Omlet twarogowy z owocami sezonowymi

in #pl-kuchnia6 years ago (edited)

image

Witam głodnych! Dawno nie zaglądałam na steemit i widzę, że mój blog czuje się już samotnie :) Dzisiaj nie będzie podróżniczo, chociaż mam cały ogrom nowych materiałów. Wakacje trwają, więc i moja letnia podróż nie jest jeszcze skończona.

Chciałabym wam pokazać sprawdzony przepis na szybki obiad lub śniadanie dające energię na cały dzień. Omlet twarogowy, bo o nim mowa to doskonała opcja dla ludzi zabieganych, ale dbających o to by ich posiłek był wartościowy. Przepis, który wam zaprezentuje, można lekko zmodyfikować i podawać również na słono. Ja jednak musiałam skorzystać z dobrodziejstw, które oferuje mi ogród. Przygotowałam wersję dla słodkolubnych istot.

Potrzebne produkty:
image

Oczywiście można przygotować trochę bardziej FIT omlet, zastępując mąkę pszenną, nie smażyć na maśle (sucha patelnia też się sprawdzi), użyć mniej tłustego twarogu itd. Owoce, które zostały podane, można zmienić. Świetnie sprawdzą się borówki, truskawki, banan.

Przyda się także szczypta soli, o której zapomniałam wyżej. :)

Przygotowanie:

  1. Twaróg rozgnieść, połączyć z jajkami na gładką masę.
  2. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, rozmieszać.
  3. Do masy dokładamy łyżeczkę miodu, szczyptę soli. Mieszamy.
  4. Na patelni rozpuścić łyżeczkę masła. Wlać masę.
  5. Piec z obu stron, tak aby omlet był delikatnie brązowy. Nie używać mocnego ognia, ze względu na nieklarowane masło.
  6. Omlet wyłożyć na talerz. Dodać na górę jogurt, posypać owocami. Całość delikatnie oblać łyżeczką miodu.

image

Do całości dorzuciłam jeszcze śliwki, a co tam. Jak szaleć to szaleć.

Danie to zaspokaja moją potrzebę słodyczy, chociaż nie należy do bardzo słodkich. Całą robotę robią tu owoce.

Na koniec jeszcze garść wartości odżywczych (wyliczone za pomocą aplikacji Fitatu):
image image image image

Polecam wypróbować! Posiłek sycący i smaczny.
Przygotowanie całości razem z przypiekaniem nie zajęło mi więcej niż 15min.

image

Sort:  

Congratulations @lindaz! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 67692.01
ETH 3734.85
USDT 1.00
SBD 3.69