Wegetariański Pad Thai!!!

in #pl-wege6 years ago (edited)

STE_8869.jpg

Bardzo cenię sobie kuchnię tajską ponieważ można w niej znaleźć mnóstwo ciekawych smaków i kolorów. Poza tym jest to kuchnia niesłychanie szybka do wykonania a dzięki dostępności wielu warzyw również bardzo zdrowa.
Przedstawiam Wam mój sposób na wykonanie domowego Pad Thai w stylu wegetariańskim - z gwarancją pyszności :)

Składniki potrzebne na wykonanie dwóch porcji:

200 g makaronu ryżowego (5 mm) / 200 g pieczarek / 1 czerwona papryka / 1 czerwona cebula / 1 marchewka / 2 "happy" jajka / 3 ząbki czosnku / 1 pęczek szczypiorku / 1 garść kiełków stir-fry / 5 łyżek sosu sojowego / 1 łyżka pasty tamaryndowej / 1 płaska łyżeczka sosu sriracha / 1 łyżeczka cukru trzcinowego / 2 łyżki soku z limonki / 1 łyżka pasty ajwar / 2 łyżki oleju.

Wykonanie:

IMG_20180509_112841_HDR.jpg

Myjemy i kroimy wszystkie warzywa (marchew trzemy na tarce) - musimy zrobić to od razu ponieważ później będzie akcja smażenie.🔥
Rozgrzewamy patelnię na największym możliwym ogniu, wlewamy olej i zaczynamy od cebuli, po minucie dodajemy pieczarki, smażymy razem przez dwie - trzy minuty.
Następnie dodajemy czosnek, kiełki stir fry, marchewkę i paprykę, smażymy do miękkości przez około pięć minut.
Całość przyprawiamy, dodajemy jajka (ścinamy je mocno) i dorzucamy ugotowany makaron ryżowy, mieszamy wszystko tak aby smaki się połączyły. Wykładamy makaron na talerz, na sam koniec posypujemy pociętym szczypiorkiem i odrobiną kiełków stir fry.

STE_8862.jpg

Banalnie proste i bajecznie smaczne 😋 Jeśli lubicie pikantną kuchnię to ręczę, że będzie Wam bardzo smakowało i może nawet przez moment poczujecie się jak w Bangkoku😉
Pozdro @foodini!
Spróbujcie koniecznie, bo to jest pyszne! 😱

STE_8865.jpg

Smacznego steemianie - wegetarianie!

STE_8866.jpg

Sort:  

Zapisuję i wykorzystam jako miłośnik tajskiej kuchni! Tylko te... stir fry, que pasa? :) By dopełnić doskonałości tej potrawy, można posypać całość prażonymi orzeszkami ziemnymi.

Kiełki dodałem pro zdrowotnie a orzeszków ziemnych akurat nie miałem.. Zgadzam się co do nich z Tobą w 100 %😀
Dzięki za odzew 😃

Uwielbiam tajską szamę w wersji pikantnej oczywiście ;)

To świetnie, może będzie częściej!

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)

Dołączam się do fanów kuchni tajskiej, tylko w tej mniej ostrej wersji 😉
Super przepis!

Super.. Wystarczy dodać mniej srirachy lub całkowicie z niej zrezygnować i będzie ok 👌

Pięknie to wygląda. Tak kolorowo. I tyle warzyw na talerzu!
Kuchnia tajska jest naprawdę super.

Dziękuję😊 Również pięknie smakuje!

Wybornie!

A te kilełki?! Marzenie! Ostatnio robiłam dwa podejścia by mieć własne ale nie wyszły:(

Dziękuję 😊
Ja w tym roku posadziłem rukolę, bazylię, oregano i szczypior ale plony bardzo marne😐

U mnie dopiero wzeszły. Malusieńkie i delikatniutkie. Mam również bazylię, kolendrę, natkę, szałwię, cebulę różnego pokroju, sałatkę i mnóstwo innych roślin. Jestem podekscytowana pielęgnacja i zbiorami!

Nie dziwię się. Też z wypiekami na twarzy czekam co wyrośnie z moich roślinek :)

Ja aż taką kolekcją nie mogę się pochwalić ale mój teść ma cały ogród warzyw i jest feakiem na tym punkcie😵
Może kiedyś wrzucę parę zdjęć z jego eko uprawy🤔

Dawaj!

Ja operuję skrawkami ziemi obok domu, donicami i również (w tym roku) wynajętym poletkiem (1.5x2 m). Będzie się działo!

Sama planuję porobić wpisy z moich działań ogrodniczych.

Wstawię, wstawię tylko muszę zebrać siły😉

Super taki ogród koło domu, fajnie że masz do tego smykałkę👌

Czekam na fotorelację z Twojego poletka🙂

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61763.08
ETH 2899.43
USDT 1.00
SBD 3.49