ze sklepu. Co do pierwszego zdania - miewałem w życiu takie badziewne obiektywy, że nic się nie dało z nich wycisnąć. Niech rysuje ostro, nie znieszktałca za mocno i resztę robi fotograf.

A jakie szkło w nikonie miałeś?

Sigma 10-20 f/4-5.6 + Sigma 18-50 f/2.8 + Nikkor 35 f/1.8 + Nikkor 85 f/1.8 D + Soligor 400 f/6.3

Z badziewia to były jakieś Sigmy 18-250, Nikkor 18-200 i 18-55, Tamron 18-55, takie typowe do wszystkiego i do niczego

Mi jeszcze trochę brakuje, mam Nikkor 35 f/1.8 DX, Nikkor 35 f/1.8 G, Kitowy Nikkor 18-55 ( przy dobrym świetle nie narzekam na niego ) i Heliosa ( do makro i portretu) oraz Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di-II VC PZD model B008 którego używam najczęściej w terenie ( moim zdaniem jeden z lepszych obiektywów na wakacje, gdy nie chcesz nosić dodatkowych obiektywów, szybki AF, tylko jakość jest zadowalająca w zakresie od około 25 do 100mm wiec na pełnym zoomie, raczej trzeba cropowac zewnętrzne krawędzie, a na 18mm zniekształcenia wymagają korekty przy obróbce.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 69054.54
ETH 3793.22
USDT 1.00
SBD 3.70