Tajemnica Apple dostępna w internecie.

in #polish6 years ago (edited)

Tajemnica Apple dostępna w internecie.

Czyli schematy urządzeń fruwające po sieci


W sieci pojawił się film w, którym youtuber pokazuje pewną cechę konstrukcyjną laptopa Apple. Przycisk ON/OFF laptopa jest zintegrowany z klawiaturą, nie tylko mechanicznie ale i elektronicznie. W filmie wyraźnie widać ze autor posiłkuje się schematami elektronicznymi tego laptopa. Wiele osób było zaciekawionych jak jest to możliwe, skąd on to ma bo przecież Apple oficjalnie takich informacji nie udostępnia.



Na filmie w 2.14 widać link do chińskiego sklepu https://afqr.taobao.com/ ciężko się poruszać po tej stronie, ale wydaje się ze ten sprzedawca dostarcza części zamienne do produktów Apple - czyżby nie tylko częściami handlował? Bardzo możliwe.


Faktem jest to że w internecie można znaleźć wiele schematów do urządzeń Apple i to za darmo ale o tym później. Ale zagadką jest pochodzenie tych schematów, w filmie wygląda jak by autor posiadał oryginalną dokumentacje, telefony produkowane są w chinach a więc przecieki są możliwe. Natomiast ja znalazłem kilka schematów do iPhone które nie posiadały nigdzie loga z jabłuszkiem - inżynieria wsteczna? Bardzo możliwe. Chińczycy podrabiają części zamienne, bywa że okazja którą znajdziemy w internecie pochodzi właśnie z chińskiego serwisu który skupuje zepsute telefony, naprawia i wrzuca podrobione moduły.


Przypadek

Jakiś czas temu gdy pracowałem w serwisie urządzeń mobilnych szukałem informacji na temat smartfonów apple - są one sporo bardziej skomplikowane w budowie niż telefony innych marek, wszystko jest bardziej upchane. Gdy szukałem, czytałem przez przypadek trafiłem na stronę https://www.slideshare.ne gdzie znalazłem pliki PDF z schematami telefonów. Nie było to trudne, w google nie wpisywałem fraz takich jak "schematic" itp a poprostu modele telefonów. Teraz gdy piszę ten post ponowne odnalezienie schematów zajęło mi mniej niż minutę. Część z nich sugeruje bezpośrednie podchodzenie od apple, a inne nie posiadają żadnych informacji o firmie. Jednak częścią wspólną znalezionych przez mnie schematów jest pojawiający się link do http://vietmobile.vn.


Jeśli jesteście zainteresowani tematem proponuje przeszukanie podanych przez mnie linków - można znajdziecie tam jakieś ciekawe schematy, informacje.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64341.19
ETH 3145.13
USDT 1.00
SBD 4.00