You are viewing a single comment's thread from:

RE: Rok Tygodnika!

in #polish5 years ago

Jako chyba najświeższy członek redakcji napiszę nieco o tym, co robię i jak widzę przyszłość "Tygodnika Kuratorskiego". Formalnie mój nick pojawił się w stopce redakcyjnej w 33. numerze. Jednak przyznam się, bo pewnie i tak część osób zauważyła - dołączyłam do redakcji podczas przygotowywania numeru 29. I tak - byłam tajnym współpracownikiem. Dlaczego? Po pierwsze nie byłam pewna tego, czy znajdę regularnie czas, aby przygotowywać swoją część rubryki do kolejnych numerów. Jest to pewien obowiązek, który należy wykonać w pewnych ramach czasowych. Po drugie nie wiedzałam jak wyglądają stosunki służbowe i nie chciałam deklarować niczego bez okresu próbnego. Okazało się, że Naczelny to złoty człowiek, w każdą sobotę udaje mi się wygospodarować chwilę na napisanie tekstu, a najciekawsze wpisy wybieram na bieżąco, przeglądając codziennie #polish.

Od wydania świątecznego "Tygodnika Kuratorskiego" dział Kultura podaje do informacji czytelników tagi, których zawartość jest zawsze przeglądana w trakcie przygotowywania rubryki. Jest ich w tej chwili pięć, ale aby formalnościom stało się zadość, dodany będzie tam jeszcze jeden tag. Poza tym na razie, tak jak pisałam wyżej, udaje mi się na bieżąco przeglądać całą zawartość tagu #polish, więc nowi, którzy tagują różnie są również "namierzani". :)

Dział poza opiekunem ma współpracowników, więc jest to zapewne jedna z najskrupulatniej wypełnianych rubryk "Tygodnika". Ostatnio zdarza się czasem posucha w niektórych tagach, ale zjawisko to zdaje się nie dotyczyć treści kuturalnych. O tym, dlaczego tak się dzieje za chwilę.

Naczelny zasugerował, aby odnieść się do przyszłości, więc nie omieszkam.
Myślę, że "Tygodnik Kuratorski" ukazuje się z częstotliwością zapewniającą mu poczytność i różnorodną zawartość. Liczność redakcji i brak steemowego upolitycznienia dają szansę na to, aby minimalizować osobiste sympatie oraz anse, a co za tym idzie - robić przegląd wszystkich polskich treści. Za neutralność działu Kultura zaręczam.

Ciekawym zjawiskiem w Steemie są gry blockchainowe. Mam wrażenie, że dostarczyły one zajęcia sporej liczbie dotychczasowych autorów postów. W niektórych przypadkach jest to szkoda dla steemowego blogowiska, w wielu, w moim odczuciu, czysty zysk. Osoby piszące z pasji i z pasją, w tym zwłaszcza twórcy, których wpisy pojawiały się w dziale Kultura, piszą nadal i myślę, że będą blogować niezależnie od koniunktury i nowych (również tych, których jeszcze nie znamy) usług i rozrywek opartych o Steem. Osoby publikujące rzeczy nie zawsze dające się czytać i przeróżne (nie zawsze własne) materiały wyłącznie dla tokenów, mają teraz inne opcje ich zdobywania i jest to wiadomość bardzo dobra.
Blogowisko pozostanie blogowiskiem z mam nadzieję coraz wyższej jakości publikacjami (i rozrywkowymi, i naukowymi, i emocjonalnymi), a "Tygodnik Kuratorski" pozostanie tygodnikiem. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63106.36
ETH 3262.11
USDT 1.00
SBD 3.87