Boty głosujące na steemit- czy aby napewno są opłacalne?

in #polish7 years ago

Siemanko Steemianie :) 

Dziś chciałbym poruszyć ostatnio gorący temat głosujących botów. Z racji tego, że jestem tu od 7 dni, dopiero teraz dowiedziałem się, że coś takiego istnieje :). Widziałem kilka postów, w których przeprowadzane były testy. Za pierwszym razem gdy je przeczytałem- myślę sobie czysty zysk, działamy! Ale czy aby napewno?

Kolega @marszum i @imperfect-one opisali w swoich postach kilka głosujących botów. Postanowiłem to sprawdzić. Ku mojemu zaskoczeniu rzeczywiście zauważyłem, że to działa. Wpłaciłem na  @minnowbooster 9 SBD a po chwili otrzymałem głos o wartości 11,44$. W zaokrągleniu zysk jest na poziomie 27%- mówię sobie zajebiscie, mogę fajnie rozbudować sobie konto na steemit. Zacząłem szukać co raz więcej informacji na temat botów i nagle natrafiłem na komentarz kolegi @rafalskiego. Dowiedziałem się z niego, że nie jest tak kolorowo jak mi się wydawało. Napisał w nim, że od tego głosu bota trzeba odjąć 25% wartości. Myślę sobie hmmm...chyba czegoś nie wiem. Szybko znalazłem posta od @kryptoraport i znalazłem takie coś:

Z powyższego fragmentu posta od @kryptoraport wynika, że twórca dostaje 75% wartości posta a na głosujących jest rodzielana nagroda w postaci 25%. Tak więc co z tego, że mój zysk z bota to 27% gdy 25% z tego głosu jest zabierane twórcy na poczet głosujących. Ale również w tym tekście mamy trzy pod punkty, w którym dowiadujemy się, że jeżeli do 15 minut od publikacji ktoś da nam upvote to nagroda za niego w 100% ląduje u twórcy. Natomiast z koleji jeżeli ktoś zagłosuje do 30 minut po publikacji posta nagroda dla głosującego jest rozdzielana 50% dla twórcy i 50% dla głosującego czyli faktycznie głosujący dostaje 12,5% od wartości jego głosu.

Podsumowanie

Z tych powyższych informacji wynika, że używanie bota jest najbardziej opłacalne do 15 minut od publikacji posta ponieważ dostajemy 100% wartości głosu. Natomiast użycie bota do 30 miut od publikacji da nam 87,5% wartości głosu czyli żeby wyjść na zero musimy dostać głos o wartości przynajmniej 12,5% większej niż wpłaciliśmy na bota. Po 30 miuntach od publikacji twórca dostaje już tylko 75% wartości głosów- czyli żeby wyjść na zero musi dostać głos od bota o wartości większej niż 25% wpłaconej stawki.

Czy moja analiza jest słuszna, czy gdzieś popełniłem błąd? I czy przykładowo jeżeli post po 7 dniach ma dwa upvote jeden o wartości 10$ drugi o wartości 1$ to czy te 25% nagrody dla głosujących jest rozdzielane po równo? Proszę o wypowiedzenie się bardziej doświadczonych Steemian :)

PS

Na tym poście przeprowadzę eksperyment. Użyje w tym celu bota @boomerang. Publikując tego posta wyślę 3 SBD na bota. Jeżeli bot zagłosuje w ciągu 15 min po 7 dniach powinienem otrzymać 100% wartości głosu bota. Sprawdźmy to! 

Pozdro!

follow me @cryptosokal

Sort:  

Cały problem tych wszystkich naszych rozważań zniknie, jeśli narzędzie PROMOTE zostanie w końcu porządnie przemyślane i napisane.

To ja już nic z tego nie rozumiem.
czy ktoś obeznany napisał by post/artykuł o zarobkach, jak to jest z nimi, jakie procenty itp?
Chyba że ktoś z Was już coś takiego pisał?

no niby właśnie @kryptoraport ma bardzo obszerny artykuł na ten temat to z niego jest ten fragment

Tak na szybko, to procenty się mnoży, nie dodaje. Dajmy na to, że zapłaciłeś 1SDB, dostajesz za to głos o wartości 1,125$. Od tej kwoty liczysz 87,5%, czyli masz 0,984375$, nie 1.

czekaj bo nie kapuje, jakie 1 sbd?

Nie mam zielonego pojęcia o botach, sugerowałem się Twoim postem:

Wpłaciłem na @minnowbooster 9 SBD a po chwili otrzymałem głos o wartości 11,44$.

Pisałem o czysto matematycznym problemie - procenty się mnoży, nie sumuje.

dalej nie rozumiem o czym mowa :D Tak jak jest tutaj napisane wpłaciłem 9 sbd otrzymałem głos o wartości 11,44$ czyli zyskałem teoretycznie 2,44$ a to jest 27% zysku. Gdzie ja tutaj dodaje procenty? :P

Natomiast użycie bota do 30 miut od publikacji da nam 87,5% wartości głosu czyli żeby wyjść na zero musimy dostać głos o wartości przynajmniej 12,5% większej niż wpłaciliśmy na bota.

