#1 High-Proof of Stake Experiment- czyli zainwestujmy 2000$ w ryzykowny staking.

in #polish7 years ago (edited)

Siema!

 W ostatnim czasie szukałem ciekawych kryptowalut, które można  wydobywać za pomocą Proof of Stake (POS). Interesowały mnie coiny, które  mają małą kapitalizację, niską cenę oraz wysoką opłacalność stakowania by osiągnąć bardzo duży zysk z inwestycji  przy małym wkładzie finansowym( w porównaniu do tych kryptowalut z TOP 30)- choć wiąże się to z dużym ryzykiem. Ryzyko związane jest z bardzo dużym wahaniem kursu i ryzykiem niemożności upłynnienia kryptowaluty.  Czyli standardowo szukałem łatwego sposobu by zarobić alę się nie narobić :D

Dobra. Przejdźmy do rzeczy. Na ten eksperyment przeznaczyłem 0.5 BTC czyli około 2000$. Po głębszym researchu znalazłem kilkanaście kryptowalut, które odpowiadały moim kryteriom. Z tych kilkunastu wybrałem finalnie 4 , na których uważam, że można potencjalnie zarobić.

OBIEKTY BADAŃ

Ember Coin (EMB)- wybrałem tą kryptowalutę z powodu niskiej ceny (1-3 satoshi, przynajmniej już za dużo kurs nie spadnie xD ), opłacalności wydobycia, które jest na poziomie 7200% rocznie, przynajmniej tak wynikało ze znalezionych informacji. Był jeszcze jeden fakt, który wpłyną na moją decyzję a mianowice 30 października deweloperzy postanowili spalić część tokenów i zmniejszyć opłacalność wydobycia do 720% rocznie co może spowodować wzrost ceny i tu upatruje swojej okazji.

giełda: https://yobit.net/en/trade/EMB/BTC

strona oficialna: https://www.embercoin.io/

wallet: https://www.embercoin.io/download

Condensate (RAIN)- RAIN wybrałem z powodu sposobu wynagradzania za staking. Tutaj niezaleznie od ilości posiadanych monet na portfelu dostajemy losową nagrodę, czyli możemy otrzymać zarówno 1 monetę jak i 1000 monet w nagrodę za staking (Przynajmniej ja tak to zrozumiałem :) ).

giełda: https://www.cryptopia.co.nz/Exchange?market=RAIN_BTC

strona oficialna: http://condensate.co/

wallet: https://github.com/OBAViJEST/rain/releases/tag/1.0.0.1

Syndicate (SYNX) oraz BitBean (BITB)- SYNX i BITB znalazły się w moim portofolio z powodu częstotliowści wynagradzania za staking. Choć już wiem, że BITB to nietrafiony projekt, przynajmniej z takim kapitałem jakim ja wszedłem ale o tym za chwilę.

giełda: https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-SYNX

giełda: https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-BITB

strona oficialna: http://syndicatelabs.io/

strona oficialna: http://www.bitbean.org/

wallet: https://github.com/SyndicateLabs/SyndicateQT/releases

wallet: http://www.bitbean.org/downloads.html

...był też Buzz Coin (BUZZ)- pierwotnie miał się znaleźć w tym eksperymencie z uwagi na opłacalność wydobycia, która wynosiła 100% miesięcznie. Kupiłem, wrzuciłem na portfel do stakowania. Po pierwszym dniu od momentu kupna cena na giełdzie wzrosła o 50% i uznałem, że dobrze będzie zrealizować zysk i co najwyżej poczekać na niższą cenę i wtedy zakupić jeszcze raz.

A oto zestawienie mojej inwestycji:

Jako potwierdzenie posiadania tych kryptowalut przedstawiam wallety w akcji:

Dotychczasowe rezultaty:

Ember coina i Bitbeana zakupiłem około tygodnia temu. Niestety miałem problemy z walletem EMB i stakowanie rozpocząłem dopiero 2 dni temu i narazie nie dostałem żadnej nagrody. Natomiast wyszedł taki kwiatek z Bitbeanem, że przy takim wkładzie nie otrzymuję codziennie nagrody za stakowanie na co liczyłem. Co gorsza "stejkuje" go od 7 dni i nic nie wydobyłem do tej pory. Kurs spadł więc narazie nie ma mowy o wyjściu. I to by było na tyle złych wieści.

Syndicate zakupiłem 5 dni temu i od 4 dni "stejkuje". Wpadami mi dziennie 5-10 SYNX, kurs kryptowaluty zachowuje się bez większych zmian. Odnośnie RAIN, jest to mój dzisiejszy zakup i właśnie rozpocząłem "stejkowanie" tak więc czekamy na rezultaty. A o to dotychczasowe rezultaty w tabeli:

Myślę, że to na tyle. Kolejny update tego projektu za tydzień. Zapraszam do komentowania i wyrażania opini na temat tego eksperymentu :). Może ktoś już z was miał styczność z tymi kryptowalutami i je wydobywał? 

