#pl-kuchnia-konkurs #1 #Mixologia #1 - Shake owsiano-białkowy - sposób przyrządzenia.

in #polish6 years ago (edited)

"Czasami najprostsze rozwiązania okazują się najprostsze."



Chciałbym przedstawić sposób przyrządzenia banalnie prostego shake'a, więc będzie to przypominać przepis na jajecznicę lub instrukcję zaparzania herbaty, jednak może komuś się przyda technika, jaką przyrządzam i spożywam te produkty.

Owsianka jest zdrowa, jednak niezbyt smaczna, przynajmniej dla mnie, dlatego spożywam ją tak, żeby mój organizm prawie o tym nie wiedział ;)

Miksuję ją dokładnie i wypijam w shake'u w miarę szybko, czasem jednym duszkiem, nie jest on bowiem zbyt smaczny, za ta efekt po wypiciu jest super - czujemy się syci, ale nie pełni, mamy energię, dzięki długo uwalniającym się węglowodanom złożonym z owsianki nie mamy ochoty na słodycze (chipsy to tez słodycze ;) ) oraz uczucia braku cukru i braku energii.

Składniki:

  • 35g białka WPC (koncentrat białka serwatkowego) (w tej porcji jest 27g białka, 2,1g węglowodanów, 2,5g tłuszczu)
  • 40g owsianki (czyli ok 5,4g białka, 22g węglowodanów, 2,8g tłuszczu)
  • Woda niegazowana

20180302_154136.jpg

Zdaję sobie sprawę, że sportowcy mogą mieć wyższe zapotrzebowanie np na węgle i taki shake może wtedy mieć np 100g owsianki zamiast 40g. Nie jestem dietetykiem, aby tu doradzać, trzeba te proporcje dobrać pod siebie.

Ja często piję na śniadanie taki shake bez dodatków, gdy zjem na kolację dużo węgli, jednak dobrze dodać trochę cukrów prostych w postaci: paru truskawek, rodzynek, kawałek banana lub inny owoc, trochę kakao, miodu, nawet trochę zwykłego cukru. Oczywiście nie łączmy tych składników wszystkich naraz, można dodać dla smaku coś wedle uznania.

Białko w proszku też można zastąpić np śmietaną, płatki owsiane można zastąpić ryżowymi, lub jaglanymi.
Jaglane są najmniej smaczne, ale najlepiej działają jak dla mnie :)

Płatki owsiane nie są drogie, więc można zainwestować w lepsze, różnica w smaku jest wyczuwalna.
Kiedyś może nawet zaszaleję i kupię bezglutenowe.

Sposób przyrządzenia:



Przyda się mikser, ja używam zamiast blendera, który chyba trudniej się myje takiego śmigła oraz shakera ze stali nierdzewnej, który raz kupiony jest praktycznie nieśmiertelny:

20180302_153547.jpg

Mikser jest niepozorny, ale świetnie ubija nawet śmietanę.

  1. Zalewamy same płatki owsiane wrzątkiem jedynie aby je zakryć je wodą, czekamy parę minut, aż napęcznieją wodą.
    Jeśli się spieszy, wystarczą 2 min, 5 jest optymalnie. Można czymś przykryć, ja tego nie robię.

20180302_154517.jpg

20180302_154551.jpg

  1. Namoknięte płatki zalewamy ok, 200ml wody i miksujemy dokładnie 1-2 min, aby nie zostały na dnie kawałki owsianki. Tutaj też panuje dowolność co do ilości wody, jeśli ktoś woli "kleik" i potem popić wodą, może nalać jej mniej. Ja preferuję więcej wody, gdyż i tak jest ona potrzebna do trawienia składników shake'a, organizm sam szybko i tak by się o nią upomniał.

20180302_155252.jpg

20180302_155259.jpg

  1. Dodajemy białko i miksujemy ponownie uważając, aby nie nabrać niepotrzebnie powietrza. Dlaczego nie miksujemy wszystkiego razem? Też można, ale chcę uniknąć napienienia się napoju przez ubicie białka, niefajnie wtedy się to pije i rozpycha żołądek a przynajmniej niewygodnie się to pije.

20180302_155801.jpg


20180302_155852.jpg


20180302_160031.jpg


20180302_160043.jpg


20180305_115903.jpg

Jak wcześniej wspomniałem, posiłek ten nie jest smaczny, dlatego wypijam go szybko i nie zastanawiam się czy jest dobry, natomiast świetnie pobudza on metabolizm i kolejny posiłek zjada się już ze smakiem. (rano mam słaby apetyt zazwyczaj)

Ten post bierze udział w konkursie pl-kuchnia-konkurs użytkownika @grecki-bazar-ewy

Uwaga nie polecam zaglądać na tamtego bloga i oglądać zdjęć jedzenia kiedy jesteś bardzo głodny/a ;)

Ma to być prosty szybki posiłek z produktów dostępnych w markecie, obecnie białko jest już tam dostępne. Sam posiłek, jeśli by tylko dodać trochę tłuszczu może w sytuacji awaryjnej zastąpić nawet obiad lub zwykły posiłek, gdyż dostarcza zarówno białko jak i węglowodany.

Dzięki!