Tutaj dodajesz procenty, żeby wyjść do przodu nie wystarczy zysk na poziomie 12,5%.

This post has received a 23.07 % upvote from @boomerang thanks to: @cryptosokal

@boomerang distributes 100% of the SBD and up to 80% of the Curation Rewards to STEEM POWER Delegators. If you want to bid for votes or want to delegate SP please read the @boomerang whitepaper.

No i @boomerang zagłosował w ciągu 15 minut. Tylko, że wartość głosu to 2,60 $ a moja stawka to 3. Nawet użyłem specjalnego narzędzia, który pokazuje ile już wynosi pula i czy bot jest opłacalny. Uznajmy, że tu poprostu nie wyszło, testy będę prowadził dalej.

Daj znać po 7 dniach jak wyszło.

Coś mi tu dalej nie pasi, ale trzeba spytać kogoś doświadczonego jak @noisy

I czy przykładowo jeżeli post po 7 dniach ma dwa upvote jeden o wartości 10$ drugi o wartości 1$ to czy te 25% nagrody dla głosujących jest rozdzielane po równo?

Tutaj mogę na 100% powiedzieć, że nie jest to rozdzielane równo. Osoba która dała Ci 10$ upvota dostanie 2,5$ w Steem Power jako Curation Rewards a osoba która dała Ci 1$ upvota dostanie odpowiednio 0,25$ SP jako Curation Rewards.
Na steemit.com w zakładce Rewards możesz sobie sprawdzić jakie Ty dostajesz za swoje głosy.
image.png
( wiem, jestem mistrzem painta )

Super, dzięki za wyjaśnienie :) Przynajmniej to już jest jasne :)

Odnośnie podziału nagrody między autora i kuratora znalazłem takie coś w stemmit.com FAQ:

How is the reward pool split between authors and curators?
Up to 25% of a post's payout is awarded to curators (the people who upvoted the post) as a reward for discovering the content. The other 75% is awarded to the author. If curators vote for a post within the first 30 minutes of it being created, a portion of their curation reward is added to the author payout. This portion is linear to the age of the post between 0 and 30 minutes. Therefore upvoting at 15 minutes old will donate half of your potential curation reward to the author.

Z tego wynika, że jeśli ktoś odda głos na Twój post po 30 minutach to dostaje 25% wartości swojego głosu. Ale nie jest to tak, że jak zagłosuje do 15 minut od utworzenia to nie dostaje nic. nadal dostaje 12,5%. Nawet jeśli zagłosuje 5 minut po jego utworzeniu to nadal dostaje jakiś ułamek wartości swojego głosu jako Curation Reward.
Ogólnie polecam lekturę FAQ. sam czytałem to chyba z 5 razy a teraz jak szukałem tego fragmentu do wklejenia to zauważyłem, że dodali tam trochę informacji.

czyli w poście od @kryptoraport jest błąd? Patrz pod punkt 1

Na to wygląda. Chociaż może bardziej uproszczenie. bo jeśli ktoś zagłosował by idealnie w momencie tworzenia posta to odda Ci 100% swojego curation reward. no i jeśli zagłosuje idealnie w 15 minucie to odda Ci 50% swojego curation reward. Czyli to się zgadza z tym co napisali. Natomiast jest to jak widać trochę bardziej złożone.

Kiedy już myślałem że zrozumiałem system steemit znów ktoś udowadnia że się mylę, nigdy by nie pomyślał że kiedy votuje na kogos to ja też zarabiam.

W odpowiednim czasie😀

ja też tego nie wiedziałem, może dlatego, że jeszcze nic nie dostałem :D

To co zarobiłeś na głosowaniu możesz podejrzeć tutaj:
https://steemit.com/@franekcieszyn/curation-rewards

fajnie, że każdy użytkownik coś nowego wnosi przy takich testach. Też zastanawiałem się jak to z tymi botami jest i widać ciężko ten zysk oszacować - bo raz - nie wiadomo ile się ostatecznie dostanie od bota kasy, dwa czy zagłosuje od razu i zmiesic się w 30min. i ostatecznie ile w końcu sam bot zabierze kasy.

No i jeszcze dochodzi zmienna wartość SBD i STEEM. Bo botom najczęściej wysyła się SBD, które w przybliżeniu zawsze warte jest 1$. Ale z upvotów dostajesz STEEM i STEEM POWER. Więc jeśli cena STEEM spadnie w dół to wartość danego głosu w dolarach również będzie mniejsza. Ale z drugiej strony może też pójść w górę.
Właśnie z tego powodu traktowanie botów jako narzędzia do zarabiania jest chybione. Przydają się natomiast, żeby Twój post pojawił się w trending albo hot i dzięki temu możesz dostać głosy i follow od społeczności.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61918.40
ETH 2900.39
USDT 1.00
SBD 3.64