Chcesz wizę? Pokaż "insta" i "fejsa"

in #polish5 years ago

Dostać się do USA w legalny sposób nie jest łatwo, ponieważ trzeba otrzymać wizę (dotyczy Polski). Te wizy miały być już kilkakrotnie znoszone, jednak teoria dalej nie może przeistoczyć się w praktykę. Od teraz będzie jeszcze trudniej otrzymać wizę do USA, gdyż każdy chcący ją otrzymać będzie musiał się podzielić profilem... w serwisie Facebook oraz Instagram.

1.jpg

Źródło

Social media niczym dowód

Do tej pory każdy traktował social media jako swego rodzaju medium komunikacyjne służące do wyszukiwania informacji, kontaktu ze znajomymi oraz dzielenia się swoim życiem z innymi. Niektórzy traktowali te serwisy jako "śmieszkowe", inni bardzo poważnie, uzupełniając praktycznie wszystkie dostępne rubryki danymi.

Teraz serwisy social media stają się jakby nieodłącznym elementem naszego życia oraz historii naszego życia. Już nie tylko pracodawcy starają się śledzić konta społecznościowe potencjalnych kandydatów na pracowników ale i również administracje państwowe zaczynają wymagać ich podania.

Roztropnie korzystaj z tych serwisów

Zaczyna się spełniać moja czarna wizja mówiąca o tym, iż dane zawarte w mediach społecznościowych zaczną być wykorzystywane przeciwko nam... a przecież sami te dane, dobrowolnie tam podaliśmy. Wstawiłeś zdjęcie z libacji alkoholowej? Na każdym zdjęciu całujesz się z inną dziewczyną? Piszesz niepochlebne komentarze o USA?

2.jpg

Źródło

To wszystko zostanie wykorzystane na Twoją niekorzyść. Usunąłeś wpis? Spokojnie, został on zapisany na niezliczonej ilości kopii zapasowych i prędzej czy później do niego dojdą ;-).

Kolejny zamach na wolność słowa?

Czy to jest zamach na wolność słowa? Według mnie tak, gdyż ja mam prawo krytykować każdą władzę jeśli mi się nie podoba lecz taka krytyka może być wykorzystana przeciwko mnie.

Przecież jak krytykujesz to po co tam jedziesz!?!?

Władza danego kraju może mi się nie podobać ale mogą mi się podobać np. krajobrazy i powinienem móc tam jechać. W dodatku każdy turysta zostawia pieniądze w danym kraju więc to też jest zysk. Chyba, że przyjedzie terrorysta no to już tak wesoło nie ma. Ale wróć... tak naprawdę nie wiadomo w jakim celu te dane będą analizowane i jakie konkretne będą brane pod uwagę.

Podsumowanie

Co ja o tym myślę? Nie jest to pomysł nowy, gdyż taka procedura była wykonywana w przypadku niektórych krajów a rozszerzenie jej na pozostałe świadczy o tym, że USA chce dokładniej "prześwietlać" ludzi, którzy chcą dostać się do kraju. Czy w obawie przed terroryzmem? Czy będą analizować wykształcenie, przedsiębiorczość, moralność? Nie wiem.

Źródła

https://www.techspot.com/news/80332-us-visas-now-demand-social-media-details.html

Wsparcie

Podobało się? Obserwuj i wspieraj!

Sort:  

Ups... A ja właśnie pousuwałem wszystkie profile na social mediach. Zostawiłem sobie jedynie Minds i Steemit.
Ale do USA się nie wybieram (nigdy nie wejdę do samolotu), bo po co.

!tipuvote 1 hide

A po jakie licho tam się pchać?

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98