Smoothie Bowl inaczej, czyli MAGIA ROZMRAŻANIA ❄️steemCreated with Sketch.

in #pl-kuchnia6 years ago

DSCF4014.jpg

Kilka ostatnich postów ode mnie w tym roku ze Smoothie Bowls w roli głównej, na pożegnanie lata.

Jedno z moich ulubionych jest na bazie kakao - a to dlatego, że wprost przepadam za smakiem czekolady. Ale kto nie przepada! Najprostszy miks to oczywiście mrożony banan i gorzkie kakao, czasem z dodatkiem miodu i odrobiny mleka roślinnego. A czasem wpada i roztopiona kostka czekolady...co zdaje się pokazują właśnie poniższe zdjęcia, o ile dobrze pamiętam, bo to już tylko wspomnienie! 😉

DSCF4008.jpg

Odkąd zobaczyłam na Instagramie zdjęcia pewnego utalentowanego nastolatka zwanego @naturally.jo zakochałam się w wychwytywaniu pewnego szczególnego momentu na zdjęciach. Chodzi mianowicie o ... rozmrażanie 🙂

Jest taki pełen magii okres kilku minut, kiedy na mrożonych owocach w skutek podniesionej temperatury pojawia się 'biały nalot'. Jeśli dobrze rozumiem, jest to woda wydobywająca się z owocu wskutek parowania, która zanim ostatecznie zmieni się w kroplę wody i spłynie z owocu, widnieje jako delikatna, urzekająca warstwa śnieżku...

DSCF4004.jpg

Może wydawać się, że trzeba nie wiadomo co zrobić, żeby otrzymać takie zdjęcie lub coś takiego w ogóle zobaczyć - o ile to możliwe. Ja bynajmniej tak sobie myślałam, bo do tej pory nie zaobserwowałam czegoś takiego...A tymczasem jest to proces, który zachodzi za każdym razem w odpowiednich warunkach, który bardzo często może umknąć naszej uwadze. W końcu 'ile to rozmrażanie trwa..." więc zostawiamy produkt jaki chcemy rozmrozić w wodzie czy bez na dobre kilka godzin bez obserwacji.

I tu tracimy w przypadku owoców, bo przez pierwsze kilka - kilkanaście minut możemy być świadkami czegoś bardzo pięknego. A jedyne co musimy zrobić, to wyjąć z lodówki porządnie zamrożone owoce na blat kuchenny, i obserwować 🙂

Biel na tych owocach jest doprawdy niesamowita. Ciężko mi stwierdzić, czy bardziej zachwyca mnie zdjęcie czy obraz rzeczywisty.

DSCF4007.jpg

Jeśli chcielibyście zaobserwować to zjawisko i zrobić zdjęcie, radzę mieć przygotowany cały sprzęt a w głowie wizję, ponieważ ten proces zachodzi bardzo szybko. Jeśli w jakikolwiek sposób będziecie trzymali rozmrażane owoce, jak ja przykładowo trzymam miseczkę na zdjęciu, proces nabierze jeszcze większego tempa. Poniższe zdjęcie jest pierwszym wykonanym podczas obserwacji tego cudnego procesu, i najlepszy moment niestety już mi uciekł, jak widzicie na malinach już ledwo co widać. Załapałam się dosłownie w ostatniej chwili, żeby jakikolwiek efekt uzyskać. Ale - następnym razem będzie jeszcze piękniej, choć to już pewnie w przyszłym roku.

Już miałam automatycznie rzec, że zima już tuż tuż, ale gdzie. Słońce pięknie świeci, wiatr ciepły wieje na wspomnienie lata. A zima niech sobie zostanie w zamrażalniku.

Cześć i Czołem!

MуƘιтcнєηLαв

Sort:  

@mykitchenlab, I gave you a vote!
If you follow me, I will also follow you in return!

I love smoothie bowls😍

Piękne zdjęcia! 😍

dzięki! uczę się zatrzymywać przemijające piękno w obiektywie. choć wciąż na zasadzie, że to mąż trzyma aparat i edytuje, ja jestem ta od filmików, haha. ale najważniejsze to się uzupełniać ;-)

Congratulations @mykitchenlab! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published
Award for the number of comments
Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

ale słodkie babeczki na paznokciach :)

Hello @mykitchenlab, thank you for sharing this creative work! We just stopped by to say that you've been upvoted by the @creativecrypto magazine. The Creative Crypto is all about art on the blockchain and learning from creatives like you. Looking forward to crossing paths again soon. Steem on!

Congratulations @mykitchenlab! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Aż zgłodniałem :D

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64222.08
ETH 3135.29
USDT 1.00
SBD 3.99