STEEM POWER jako dobra inwestycja.

in #polish6 years ago (edited)

money-2724241_960_720.jpg

Przeglądając różne oferty lokat w banku natrafisz na wiele różnych ofert. Niektóre oscylują w granicach 4% ale rzadko, inne natomiast wynoszą 2%. Ogólnie mówiąc, żadna oferta nie jest wystarczająco zadowalająca. Zobaczmy zatem jakby to wyglądało gdybyśmy zainwestowali w STEEM POWER. Dla przykładu posłużę się moim portfelem na steemit. Jestem w posiadaniu 396 SP, co prawda 250 posiadam z delegacji, lecz nie zaburzy to naszych obliczeń.

1. Inflacja SP
Tytuł nie brzmi zachęcająco, aczkolwiek na inflacji zarabia każdy użytkownik który trzyma STEEMA w swoim portfelu. Codziennie 10% puli która jest rozdysponowana między użytkownikami trafia do portfeli ludzi, którzy trzymają swoje tokeny postaci Steem Power. Obliczmy jak to wygląda w praktyce.

W 24h z inflacji otrzymałem 0.021 SP. W przeliczeniu na miesiąc daje to 0.630 SP, rocznie 7.665 SP. Wychodzi na to, że z samego trzymania waluty w portfelu steemit w skali roku jesteśmy w stanie zwiększyć swój portfel o 1,9%. W tej chwili jest to tyle, ile oferują nam niektóre banki.

2. Wynagrodzenia kuratorskie
Patrząc na dane ze strony https://steemworld.org w ciągu ostatnich 30 dni z samej kuratorki zyskałem 2.16 SP. Ogólnie rzecz biorąc jest to dobry wynik. Rozpatrzmy gorszy scenariusz w którym zyskam 1.5 SP. W skali roku otrzymam 18 SP. Wychodzi na to, że zwiększam swój kapitał o kolejne 4,5%. Sumując procenty, w ciągu roku zyskałem już 6,4%. Takiej stopy zwrotu nie jestem w stanie osiągnąć z żadnej lokaty bankowej a nie wspomniałem jeszcze o wszystkim.

3. Dodawanie postów
Przypuśćmy, że jesteśmy w stanie napisać w tygodniu 2 posty. Moja moc 100% upvote wynosi około 8 centów (0.04 SBD i 0.01 SP). Jeśli będę oddawał na siebie głos za każdym razem, gdy wrzucę post to w skali

  • tygodnia zysk wynosi 16 centów (0.08 SBD i 0.02 SP)
  • Miesięcznie około 64 centy (0.32 SBD i 0.04 SP)
  • Rocznie 8,34$ (4.17 SBD i 1.04 SP)

Wymieniając SBD na SP po aktualnym kursie w sumie uzbieramy 3.76 SP. Przynosi nam to kolejny wzorst inwestycji o kolejny 1%.

W tym podpunkcie musimy również wziąć pod uwagę głosy innych użytkowników, którym wasz post się spodoba. Jeśli piszesz wartościowe artykuły kwota może znacząco wzrosnąć.

Podsumowanie
Podliczając wszystko, wzost kapitału oscyluje w okolicach 7.4%. Wzrost kapitału który oferuje steemit jest nieosiągalny dla innych banków. Trzeba również uwzględnić, że wzrost z podpunktu 1 oraz 2 (6.4%) jest osiągany bez większego zaangażowania. W przyszłości planuje zainwestować trochę wolnych środków w swój portfel, dzięki czemu zyskamy wszyscy.

hands-2847508_960_720.jpg

Nie zapominajmy jednak, że Steemit to nie tylko maszynka do zarabiania pieniędzy. Na tej platformie znajdziemy wiele ciekawych artykułów oraz możemy poznać wiele ciekawych osób. Przyznam, że początkowo steemit ściągnął mnie tu w celach zarobkowych, lecz po tych 4 miesiącach spędzonych na tej platformie posiadam już inne priorytety. Walutę STEEM traktuję jako inwestycję długofalową, planuje systematycznie zwiększać swoją moc, aby móc lepiej nagradzać innych autorów za ich pracę. Aktualnie spędzam masę czasu na czytaniu artykułów które potrafią mnie bardzo zaciekawić. Autorzy potrafią stworzyć prawdziwe perełki. Atmosfera która panuje na steemit jest praktycznie nieosiągalna na innych platformach a znajomości które tu zawarłem zostaną ze mną na długo ;)

Chciałbym dodać, że artykuł nie jest poradą inwestycyjną. Nikogo nie namawiam do zakupu waluty. Przy inwestycji w STEEM POWER musimy również uwzględnić wahania kursów. Możesz zyskać na wzroście a także dużo stracić na spadku kursu STEEM.

