Smart urządzenia w moim "inteligentnym domu" (część 5 - oświetlenie Smart Life/Yeelight)

in #pl-artykuly5 years ago

20190612_000525.jpg

Cześć! Zaopatrzyłem się w kolejne urządzenia (na jedno czekam z niecierpliwością), więc postanowiłem kontynuować naszą serię o sprzętach w moim "inteligentnym domu" :)


Pozostałe cztery części serii:
Część 1 - Amazon Alexa
Część 2 - kamera CCTV EZVIZ
Część 3 - Toshiba Smart TV
Część 4 - Smartwatch Gear S3


Yeelight w Polsce, a w UK?

Brakowało mi w moim pokoju w Wielkiej Brytanii tego, że nie miałem inteligentych żarówek, tak jak w mieszkaniu w Polsce zanim wyleciałem z kraju. Dwa dni temu więc, bo 10. czerwca postanowiłem zakupić sobie jakieś, które będą jednocześnie miały możliwość ściemniania (bo moje angielskie włączniki mają wbudowane pokrętło ściemniacza), nie będą tylko białe, będą miały odpowiedni angielski gwint (bayoneta) i będą tanie.

Ogólnie drugim powodem zakupu był fakt, że nasze poprzednie (zwykłe) żarówki strasznie mrygały.

Szybko i bezproblemowo przez neta

IMG_20190611_21t5918.jpg

Wszedłem więc na stronę Amazona (bo tutaj w sklepach nie ma nic zupełnie, a na necie z kolei jest wszystko) i po 5 minutach znalazłem żarówki Smart Life (tak naprawdę to Xuntiy), które odpowiadają wszystkim moim powyższym kryteriom. Żarówki kosztowały 18,99£ (2 sztuki), a jako że darmowa przesyłka obejmowała zakupy od 20£, to zaopatrzyłem się przy okazji w żel pod prysznic :D. Mogłem dorzucić do tych żarówek dosyć tanie inteligentne gniazdko, bo akurat było jedno za , ale doszedłem do wniosku, że nie mam nic takiego co mógłbym włączać głosowo przez gniazdko (może poza nawilżaczem powietrza, który ostatnio kupiłem).

Amazon Prime

Screenshot_20190612_175925.jpg

Postanowiłem się nie barować i wziąć jednodniową wysyłkę, a że Amazon Prime był akurat za darmo (30 dni trial) to moja paczka czekała na mnie pod drzwiami już następnego dnia.

Prime to nie tylko szybsza wysyłka, ale i platforma Prime Video. Przy okazji więc, mam dostęp do jeszcze większej ilości filmów (bo normalnie mam Netlixa na PS4) niż zazwyczaj. Nie wiem jak seriale i klasyki, ale Prime Video ma całą masę horrorów (i to tylko z tego roku!

Screenshot_20190612_182309.jpg
(pierwsze co sobie obejrzeliśmy szybko na godzinkę, nie polecamy :P)

Instalacja szybsza niż siku

IMG_20190611_220040.jpg

Podpięcie tego dosłownie zajęło mniej niż jedynka w toalecie. Chciałem zaskoczyć partnerkę powrotem głosowo sterowanego światła, do którego była przyzwyczajona w Polsce, i wyobraźcie sobie, że zdążyłem wkręcić żarówki, pobrać apkę Smart Life, zarejestrować się na stronie, skonfigurować skill Alexy i uruchomić żarówki bez podejrzeń w białym kolorze zanim Kasia w ogóle wyszła z łazienki :D.

Trochę miałem stresa czy zdążę, bo jak włączyłem światło po włożeniu żarówek, to cały pokój wyglądał jak po rzezi w Kill Bill'u Tarantino:

IMG_20190612_183829.jpg

Dodatkowe pozytywy

Screenshot_20190612_183155.jpg

Screenshot_20190612_183207.jpg

Działają bez problemu z Alexą, działają bez problemu z IFTTT (i wieloma innymi usługami powyżej). Moje żarówki już wiedzą, żeby zmieniać kolor na jasny niebieski kiedy na zewnątrz padać deszcz i żeby włączać się samemu kiedy zachodzi słońce :)

Screenshot_20190612_183435.jpg

Nie wiem czy żarówki muszą iść przez jakiś chiński serwer (Yeelight musiał się łączyć z Singapurem), ale wydają się działać szybko i szybciej niż moje polskie oświetlenie Xiaomi Yeelight. Efektu rozjaśniania nie ma, więc z ciemności natychmiast "staje się światłość". Czas reakcji od komendy głosowej do przesłania jej z Alexy do żarówek również wydaje się być szybszy niż Yeelight.

Screenshot_20190612_184451.jpg

W każdym z pudełek jest malutka instrukcja (która nie była mi nawet potrzebna), a na okładce jest kod QR z dostępem do instalki aplikacji. Rozbudowana instrukcja obsługi, połączenia ze skillem Alexy i rejestracja online znajduje się również w samej aplikacji Smart Life.

Nie ma żadnego huba, potrzebne Wam tylko żarówki i sieć Wi-Fi. Żadnego drogiego sprzętu od Philips Hue. Żadnych mostków.

Żarówki, podobnie jak mój poprzedni Yeelight, mają nawet tryb muzyczny, więc możecie śmiało robić dzięki nim imprezy :)

Alexa, dobranoc

Screenshot_20190612_182746.jpg

Gdy wczoraj kładliśmy się spać, jak tylko Kasia chciała udać się do ściany wyłączyć światło, spotkała ją niespodzianka, kiedy z łóżka powiedziałem "Alexa, good night", a ta pożegnała nas, życzyła dobrego snu i wyłączyła (ustawione już wtedy w grupę) oba światła.

IMG_20190612_003634.jpg

Posted using Partiko Android

Sort:  

Alexa jest zawsze ON, nawet gdy jest OFF. Posluchaj co robi z twoim glosem.

Congratulations @lawliet45! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 70 posts. Your next target is to reach 80 posts.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Zajebiste!

Posted using Partiko Android

Dzięki :D

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61361.03
ETH 2932.71
USDT 1.00
SBD 3.67