Cerita usang namun tetap baru

in #poetry6 years ago

image

Kadang aku rindu
Ah...rindu rindu itu menyakitkan apa yg ada apa yg nyata seperti rumput kering namun milik sendiri...
Ku tau jejak cerita ku tak akan terukir laksana arca.
Tak tergores bagi kanfas dan kertas.
Ah... Itu rindu ini rindu
Gambarnyapun telah hilang dah lelah aku merindu dah kering eluh di kelopak ini
Jejak, ku tetap pasti walau tertatih dan rindu itu ku, usir pergi.
Biarlah kenangan usang terpanjang di dinding hati.
Senyum...yah aku tersenyum meski lelah menggerogoti.
Yah....cinta tetap cinta..dia tetap remaja...
Ku percaya dia karna dia kekal
Satu rindu yg tetap ku jaga
Dia tak boleh pergi.
Karna dia lain dari pada rindu-rindu yg lain.
Dia bercahaya di atas cahaya..
Tuan ajak aku ketika sa, atnya tiba.
Tolong aku yg fana dan hina.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61745.50
ETH 2898.66
USDT 1.00
SBD 3.61