Premiera Geforce RTX 2070/80/Ti na Gamescom - Nvidia pozamiatała!

in #polish6 years ago (edited)

Doznałem szoku i to dużego. Nvidia mnie chwyciła zębami, przeżuła i połknęła. Przełom technologiczny od czasów Geforca 8800. Ray Tracing wkracza do gier! Mógłbym tak pisać długo.

11.jpg

Kilka miesięcy temu napisałem artykuł pod tytułem „Fotorealistyczna grafika w grach – Ray Tracing na Unreal Engine.”

Wspominałem tam między innymi o demie technologicznym Project Spotlight stworzonym na Unreal Engine 4 i generowanym na 4 kartach graficznych Geforce 1080. Podczas prezentacji na scenie Siggraph 2018 kart Quadro RTX sam szef Nvidii, Jensen Huang oznajmił, że to demo jest generowane na jednej karcie Geforce RTX i tak samo było dzisiaj.

Gamescom zaczął się od świetnej prezentacji historii grafiki 3D podobnie jak było na Siggraph 2018, ale sam początek był trochę nudny. Jensen Huang żartował, że wita na premierze Geforce 1180 i wszystkie przecieki w sieci były fałszywe. Potem mówił o generowaniu grafiki i technologiach zawartych w chipie RTX podobnie jak na Siggraph.

Zostało również zaprezentowane demo Project Sol które również było zaprezentowane na końcu Siggraph 2018. Chociaż opadu szczęki nie było u mnie tak jak za pierwszym razem gdy oglądałem Project Spotlight na Unreal Engine 4, to i tak robiło mega wrażenie. Serio. To już jest film.

Project Sol: A Real-Time Cinematic Scene Powered by NVIDIA RTX


I gdy tak oglądałem ten Gamescom w pewnej chwili sobie pomyślałem. No dobrze. Wszystko pięknie ładnie, ale Siggraph był tydzień temu. Rozumiem dodatkowa reklama kart Quadro tylko to jest Gamescom! Oglądają to gracze! Gdzie są gry! Gdzie Geforcey ! ! !

I wtedy Jensen Huang przeszedł do meritum o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Otóż do tej pory wszystkie odbicia które były generowane w grach były tylko wtedy gdy obraz odbijany był równocześnie wyświetlany na monitorze. Wszyscy którzy grają w FPP/TPP i gdy wchodzą do WC czy gdziekolwiek gdzie są lustra, mogli zauważyć, że nie zawsze nasza postać odbijała się w lustrze. Takie odbicia pochłaniają dużo mocy obliczeniowej. Teraz to się wszystko zmieni. Jednym z wywiadów po prezentacji zostało powiedziane takie zdanie: "Na początku myślisz sobie po co mi realistyczne odbicia eksplozji w kałużach jeśli tej eksplozji nie widać. Ale gdy to zobaczysz, uświadamiasz sobie, że tego chcesz."

I mówił prawdę. Gdy zostało puszczone demo Battlefield 5 sam pomyślałem „WOW! Chce to !”

Battlefield V: Official GeForce RTX Trailer

Po wszystkich demówkach gier Jensen Huang powiedział: „No dobrze. Ale na czym to wszystko będzie generowane?” I przedstawił światu Geforca RTX.

GeForce RTX - Graphics Reinvented


Skok wydajnościowy jest po prostu niesamowity. I choć były w sieci plotki o tym to teraz zostało to oficjalnie potwierdzone.

Proszę państwa.

Geforce RTX 2070 jest wydajniejszy

od Geforce Titan Xp !

I to w cenie 499$!

No u nas trochę drożej bo ceny wyglądają następująco.

GeForce RTX 2070 - 2,799.00 zł
GeForce RTX 2080 - 3,699.00 zł
GeForce RTX 2080 Ti - 5,549.00 zł

Są to ceny pre order z sklepu Nvidi.

Ceny wysokie jednak nie oszukujmy się. Nvida obecnie konkuruje sama ze sobą. W magazynach zostało dużo sprzętu przeznaczonego dla górników krypto-walut który musi się wysprzedać. Zobaczymy jak ceny będą wyglądać w przyszłym roku. Sam planuje zakupić takiego Geforca 2080Ti do renderowania w 3D Maxie.

To by było na tyle z mojej strony. Teraz czekamy na obniżkę cen :)

Źródło: Nvidia.

Cała prezentacja: Nvidia Gamescom 2018

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63016.70
ETH 3028.58
USDT 1.00
SBD 3.75