Sort:  

Dziękuję za zgłoszenie posta do Konkursu Kulinarnego :)
(masz błąd w naszym konkursowym tagu, brakuje spacji #pl-kuchnia-konkurs)

Wiem, ale właśnie miałem komunikat po angielsku "użyj tylko 1 spacji", jakby tag z 2 system mi odrzucał i nie mogłem opublikować posta, dlatego usunąłem, w tytule postu napisałęm poprawnie. Chętnie to poprawię, ale obecnie steemit mi nie pozwala na to.

Nie wiem czemu masz problem z tagiem... może to jakaś chwilowa przeszkoda. Kilka postów już jest na tym tagu.

Już się dowiedziałam i przekazuję, że tag z dwoma spacjami działa bez problemów w busy.org. Tam możesz edytować swój post i dodać tag, ja też piszę w busy dlatego ten problem był mi nie znany.

W takim razie poprawię przez busy, dla mnie to nie problem, ale chyba dla ułatwienia warto w 2 edycji zmienić tag, by nie było 2 kresek, ale nie mam pomysłu jak :)

Zasięgnę rady i coś wymyślę... skoro jest problem trzeba go rozwiązać.

hm, może dla każdej edycji konkursu odpowiednio użyć tagów: #konkurs1pl-kuchnia, #konkurs2pl-kuchnia itp itd. Będzie można odszukiwać zgłoszenia z poszczególnych edycji, z których siłą rzeczy powstanie świetna galeria przepisów i potraw a dla zwycięzców edycji będzie można stworzyć pod koniec roku post z "Hall of Fame", czyli galeria zwycięzców. Trochę mnie wyobraźnia poniosła :) Może pora też na tag pl-konkursy? Według mnie to świetna sprawa, wiadomo, że nagrody nie są najważniejsze, wprowadzają jedynie dreszczyk emocji i element rywalizacji, ale głownie chodzi o poznawanie ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Już edytowałam post z ogłoszeniem konkursu i dopisałam, że będą brane pod uwagę posty zgłaszane na dwóch tagach, z jedną spacją (tak jak Ty zrobiłeś) i z dwoma spacjami dla osób piszących na busy.

Nie jestem pewna czy tworzenie nowego tagu dla każdej edycji ma sens, ponieważ na danym tagu są widoczne tylko aktywne posty (do 7 dni) a starsze znikają.

Jeśli chodzi o Listę Roku to pewnie da się to zrobić bo będę się starała prowadzić skrupulatne notatki ;)

I masz rację, ten dreszczyk emocji i rywalizacja są warte więcej niż nagroda :)

Racja, zapomniałem, że po tagu pokazują się tylko posty trending, powinna być opcja przełączenia, że widzimy np wszystkie posty z danym tagiem, a nie tylko trending, moim zdaniem utrudnia to przeglądanie treści, ale może ma to jakiś swój sens. W takim razei zostawiam swój tag konkursowy tak jak jest ;)

nie działa z busy.org! nie da się wziąć udziału w tym konkursie!

Mi i kilku innym osobom udało się na busy.org... może masz więcej niż 5 tagów?

Szybko, prosto i skutecznie. Również można zmielić najpierw płatki na wiór i dodać reszte składników. A jak ktoś zdrowych tłuszczy potrzebuje to można dodać masło orzechowe lub wiórki kokosowe.💪👍

Proste, a jednak przez wiele lat nie wpadłem na taki pomysł :) Dzięki za podpowiedź z wiórkami, nie wiedziałem, że to dobre źródło tłuszczu a on wiadomo jest bardzo ważny często o nim zapominamy. Co do mielenia na wiór też dobry pomysł, można tak zrobić jakby mąke owsianą do naleśników itp, tylko nie wiem czym to zmielić, mój mikser potrzebuje wody, żeby sobie poradzić z tym, byłbym wdzięczny za wskazówkę czym to robić. Masło orzechowe ostatnio używam, posmarowałem nim nawet knoppersa :) Muszę się co do tłuszczy podszkolić, olej kokosowy jest za twardy, ale może olej lniany tez można dodać do takiego albo te kwasy tłuszczowe omega.

Olej lniany to na łyżke i do buzi.
Ja mam blender zelmera 750W mieli na wiór płatki. Jeśli na noc szejk to ponoć lepsze kakao niż banan. Mój mix to : twaróg, kakao, miód, mleko. Czasami dodaje masło orzechowe i wiórki.

Muszę kupić ten olej lniany w końcu i zacząć stosować. Twaróg też stosowałem do szejków, ale ciężko mi wchodził, za to śmietana super się sprawdza. Raz też po takim śniadaniu z szejka twarogowego kiepsko się czułem, więc rzadko stosuję ser biały, mimo, że lubię ten smak, podobno w nadmiarze zakwasza a chyba mam z tym lekki problem. Na noc staram się odcinać węgle, czyli wypijam samo wpc z wodą ewentualnie, bez banana, kakao, ani owsianki. Jednak są też ludzie, którzy jedzą węgle na noc, a rano stosują posiłek tłuszczowo białkowy, też czasem jem rano jajecznicę z boczkiem jako taki posiłek bez węgli, wtedy takie coś na kolację może się sprawdzić. Nazywa się to chyba ketoza i poza nazwą nic o niej więcej nie wiem :) Wracając do szejków muszę opracować jakieś własne niezdrowe, z lodami, takie jak są w fastfoodach itp. z różnymi dodatkami na lato.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by centauri-alfa on steemit from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62875.98
ETH 2948.16
USDT 1.00
SBD 3.55