Masakra altów w bearmarkecie. Top 40 krypto po pół roku.

in #polish6 years ago


Po grudniowym ATH Bitcoina mamy ponad 8 miesięcy bear marketu za sobą. Mnie, jak i większość maksymalistów Bitcoina spadki cieszą. Zawsze można dokupić taniej, bo o przyszłość Bitcoina raczej jesteśmy spokojni ;) 

Postanowiłem sprawdzić jak sobie radzą alty w stosunku do Bitcoina w bear markecie. Że alty tracą więcej to żadna niespodzianka, jednak takich wyników się nie spodziewałem... Wziąłem na tapetę 40 największych krypto pod względem kapitalizacji sprzed 6 miesięcy. Następnie zrobiłem jeden wspólny wykres procentowej zmiany ich wartości w stosunku do Bitcoina. Do dolara nawet nie porównuję. Starty byłyby ok dwukrotnie większe. Nie robię tu dokładnej analizy strat każdego alta z osobna. Po prostu robię jedną wizualizację...

Tak wyglądał stan coinmarketcap dnia 4.02.2018r. - link 

Wyższa rozdzielczość


Przyciemnione pozycje nie zostały uwzględnione z różnych powodów na wykresie, pod koniec zamieszczam wyjaśnienie i dodatkowy wykres dla nich. 40 kryptowalut pogrupowałem po 5 i każdej z nich przypisałem osobny kolor na wykresie. Nie było sensu aby każdej krypto z osobna przypisywać inny kolor. Wykres byłby jedynie mniej czytelny.

Wyższa rozdzielczość


Jak widać wszystko traci w stosunku do Bitcoina i to bardzo mocno. Ewenementem jest Binance Coin, który zanotował jako jedyny wzrost i to bardzo duży, bo aż +95%. Dlaczego tak się dzieje, przygotuję osobny wpis, bo powody są dość ciekawe i warte dokładniejszego opisu...


Pozycje nieuwzględnione na wykresie:

  • 01 Bitcoin - wiadomo, porównujemy straty altów do Bitcoina.
  • 18 Tether - stable coin.
  • 27 Binance Coin - Jedyny w zestawieniu który jest na plusie i to bardzo dużym +95% w stosunku do Bitcoina. Wyłączyłem go aby nie zaburzał skali całego wykresu i reszta była bardziej widoczna. W szczytowym momencie miał +159%.  Pod koniec opisuję dlaczego tak się dzieje.
  • 28 Bytecoin - Ten również został wyłączony z zestawienia, ponieważ był ogromny P&D i nie chcę zaburzać nim skali całego wykresu. W szczytowym momencie było +273%. Na koniec strata -36%
  • 35 Maker - Dostępny jedynie niewielki fragment wykresu tylko z Bitfinexa. Bezsens
  • 38 KuCoin - TradingView nie notuje.
  • 43 RChain - TradingView nie notuje.

Żeby nie było podejrzeń że wyłączam niewygodne alty z zestawienia, zamieszczam dodatkowy wykres BNB, BCN i MKR.


Sort:  

Binance Coin (...) Dlaczego tak się dzieje, przygotuję osobny wpis, bo powody są dość ciekawe i warte dokładniejszego opisu...(...)

Spoko czytałem na wykopie, czemu tak się dzieje według twojej opinii

27 Binance Coin (...)W szczytowym momencie miał +159%. Pod koniec opisuję dlaczego tak się dzieje.

O jednak będzie jakiś skrót

Koniec -> Jednak nie

Rozumiem, że ta notka powstała z innych. Popraw niekonsekwencje ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60793.50
ETH 2910.51
USDT 1.00
SBD 3.59