JEDZ SEZONOWO! 😎 Najlepsze przepisy na placki z warzyw 🍅🥕🥔🥒

in #pl-wege6 years ago

Cześć, 

w końcu mamy piękne lato w pełni! Stragany na targu, działki i przydomowe ogródki przeżywają swój najlepszy czas ;) To właśnie teraz zjemy najsmaczniejsze w roku, dojrzałe pomidory, słodką i chrupiąca marchewkę, młode ziemniaki i soczystą cukinię. Czy ja już Wam pisałam, żeby korzystać z tego czasu na maksa? :) 

Zainspirowana postem @sweetsandbeyond, zebrałam dla Was przepisy na warzywne placki, które u mnie sprawdzają się idealnie na letnie obiady. Możecie podać je z dowolną kaszą, ziemniakami lub sosem (polecam sos słonecznikowy!) oraz dużą ilością zieleniny i świeżych ziół.

1. Placki pomidorowe z greckich wysp [klik]

To przepis na placki, który stworzyłam z inspiracji tradycyjnymi plackami z greckich wysp. Obowiązkowy w sezonie na pomidory! Ich przygotowanie jest idealnym sposobem na wykorzystanie mocno dojrzałych, aromatycznych pomidorów. Do ciasta dodaję też sporo świeżej bazylii lub natki pietruszki, chyba nie muszę pisać jak pięknie pachnie w mojej kuchni.. polecam ;))

2. Placki marchewkowe na piękną opaleniznę [klik]

Kto wypróbował już ten przepis? Ostatnio zrobiłam też placki marchewkowe w wersji śniadaniowej. Pominęłam dodatek cebuli, a zamiast przypraw (curry, papryka itp.) dodałam cynamon i imbir. Usmażone placuszki podałam z dżemem.

3. Wakacyjne placki ziemniaczane

Przyznaję się od razu, że uwielbiam placki ziemniaczane (i ziemniaki aaaa!). Zobaczcie w jaki sposób przygotowuję to jedno z najbardziej popularnych dań w polskiej kuchni. Będziecie zaskoczenia jak lekka, smaczna i chrupiąca jest ta wersja. 

Składniki:

  • 3 - 4 ziemniaki
  • 1 cukinia
  • 1 - 2 marchewki (opcjonalnie)
  • 1 duża cebula
  • 2 łyżki siemienia lnianego (lub mąki ziemniaczanej)
  • garść pestek słonecznika (mogą być prażone)
  • sól himalajska
  • pieprz
  • natka pietruszki
  • olej kokosowy rafinowany do smażenia 

Przygotowanie:

Obrane ziemniaki, marchewkę i cukinię (jeśli jest młoda nie musimy jej obierać, starszą cukinie obieramy i wydrążamy środek) trzemy na drobnej tarce. Mieszamy i zostawiamy na 15 min. 

Po tym czasie odciskamy powstały płyn. Dodajemy startą na tarce cebulę, świeżo zmielone siemię lniane lub mąkę ziemniaczaną, słonecznik, posiekaną natkę pietruszki. Doprawiamy solą oraz pieprzem i dokładnie mieszamy. 

Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, nakładamy łyżką ciasto formując placuszki, które smażymy na złoty kolor z obydwu stron.

A na koniec... genialny przepis @sweetsandbeyond na:

Placki z cukinii i jarmużu ze świeżym rozmarynem [klik]


Macie swoje sposoby na warzywne placki? Dajcie znać w komentarzu :)

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

ooo placki pomidorowe z pomidorami!! :)
w życiu by mi ten składnik do głowy nie przyszedł!
bałabym sie, że pomidorki mi się rozciapaćiają (strasznie trudne słowo :)

te jarmużowe @sweetsandbeyond też wyglądają smakowicie!

i nawet sie można opalać na placka!
marchewkowego! O!
:)

@rozku kochana placki pomidorowe są moim odkryciem tamtego lata ;)) Właśnie ta ich paćkowatość (uff!) sprawia, że w połączeniu z mąką owsianą tworzą fajne ciasto do smażenia. Spróbuj!
A opalanie na placka.. czy na Twoim etapie macierzyństwa jest już to możliwe? U mnie ten placek byłby od razu rozdeptany, zmiażdżony i wyskakany :)

Dzięki @rozku! Rozwijaj kulinarne talenty i twórz z nami:)

Ach @zdrowie - ty to masz zdrowie. Musze na pewno wypróbować placki ziemniaczane na Twój sposób. Uwielbiam je. Mogę je jeść same, takie chrupiące, z cukrem bądź ze śmietaną. Placki ziemniaczane z mięsem gulaszowym, polane sosikiem, ale to już nie Twoja bajka. Pozdrawiam.

Och ja dobrze znam tradycyjne POLSKIE danie: placki po węgiersku hehe
Spróbuj mojej wersji placków ziemniaczanych, teraz, latem są przepyszne, gdy zrobimy je z młodych warzyw.

No proszę! Ja tu sprawdzam co @zdrowie nowego w kuchni tworzy i widzę moje placuszki! Pięknie dziękuję i polecam się na przyszłość!

Te pomidorowe też mi podchodza! Dzisiaj mam zwykłe i słodkie ziemniaki w domu. Może zrobię placki ziemniaczane?😉

😊
Ooo a może placki z ziemniaczane batatów! Robiłaś kiedyś?

Tak. Ale bataty sa bardziej suche niż ziemniaki więc zawsze je trzeba zetrzeć na papkę. Z ziemniakami eksperymentuję i scieram czasami na grubych oczkach. Efekty sa zadowalajace przy różnych grubościach startego ziemniaka. Z batatami już tak nie jest. Ostatnio się nie dosmażyły, gdyż czastji były za duże.
Smakowo sa doskonałe! Kiedyś też robiłam z gotowanych batatów. Zadanie jest ułatwione;)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63096.55
ETH 3032.40
USDT 1.00
SBD 3.69