Bananowe gofry z owocami

in #pl-wege6 years ago (edited)

Gofry te są niezwykle proste do wykonania. Jednak do ich zrobienia potrzebna będzie gofrownica.

P1010990.JPG

Proponuję wersję bez cukru, tłuszczu, jajek i krowiego mleka.
Oto składniki:

  • dojrzałe banany (te z ciemnymi kropkami),
  • mąka kukurydziana,
  • mąka ryżowa,
  • szczypta soli (niekoniecznie),
  • "mleko" roślinne - u mnie sojowe bez cukru.
    Ciasto musi być dużo bardziej geste niż naleśnikowe. Proporcje między mąkami staram się zachować pół na pół. Można też użyć innych mąk np. gryczanej.

P1010979.JPG

Zaczynamy od rozgniecenia bananów. Miałam dwa duże. Do nich dodajemy pozostałe składniki i mieszamy.

P1010974.JPG

P1010981.JPG

P1010982.JPG

Ciasto wykładamy na rozgrzaną gofrownicę i po paru minutach wyciągamy złocisto-brązowe gofry.

P1010985.JPG

P1010983.JPG

Na każdy nakładamy sezonowe owoce. Miałam akurat morele i brzoskwinie. Smakowo bardzo dobrze komponowały się z bananową nutą gofrów.

P1010991.JPG

Jest to inna wersja tradycyjnych gofrów. Odpowiednia dla osób, które nie mogą (lub nie chcą) spożywać glutenu, jajek i zwierzęcego mleka. Również dla osób stroniących od tradycyjnego cukru. Pomimo tego, że nie zwierają cukru są słodkie dzięki bananom. Im więcej ich damy i im bardziej są dojrzałe tym gofry będą bardziej słodkie.
Śmiało można je jeść na śniadanie, deser lub słodką przekąskę.

Pozdrawiam,
@tapioka :)

Sort:  

Super @tapioka! Jestem wielkim łasuchem i fanką gofrów. Mam również bardzo miłe wspomnienia z dzieciństwa związane z goframi :) Powstał nowy tag dla kobiet do którego serdecznie Cię zapraszam! #pl-kobieta

Dobrze wiedzieć. Kapitalnie, że taki powstał :)

Bez dwóch zdań muszę kupić gofrownicę ;)

Warto, naprawdę :)

Ja też mam słabość do gofrów ;))
Dojrzałe banany są rewelacyjną bazą do takiego ciasta. Że ja nie wpadłam jeszcze na to, by zrobić z niego gofry :) Dziękuję za ten przepis!

Cieszę się, że Ci podpasował :)

Gofrownicę kupuję już parę lat i tak jakoś czas leci. Bananowe gofry to mi pasuje. Dzisiaj zrobiłem bananowy napój orzeźwiający na konkurs. Banany to mój ulubiony owoc. Na nasze w większości jestem uczulony. Pozdrawiam.

Ja mam to samo z goftrownicą :P Trzeba przejść do realizacji planu jej zakupu ;)

Ciężko mi to idzie. Nawet oglądałem taką uniwersalną z wymiennymi wkładami. Można robić gofry lub sandwiche i coś tam jeszcze. Obiecuję sobie, że w tym roku będą ją miał.
Pozdrawiam.

Ha ha... ja też myślę o takiej uniwersalnej :P

@tapioka, masz błąd w tagu,zmień pl-polish na #polish ;)
Pozdrawiam :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60947.53
ETH 2913.40
USDT 1.00
SBD 3.56