#1 Dzień z życia górnika- czyli moja pierwsza drukarka do pieniędzy.

in #polish7 years ago (edited)

Siemanko! 

Chciałbym w tym poście zapoczątkować mój nowy cykl artykułów "Dzień z życia górnika" dotyczący wydobywania kryptowalut metodą Proof of Work (POW) za pomocą koparki zbudowanej z procesorów graficznych.

O wydobywaniu kryptowalut POW i koparkach usłyszałem parę lat temu lecz tak narawdę moja przygoda rozpoczeła się w listopadzie 2016 r. gdy ZCASH debiutował na giełdzie. Przypadkowo natknąłem się na artykuł dotyczący tej kryptowaluty i stwierdziłem, że spróbuje zacząć ją wydobywać. Nie wiedząc za wiele na temat kopania, przeczytałem kilka for, które odpowiedziały mi na nurtujące mnie pytania. Szczerze nie było to zbyt skomplikowane :) Wystarczyło pobrać program do kopania kryptowalut tak zwany "miner", przekopiować kilka linijek teksu z forum z parametrami do pliku konfiguracyjnego i voila! Mój laptop rozpoczął wydobywanie pieniędzy! :D

 Nie myśląc zbyt długo rozejrzałem się po domu w poszukiwaniu czegoś co wygląda jak komputer i nadaję się do kopania kryptowalut :D. Znalazłem drugiego laptopa i komputer stacjonarny. Po chwili 3 maszyny wydobywały dla mnie sianko. Pracowały bardzo cieżko było to czuć gdy ich temperatura w środku wynosiła 100 C oraz słychać gdy zrozumiałem, że odkurzacz jest wyłączony a ten dzwięk, który myślałem że jest działającym odkurzaczem wydobywał się właśnie z tych trzech maszyn!


 Z temperaturą sobie poradziłęm wstawiając jeszcze większy wiatrak przy maszynach, a jeszce większy hałas postanowiłem poprostu ignorować...Mimo to czułem się jak Pan i Władaca, bo w końcu miałem przecież swoje maszyny, które robią hajs nie? :D Moje koparki w tamtym czasie wyglądały tak:



Koparka rodem z filmików instruktażowych typu "jak wydobywać kryptowaluty domowym sposobem" :) .  Po tygodniu pracy sprzętu, wydobyłem coiny o wartości 10$. Stwierdziłem, że niestety jest to mało opłacalny biznes. Zwielkim żalem wyłączyłem maszyny i uratowałem choć trochę przegrzanych komputerów.  Po tej przygodzie zacząłem mocno obserwować rynek kryptowalut i opłacalność ich wydobycia. W listopadzie- grudniu opłącalność wydobycia wahała się w granicach 5-6$ czyli tyle ile by było trzeba zapłacić za prąd. Ale po nowym roku nastąpił...


BUM na kryptowaluty...

Na początku tego roku byliśmy świadkami hossy na rynku altcoinów i zarazem mocnych wzrostów BTC. Sytuacja ta trwała przez całą wiosnę a swoje apogeum osiągneła w czerwcu, kiedy to altcoiny i BTC zaczeło mocno spadać. Na początku tego okresu gdy zobaczyłem, że miesięcznie zysk z koparki GPU wynosi 500$, zastanawiałem się nad kupnem takiej prawdziwej koparki z krwi i kości :D Ostatecznie zdecydowałem się na kuno koparki na początku maja. Był to okres, w którym opłacalność wydobycia była w granicach 1000$ miesięcznie, a ceny koparek nadal nie poszły w górę?! Dzień po moim zamówieniu ceny zaczeły szybko rosnąc a czas dostawy koparek był co raz dłuższy. Ostatecznie swoją koparkę otrzymałem po miesiącu i jak się okazało była warta prawie dwa razy tyle ile za nią zapłaciłem miesiąc temu fajnie nie? :)

W następnych wpisach opiszę mój sprzet i dotychczasowe rezultaty pracy mojej koparki. Dowiesz się również czy aktualnie opłaca się inwestować w sprzęt do wydobycia, jakie kryptowaluty ja wydobywam oraz moją strategię kopania. 

Zapraszam do śledzenia!

Pozdro!

follow me @cryptosokal

-------------------------------------

Czy widziałeś już kolejne posty?

#2 Dzień z życia górnika: https://steemit.com/polish/@cryptosokal/2-dzien-z-zycia-gornika

#3 Dzień z życia górnika: https://steemit.com/polish/@cryptosokal/3-dzien-z-zycia-gornika-czyli-czy-naprawde-wydobywanie-kryptowalut-jest-nie-oplacalne

Sort:  

Czekam na dalszą część.

Dziś w nocy będzię :)

Pierwsza koparka super. Czekam na dalszą część

fajny wpis, będę również śledzić dalej :)

Ja czekam na podsumowanie wraz ze statystykami :)

Dziś w nocy kolejny post :) na dniach zrobię również podsumowanie kopania w chmurze z BitClubNetwork.

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 2.4% @minnowbooster upgoat, thanks to @cryptosokal
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @cryptosokal to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To enter this post into the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

@eileenbeach has voted on behalf of @minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowponds team on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond.

    To receive an upvote send 0.25 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
    To receive an reSteem send 0.75 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
    To receive an upvote and a reSteem send 1.00SBD to @minnowpond with your posts url as the memo

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61410.76
ETH 2867.07
USDT 1.00
SBD 3.61