Słów Kilka #2 - Czy steem to tylko zarobek?

in #polish6 years ago

Czy steem to tylko zarobek? Idea zarabiania kryptowaluty za pisanie artykułów o czym się chce? Czy tylko o to tu chodzi?

pexels-photo.jpg

Odkryłem steem na nowo. Odkryłem, bo "chwilę" mnie nie było lecz wróciłem na zasadzie 'jak kocha to wróci' i dostałem olśnienia. Niby wcześniej o tym wiedziałem ale jakby nie widziałem. Nie zwracałem na to tak szczególnej uwagi jak teraz, inne aspekty były chyba ponad to. Co to takiego? Wiedza! Wiedzieliście, że na steem jest pełno wartościowych treści? Chciałbym Wam jakoś przekazać to uczucie gdy dotarł do mnie ten fakt. Z pozoru proste pytanie bo tak przedstawiany jest steem - miejscem dla wartościowych treści a jednak zrozumienie tego przyszło mi z czasem. Może to zwiększona ciekawość i chęć nauczenia się czegoś? Gdzieś ten zapalnik jest...

Taką pierwszą iskrą był post o mleku od @tapioka który przeczytałem kilka dni temu. Mleko? Jak to mleko, w kartonie czy butelce... co w nim niezwykłego? No jednak nie do końca, bardzo ciekawy artykuł ktory uświadomił mnie jak działa i dlaczego jest taki ważny dla maluchów, nie tylko ludzkich 😉.

Artykuł o potędze przeciętności od @breadcentric przeczytałem kilka razy, aż nie mogłem uwierzyć, że ten temat jest mi bliski i "problem" który widziałem u siebie jest mocno wyolbrzymiony lub może wymyślony. Chciałbym umieć wszystko, ale wiem że pewnych rzeczy się nie nauczę i to nie jest złe. Chyba tak to ma działać, zapłacę za coś czego nie umiem wykonać, ale zarobię na tym na czym się znam.

pexels-photo-590493 (1).jpeg

Ciekawych i bogatych w wiedzę artykułów jest dużo, bardzo duzo, czy to o bioróżnorodności od @rolsonpatison którą rozumiem i ogólnie tą tematykę nawet "ogarniam", czy o czymś co kompletnie nie pojmuję od @rafalski (w sumie większość jego postów...) ale ciekawość wygrywa i z chęcia czytam, by choć trochę zrozumieć 😃

Warto wspomnieć o @kurator-polski i Tygodniku Kuratorskim. Do tego społecznościowa inicjatywa pt. "temaTygodnia". Pierwszy to niezła kopalnia wiedzy i na prawdę warto zaznajomić się z artykułami które znalazły się w gazecie (za niedługo może być to prostsze 😊). Oprócz kopalni mamy jeszcze produkcję czyli wspomniana inicjatywa. Wystarczy, że zostanie wylosowany temat i umysły pisarzy są uruchamiane na wysokie obroty.

cactus-eyes-book-pot-159840.jpeg

Czy warto poszerzać wiedzę? Oczywiście, że warto. Naszą pracę czy hobby ciężko rozwijać bez ciągłej nauki, a co z tematami które nas nie interesują? Czy warto na nie tracić czas? Oczywiście, że tak! Wychodzę z założenia, że bagatelizując brak wiedzy, będę widział w swoim życiu tylko ograniczenia. Co z tego, że teraz interesuje mnie tworzenie gier komputerowych i na tym się skupiam, jeśli mam okazję nauczyć się przepisu na wypasiony obiad czy poznać historię muzyka, to warto ją wykorzystać. Nie wiem czy kiedyś mi się ta wiedza przyda, ale gdy będę w sytuacji związanej z tymi tematami - nie będę ograniczony. Wystarczy czytać.

Sort:  

Congratulations @chewing! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1500 upvotes. Your next target is to reach 1750 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Trick or Treat - Publish your scariest halloween story and win a new badge
SteemitBoard notifications improved

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @chewing! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1750 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68921.34
ETH 3929.09
USDT 1.00
SBD 3.62