Szopka na szybie - konkurs kreatywny #14steemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago

Tradycyjnie w moim domu rodzinnym wszelkie ozdoby, łącznie z choinką, pojawiały się dopiero w Wigilię. Wcześniej to przecież jeszcze Adwent, oczekiwanie - to czas wieńca adwentowego. Teraz, gdy jesteśmy już "na swoim", choinkę stroimy wcześniej, bo Wigilię spędzamy u rodziców. Skoro dla choinki mamy wyjątek, to dla innych ozdób też - i tak dziś, w ostatni dzień konkursu zabrałam się do pracy.

Mamy w domu pewne drzwi z dużą, mleczną szybą - zawsze mnie kusiło, by je ozdobić jakimiś wycinankami, bo spodziewałam się przyjemnego efektu w połączeniu ze światłem. Przy okazji nadchodzących Świąt w końcu się do tego zmotywowałam. Wyczytałam też niedawno gdzieś w internecie, że dobrą metodą opisywania słoiczków z przetworami jest klejenie etykietek na mleko - bo łatwo to potem zmyć. Wypróbowałam metodę na zwykłej papierowej śnieżynce - zadziałało. A że nie chciałam dekoracji zimowej, a świąteczną, zrobiłam na drzwiach szopkę.

Na razie jest tylko Święta Rodzina w szopce, aniołowie i gwiazda, w planie jeszcze zwierzęta oddające pokłony - taki klimat ze starej pocztówki czy tradycyjnego kościelnego żłobka. Dopiero na zdjęciu zauważyłam, że gdzieś mi zaginął rękaw Matki Boskiej.

Pierwszy raz coś kleiłam tą metodą - oto moje wnioski na przyszłość:

  • użyć mocniejszego papieru, niż standardowa kartka do ksero - to pozwoliłoby na dokonanie poprawek na mokro bez obawy o rozerwanie wzoru,
  • być przygotowanym na czyszczenie szyby po aplikacji - mleko ścieka i brudzi szkło (być może przy większej wprawie udaje się tego uniknąć).

Jest dość krzywo, bo cienki papier nie dał zbyt dużej możliwości manewru. Mimo to efekt na żywo jest bardzo przyjemny - przy zgaszonym świetle za drzwiami widzimy biały wzór na ciemnym tle, przy włączonym - negatyw z podświetlonym tłem. Miałam niestety problem z uchwyceniem tego na zdjęciach i muszę to trochę pozostawić Waszej wyobraźni :(

Można w ten sposób ozdobić każdą gładką, zmywalną powierzchnię - lodówkę, szybę, metalowe drzwi, lustro itp. Zajęcie proste i przyjemne, materiały dostępne w każdym domu.

szopka.JPG

Sort:  

Gratuluję!!!

Twój post został zakwalifikowany i opublikowany w dzisiejszym wydaniu @codziennik (nowej inicjatywy wspierającej polską społeczność). Dodatkowo Twój post weźmie również udział w cotygodniowym niedzielnym konkursie.

Pozdrawiam
@baro89

Dziękuję za udział w Konkursie Kreatywnym #14 :)

Thank you so much for sharing this amazing post with us!

Have you heard about Partiko? It’s a really convenient mobile app for Steem! With Partiko, you can easily see what’s going on in the Steem community, make posts and comments (no beneficiary cut forever!), and always stayed connected with your followers via push notification!

Partiko also rewards you with Partiko Points (3000 Partiko Point bonus when you first use it!), and Partiko Points can be converted into Steem tokens. You can earn Partiko Points easily by making posts and comments using Partiko.

We also noticed that your Steem Power is low. We will be very happy to delegate 15 Steem Power to you once you have made a post using Partiko! With more Steem Power, you can make more posts and comments, and earn more rewards!

If that all sounds interesting, you can:

Thank you so much for reading this message!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61060.27
ETH 2927.58
USDT 1.00
SBD 3.55