Pozdro!

follow me @cryptosokal



Sort:  

BTW przydałaby się jeszcze informacja gdzie je kupiłeś Na jakiej giełdzie. Link do ściągnięcia portfela

Dzięki za feedback :) Zaraz uzupełnie :)

Super dzięki za linki!!! Edit: czy u Ciebie też antywirus wariował przy portfelu Ember?

Wyszedł nowy wallet do EMB, który rozwiązuje problem stejkowania: https://github.com/EmberCoin/Ember/releases/tag/v1.1.4

świetnie! Dzięki za info!!!

Też wariował, w niedzielę zapowadają że będzie nowy wallet i zostanie usnunięty bug który występuje w kodzie. A mianowicie bug powoduje zatrzymanie stakowania gdy twój stack weight wzrośnie do 38.8 miliona. Jak to obliczyć? Ilość dni stakowania x pierwotna liczba monet. Jak ja stakuje 8,8 miliona to jeżeli nie otrzymam nagrody w ciągu 4,5 dnia to muszę zaczynać stakować od nowa bo wtedy aktywuje się bug...Mam nadzieję że do niedzili to usnął i zacznę normalnie stakować EMBER

Powodzenia, dawaj znać co jakiś

Dzięki :) Co tydzień będę wtsawiał update :)

Też jestem ciekaw.

Teoretycznie można by tutaj wspomnieć o SteemPower. To zdecydowanie nie jest stake'owanie, ale efekt jest podobny, gdy Steem trzyma się w formie SteemPower. 15% STEEM z każdego blocku jest dystrybuowane pomiędzy osoby, które posiadają SteemPower, proporcjonalnie do wkładu.

@noisy ale czego dotyczy ten komantarz bo nie rozumiem :P ?

poprawiłem nieco mój komentarz, bo początek faktycznie był dwuznaczny. Po prostu chciałem Ci dać znać, że skoro interesuje Cię efekt "stakeowania" to może warto zwrócić uwagę także na SteemPower :)

Mogę również przetestować jak to wygląda ze SteemPower :) Dzięki za pomysł :)

ale trzeba mieć portfel Steem na kompie? czy wystarczy po prostu mieć SP?
Zdaje sobie sprawę, że z moim ~90SP raczej na tym kokosów nie zrobię ale jest to ciekawe.

Wystarczy mieć SP.

Tylko błagam, upewnij się, że przeczytasz ten post, bo potem będziesz kolejnym, który pyta się o "trzymanie SteemPower na Steemit". Tam jest dużo tematów poruszonych.

W przypadku zamykania STEEM w postaci SteemPower (procedura ta często jest nazywana PowerUp) decyzja musi być dobrze przemyślana, bowiem odblokowanie STEEM ze SteemPower nie jest natychmiastowe, a trwa 13 tygodni. Trzeba rozpocząć PowerDown i wtedy co tydzień przez 13 tygodni, otrzymuje się 1/13 swojego STEEM ze swojej puli SP.

Po co to jest? Generalnie tylko liczba STEEM zamknięta w SP przekłada się na siłę głosu - dzięki temu np. giełdy nie mogą głosować nie swoim STEEM, bowiem nie mogą zablokować STEEM użytkowników.

Ponadto dzięki temu, że to właśnie SP przekłada się na siłę głosu, nie jest możliwa manipulacja w stylu. Kupię 100 000 STEEM, przeleje na swoje konto, zagłosuje na swój post, i zaraz sprzedam 100 000 STEEM.

No i ostatecznie, jest to po prostu narzędzie, które wynagradza tzw. long-term inwestorów. Jeżeli ktoś kupuje STEEM z myślą, by trzymać go np. rok, to takiej osobie opłaca się zamknąć go w postaci SP. Wówczas taka osoba po roku będzie miała więcej STEEM niż osoba, która zdecydowała się trzymać swój STEEM "luzem".

Super informacje :) Co raz więcej rzeczy się dowiaduje :D

Dzięki za linka. Akurat rozdział między steem a steemit pojąłem dość szybko (czytałem kilka razy steemit faq ) ale w poście jest kilka ciekawych info.

Sam sie przymierzam do stakowania :) Bede obserwował. Pozdrawiam

Dzięki-fajne informacje!!!

Ja mam ppc, ale zyski z POS są raczej małe.

jedna z pierwszych (albo pierwsza) waluta PoS. Peercoin. Kiedyś w top 10 teraz wypadła do top100, ale wartość jest mimo wszystko większa niż kiedyś. Pamiętam, że kupowałem za niecałą złotówkę

This wonderful post has received a bellyrub 25.32 % upvote from @bellyrub thanks to this cool cat: @cryptosokal, @cryptosokal. My pops @zeartul is one of your top steemit witness, if you like my bellyrubs please go vote for him, if you love what he is doing vote for this comment as well.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 64161.84
ETH 2950.76
USDT 1.00
SBD 3.60