Dżem Winogronowo-gruszkowy. Konkurs kulinarny Jesień w mojej kuchni

in #polish6 years ago (edited)

image

Z jesienią kojarzą mi się winogrona które co roku dojrzewają w ogrodzie mojej cioci. Miałam z nich w ty roku zrobić wino ale póki co, czas mi na to nie
pozwala więc postanowiłam zrobić coś szybszego. A wino być może jeszcze zrobię, jak nie w tym to napewno w przyszłym roku, zobaczymy.
Na konkurs postanowiłam zgłosić mój dżem winogronowo-gruszkowy. Robi się go bardzo prosto, najgorsze to wybranie wszystkich pestek :) ale warto bo dżem jest rewelacyjny.

image

image

Potrzebujemy:
1kg gruszek
1,5kg winogron
1 szklanka cukru
1 szklanka wody

Przygotowanie:
Gruszki obieramy, wydrążamy gniazda nasienne i kroimy w grubą kostkę. Wrzucamy do garnka. Dodajemy pół szklanki wody i pół szklanki cukru. Gotujemy na wolnym ogniu około 2 godziny.
Winogrona wrzucamy do garnka razem z połową szklanki wody i połową szklanki cukru. Po około 2 godzinach wybieramy wszystkie pestki które powinny wypłynąć na wierzch:) Do winogron przekładamy gruszki i gotujemy jeszcze chwilę. Gotowy dżem przekładamy do słoiczków, zakręcamy i odwracamy do góry nogami. Jak dżem ostygnie chowamy do spiżarki :)
Jeśli lubicie bardzo słodkie dżemy to oczywiście możecie dodać więcej cukru.
Z podanej ilości owoców wychodzą 3 słoiczki dżemu.

image

image

image

image

image

image

Sort:  

Thanks for using eSteem!
Your post has been voted as a part of eSteem encouragement program. Keep up the good work! Install Android, iOS Mobile app or Windows, Mac, Linux Surfer app, if you haven't already!
Learn more: https://esteem.app
Join our discord: https://discord.gg/9cdhjc7

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59856.14
ETH 2986.21
USDT 1.00
SBD 3.63