EASY vegan BREAKFAST! [PL/EN]

in #pl-kuchnia6 years ago

Jeszcze jakieś 4 lata temu nie zwracałam uwagi na to co jem. Często zaczynałam dzień od energetyka, kanapki z białym chlebem, masłem i szynką... Wszystko się zmieniło odkąd przestałam jeść mięso!

Niebawem rozwinę ten temat i pokażę Wam, że nawet NAJBARDZIEJ ZAGORZAŁY MIĘSOŻERCA może zmienić swoje nawyki!

Oto jedna z propozycji mojego wegańskiego, zdrowego, pełnowartościowego śniadania.

KANAPKI Z GUACAMOLE I TOFU + DODATKI

(na 3/4 kanapki)

  • proste guacamole: 1 awokado, 2 łyżki soku z limonki, sól, pieprz, szczypta chili - rozgnieć widelcem i wymieszaj dokładnie
  • pokrój tofu (zwykłe lub wędzone), możesz doprawić wędzoną papryką, pieprzem
  • przygotuj dodatki: pomidor, papryka, sałata, ogórek, kiełki
  • Zadbaj o ładne podanie :) to zajmie chwilę, a zapewniam, że będzie lepiej smakować!

Tak można najprościej, ale oczywiście możesz wzbogacić guacamole przeciśniętym przez praskę, polskim czosnkiem, dodać czarnuszkę, kurkumę. Do tofu lubię dodawać czarną sól wędzoną, dobrej jakości oliwę. 


Macie ochotę zjeść takie śniadanie? :)

Pozdrawiam Was serdecznie!

Patrycja

[EN]

Here is one of the proposals for my vegan, healthy, full-blown breakfast.

SANDWICHES with guacamole and Tofu + EXTRAS

(for 3/4 sandwiches)

  • simple guacamole: 1 avocado, 2 tablespoons of lime juice, salt, pepper, a pinch of chili - crush with a fork and mix thoroughly
  • cut tofu (ordinary or smoked), you can season with smoked pepper and pepper
  • prepare additions: tomato, pepper, lettuce, cucumber, sprouts
  • Take care of a nice service :) It'll take a while, and I'm sure it'll taste better!

This is the easiest way, but of course you can enrich the guacamole crushed by the press, garlic, nigella (black kumin). I like to add tofu black smoked salt, good quality olive oil. 

Greetings!

Patryshia


Sort:  

Kociak nie wygląda na zachwyconego ;p
Czy masz w planach dodawać sprawdzone przepisy z tofu?

kociak zachwycony, chociaż faktycznie jego mina nie wskazuje na to :D
ma na imię Naan i bardzo lubi wąchać nasze wegańskie potrawy!
przepisy na tofu oczywiście będą, także obserwuj mnie uważnie :) dopiero od miesiąca tu jestem a pomysłów na wpisy jest mnóstwo! Pozdrawiam

Tak! czekamy na pomysły z tofu :)
A w międzyczasie zapraszam na mój wpis z "tofowymi" przepisami: https://steemit.com/polish/@zdrowie/tofu-co-to-jest-i-jak-je-zjesc-8-1-pomyslow-na-dania-z-tofu
A tutaj jest przepis od samego mistrza jak zrobić tofu: https://steemit.com/polish/@xuanito/tofu-diy

Ja podam przepis na rewelacyjna marynatę do tofu. Ostatnio robiłam w dwócg wersjach ale telefonu pod ręka nie miałam;)
Mogę Ci dać znać jak już post będzie.

Będę wdzięczna!

Congratulations @patryshiasroka! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Jestem mięsożercą (choć nie zagorzałym - po prostu jem mięso, ale nie musi ono znajdować się w każdej mojej potrawie i nie zwracam na to większej uwagi) ale takie śniadanko zjadłbym z apetytem :)

Cieszę się :) znam ludzi którzy twierdzą ze w każdym posiłku powinno być mięso...

Wyglada pysznie! Sama tyle pochlaniasz na sniadanie?☺ dla kota nawet kawalka rybki nie ma :) taki los zycia z wegetarianinem...

A o tofu pisalem nieco i o swoich sposobach, by nabralo smaku :)

Sama to nieeee ;))) nie jestem aż tak szalona! Porcja dla 2 osób ;) ja bardzo lubię tofu ze względu na przeróżne możliwości. Zależy jakie przyprawy dasz i jest multum możliwości💚

A tam szalona... od takich smakołyków sie nie tyje :)
Do tofu przyprawy, marynaty, zalewy! a i ciacho było ostatnio tofu-owowe ;)

Cudne te śniadania, takie słoneczne! Dawno nie robiłam guacamole, jakoś z braku czasu ostatnio tylko rozsmarowuje awokado na kanapce ;)) ale mnie zachęciłaś, żeby się zmobilizować.
A kotek Naan - Mistrz drugiego planu! 😍

Nanek ma towarzyszkę Niunie, również brytyjkę, która podobnie jak on lubi nasze wegańskie dania :D koniecznie zrób guacamole! Ja mogłabym avo jesc codziennie...

Cieszy, że w Polsce rośnie społeczność wege. Jeszcze 5 lat temu przepisów było bardzo mało :-) powodzenia.

Przepisów, składników, restauracji wege było mało... trzeba było się najeździć po tofu... a teraz wszystko od ręki w sklepie za rogiem lub warzywa i owoce na targu ;)

Zapraszam na tag #pl-wege ! ;))

Ojej! Cóż za uczta! Uwielbiam!

Uwielbiam sobie dogadzać ;) nie ma nic przyjemniejszego jak zjedzenie pięknego dania :D

Wiem coś na ten temat;)!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69718.72
ETH 3746.11
USDT 1.00
SBD 3.81