Iron Harvest - Alpha 01steemCreated with Sketch.

in #pl-gry6 years ago

 Pewnego dnia, podczas przeglądania Internetu, trafiam na obrazy Jakuba Różalskiego. Jest on autorem wspaniałych, klimatycznych obrazów. Twórca uniwersum 1920+. Same prace możemy podziwiać na jego stronie: https://jrozalski.com/. Zafascynowany twórczością wyobrażałem sobie jakie wspaniałe gry mogą powstać na podstawie takiego uniwersum. Po długim czasie, scrollując fb widzę, że jest tworzona gra na podstawie tego uniwersum. Są pierwsze rysunki koncepcyjne, sam Różalski bierze udział w tworzeniu gry, a inspiracją jest między innymi świetne Company Of Heroes. Gra przy której spędziłem mnóstwo czasu. Myślę, musi się udać. Śledziłem projekt, każdą wzmiankę aż po jakimś czasie twórcy decydują się na zbiórkę na kickstarterze. Studio które podjęło się stworzenia tej gry może i nie może się pochwalić zbyt bogatym portfolio. W sumie najbardziej interesującą ich produkcją mi osobiście jest gra The Dwarves. Inne to klikane przygodówki. Ale mimo tego uznałem, że dam im szansę i wesprę ten projekt. W sumie to był mój pierwszy raz na kickstarterze. Zdecydowałem, że wesprę twórców sumą niecałych 100$. Za tą kwotę otrzymuje dosyć ciekawą edycję, ale również co najważniejsze to dostęp do zamkniętych testów alpha i beta.  I zaczęły się właśnie pierwsze testy Alpha.


 Dostałem klucz na platformę Steam. Pobieranie nie trwało długo, ponieważ sama gra też dużo nie waży. Podekscytowany odpalam grę. Oczom ukazuje się ekran ładowania, oczywiście obraz Jakuba. Klimat jest budowany. Odpala się menu główne. Za dużo opcji jeszcze do wyboru nie mamy, musimy w końcu pamiętać, że to dopiero wczesna Alpha. Twórcy oddali nam do dyspozycji dwa tryby. Jeden z nich to zwykła potyczka przeciwko botowi, a drugi to obrona przed kolejnymi falami wroga. Docelowo frakcje mają być trzy. Imperium Saksoni, Republika Polanii oraz Rusviet. Wzorowane odpowiednio na Niemcach, Polsce i Rosji. Aktualnie do dyspozycji mamy mieszaną jedną frakcję. Zacząłem od gry przeciwko botowi. Ja w jednym narożniku bot w drugim. Bez mgły wojny więc mogłem obserwować co mój oponent wyczynia. Zacząłem spokojnie, wysłałem strzelców do przejmowania punktów, aby zdobywać zasoby. Inżynierom rozkazałem budować budynek, który jest odpowiedzialny za budowę mechów. Uznałem, że przyda się ciężkie wsparcie. Przy okazji produkowałem kolejnych strzelców. Podczas przejmowania kolejnych punktów w końcu doszło do starcia z przeciwnikiem. Uzbierałem już dosyć jednostek ale mój przeciwnik również nie próżnował. I tutaj już dostrzegłem jak bardzo gra stawia na taktyczne działanie. Bardzo łatwo i głupio straciłem moje mechy i od razu wyłapałem moją słabość. Czyli brak przypisywania jednostek pod konkretne klawisze. Tutaj to jest po prostu podstawa jak w StarCrafcie. Otoczenie jest podatne na zniszczenia a to sprawia, że jednostki muszą być w ciągłym ruchu a żeby zdobyć przewagę nad wrogiem musimy umiejętnie flankować. 


 Po oberwaniu srogich bęcków od bota przeniosłem się do drugiego trybu. Polega on na tym, że musimy obronić naszą bazę przed kolejnymi falami, coraz to mocniejszych wrogów. Nasza baza co prawda jest okopana ale nie na tyle aby stawić czoła potężniejszym i liczniejszym falom wroga. Kluczem do sukcesu jest to aby między falami kolejnych wrogów zdobywać punkty zaopatrzeniowe na mapie, które również są chronione przez wroga. Więc zadanie również nie za łatwe tym bardziej, że czas pomiędzy kolejnymi falami wrogów nie jest zbyt długi więc musimy bardzo szybko działać a nasza opieszałość może sprawić, że po prostu stracimy bazę, czyli przegramy. No cóż, mogę powiedzieć tylko tyle. Gra jest bardzo wymagająca i skillowa więc przeżyłem maksymalnie trzy fale. No ale się nie poddaję i będę próbować dalej. 


 Gra mimo wczesnej wersji prezentuje się bardzo ładnie. Jednostki są szczegółowe. Mapy również są dopieszczone. Oczywiście należy pamiętać, że to jest dopiero wczesna Alpha, więc samego contentu nie jest za wiele. Już teraz dostaliśmy dwa tryby plus kilka unikalnych jednostek. Gra się przyjemnie ale zarazem rozgrywka wymaga od nas dużego skupienia. Liczę na to, że twórcy, po sukcesie osiągniętym na kickstarterze, stworzą bardzo dobrą grę a samo uniwersum Jakuba Różalskiego, 1920+ będzie dalej rozwijane. Jeżeli ktoś jest chętny zaznajomić się z projektem zapraszam na stronę twórców: https://kingart-games.com/

Sort:  

Congratulations @handofcat! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @handofcat! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69390.09
ETH 3783.14
USDT 1.00
SBD 3.83