Sort:  

Bardzo ciekawie się czytało
Ja część moich środków przeznaczonych na krypto wrzuciłem miesiąc temu w Steemit właśnie w VP ,jak kurs był korzystny z 90$ wartość wzrosła do 220 $ teraz ok 170 $ dodatkowo mam VP za ok 0.01 $ Ale zamierzam jeszcze doinwestować w Steem Power

Ja teraz właśnie żałuję, że nie zainwestowałem w STEEMA gdy kurs wynosił 1.5$. To co zainwestowałem mogłem wypłacić a nadwyżkę wpłacić na steemit ;)

To jaka dobra inwestycja może być teraz kiedy Steem kosztuje 10 razy mniej, (0.15$), Właśnie dokupiłem 140 Steem za 21$ = okolo 85 zł :) 2 lata wczesniej musiałbym dać 850 zł

Wow, ciekawe obliczenia i analiza! Jestem pod wrażeniem.
Jest tylko jeden problem z taką inwestycją. Tak, jak mówisz - trzeba uwzględnić wahania kursów. Możesz mieć faktycznie więcej SP w portfelu, ale co z tego, jeżeli kurs Steem spadnie. Jest pewna zasada, o której przekonali się np. "frankowicze". "Bierz kredyt w walucie, w której zarabiasz".

Inwestując np. w złoto, kupujesz konkretną ilość, która Ci się nie zwiększy lub nie zmniejszy - zwiększyć lub zmniejszyć może się tylko cena.
Inwestując w SP może zwiększyć Ci się ilość SP, ale faktyczna wartość może ostro spaść. Dlatego kryptowaluty wbrew różnym przekonaniom są inwestycją wysokiego ryzyka.

Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana :P Praktycznie każdy z bogatych tego świata w pewnym momencie w życiu musiał zaryzykować. Nawet sam gtg zaryzykował pieniądze i czas na to aby stać się witnessem i jak widać opłaciło się :D

Teraz lokaty to tragedia, ale za to kredyty są troszkę tańsze. Twoje wyliczenia są bardzo ciekawe i zastanawiające, nigdy w ten sposob do tego nie podchodziłem :)

Bardzo dobry post! Takie porównanie do lokat bankowych jest bardzo wymowne.

Patrząc na to co się dzieje na rynku nie jest to wcale takie oczywiste. :p

Nikt nie jest w stanie zagwarantować, że kurs STEEM utrzyma się w ciągu kilku następnych miesięcy na poziomie 3$. Równie dobrze może spaść do 50 centów, a za rok do 1 centa i załamać się wraz z krachem całego rynku. To oczywiście nieco bardziej mroczna wizja, ale w krypto wszystko jest możliwe, spodziewajmy się niespodziewanego.

Myśląc jednak nieco bardziej życzeniowo prognozuję 20$ za 1 STEEM w przyszłym roku. :)

Rynek Kryptowalut jest jeszcze młody, więc jest jedną wielką niewiadomą. Oby nie mniej jak 6$ i będę szczęśliwy ;)

Warto dywersyfikować ryzyko pod każdym względem. Oszczędzanie to podstawa. Mam na myśli rozsądne wydawanie, oszczędzanie prądu i wody. Bardzo ciekawym pomysłem są właśnie krypto. Ale jak już zarobimy sumę godną odłożenia to polecam tylko pomyśleć o lokatach w bankach, które są w 100% bezpieczne. Nie sztuka wziąć na siebie duże ryzyko i się później w nim rozpłynąć. Aktualne rankingi lokat są obecne internecie np. na https://lokatamiesiaca.pl/ Ale tak jak mówię opłaca się to głownie wtedy jak jest spora suma, bo procent nie jest duży, ale za to w 100% bezpieczny. Z czasem jak stopy procentowe pójdą do góry to i lokaty będą bardziej opłacalne. Najlepiej to mieć tyle, żeby udało się żyć z nawet nie za dużego procentu. Jest to jednak tylko marzenie wielu...

Pozdrawiam

Gdy ma się miliony odłożone na lokacie to całkiem fajnie to wygląda, ale właśnie przy mniejszych kwotach trzeba kombinować. Dla mnie STEEM ciekawie się zapowiada, planuje brnąć w niego. Patrząc na Bitcoina który posiada 120mld kapitalizacji i porównując go z np. złotem gdzie kapitalizacją wynosi 7.6bln jest to śmieszny wynik. Moim zdaniem w przyszłości Bitcoin zwiększy kilkanaście razy swoją kapitalizację i nie zdziwiło by mnie jeśli steem będzie miało taką kapitalizację jak Bitcoin.

Zgadzam się. Kapitalizacja może być o wiele większa niż aktualnie. Jednak wielu ludzi czuje strach przed nagłym tąpnięciem, tak jak miało to kiedyś miejsce w przypadku "dotcom'ów".

Część krypto jest tylko wypuszczona pod ICO, żeby wyciągnąć kasę. Niewiele jest takich jak STEEM.

Bardzo fajny artykuł :) a lokaty, konta oszczędnościowe i inne cuda mijają się z celem, ja wolę jednak nowe technologie, a swoją drogą też czytam artykuły i można wyłapać dużo fajnych przydatnych tematów, cel zarobkowy to jedno a inne wartości to drugie. Wydaje mi się , ze z początku większość nowej społeczności STEEM przychodzi w celach zarobkowych. Miłego dnia.

Dobry artykuł

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61113.33
ETH 2927.99
USDT 1.00
SBD 3.69