Happy Birthsday Fervi

in #polish6 years ago

Ach ten rok był wspaniałym i najgorszym rokiem. Oczywiście konto fervi kończy już rok, chociaż drugiego raczej nie dotrwa. No cóż, można świętować ;)

Wszystko zaczęło się od użytkownika "n", który pisał na wykop o tej platformie. Jakoś tak zaczął rozmawiać, aż dołączyłem. Było to dokładnie rok temu ;)

Byłem wtedy redaktorem własnej strony o Linuksie - pingwinek.net. Była to strona dla informatyków o pingwinim systemie. Nigdy nie była to popularna strona, ale nie spodziewałem się żadnych pieniędzy. Jak "n" pokazał ją to na Steemit pokazywały się z 3 artykuły dziennie. Może więcej, ale to było dość mało.

Postanowiłem pisać wtedy codziennie na Steem, by coś się pojawiało. Różnej jakości zapewne były to teksty, ale ciągle uczyłem się by tworzyć je jak najlepiej.

I tak jakoś się rozwijaliśmy jako społeczność, nawet powstał SteemDash

SteemDash

Ot fajny projekt jaki miał wykorzystywać Steem. W porównaniu do innych "dzisiejszych" serwisów sieciowych był w pełni zdecentralizowany, otwarty itd. Można powiedzieć, że to Bash.org na Steem właśnie. Ludzie wrzucali swoje teksty, które były nagradzane, starałem się urozmaicać wszystko konkursami. Naturalnie projekt nigdy mi się nie zwrócił, ale nigdy nie miał. Było tak jak był kiedyś w Steem - po prostu fajnie. Można było się pośmiać i tak dalej :)

Później był SteemDecks, ale nie spodziewałem się popularności. Ot alternatywne wykorzystanie Blockchainu niż "treści".

HelloBot

To mój ulubiony troszkę bot. Ot taki z miłości - codziennie rano wstajesz i masz informacje. Pomysł wydał mi się tak fajny, że go zrealizowałem. Nie jest on szczególnie rozwinięty, ale nawet ludziom się spodobał.

DiosBot

Zanim wybuchła afera sprzed paru dni wszyscy byliśmy biedni (w sensie dalej jesteśmy), ale plan był taki. Nikt nam nie pomoże rozwinąć skrzydła, bierzemy wszystko we własne ręce. Bot miał wspomagać dobrych autorów treści, by zarabiali więcej. Działa, tylko teraz to bez znaczenia.

Intinte Filemon z Abstergo

To w ogóle mój jeden z ostatnich projektów. Ogólnie na Steem jest bardzo dużo patologii i liczba rośnie. Nikt nie będzie walczył, bo to nieopłacalne, poza mną. Oczywiście można tutaj rozmawiać o tym czemu jest to bez sensu i możemy dojść do tych samych wniosków, które doprowadzają nas do jednego. Sieć ma wady, a jedną z nich jest @ned.

Dochodzimy do sytuacji, w której opłaca się być oszustem.

DGameShop

Wspaniały DGameShop, czyli sklep, który miał pokazać, że Steem ma sens w (mikro) płatnościach. Kupuj gry Steam za Steem, wspaniale. Niebawem wydajemy, ale to raczej ostatni projekt dla tej platformy, z wiadomych względów. Jak coś to działa ;)

Będzie następny rok?

Podejrzewam, że nie. Zawsze chciałem by Steem (czy może niebawem inna sieć) była prospołecznościowa. Nigdy nie pisałem na polish dlatego, że to opłacalne, a dlatego, że nie jestem wyniosłym gnojkiem, który patrzy na ludzi przez pryzmat gotówki. Dla mnie liczyli (i dalej liczą) się ludzie.

Niestety jak wiecie, parę dni temu okazało się, że nie dla wszystkich się liczą ludzie, a pieniądze. Chcą osiągnąć jakość przez ilość. Brzydzi mnie ta idea. Jasne, chcę by na Steem było dużo ludzi, ale nie za wszelką cenę.

Bardzo wiele osób jest oburzonych ostatnimi słowami wielkiego "N" i nie dziwię się. Może czas "sforkować polish" i odczepić się od "rasy panów"? Zrobić sieć, w której będzie liczył się człowiek, a nie gotówka w portfelu?

Sort:  

Nie znam wszystkich niuansów zaistniałej sytuacji, ale co chwilę słyszę, że wszyscy się pomieścimy. Wiara, że ambitne i pożyteczne treści na dotychczasowym poziomie staną sie jakimś wyznacznikiem dla nowych użytkowników to raczej przesadny optymizm. Historia uczy, że masowość wpływa ujemnie na jakość kultury (szeroko pojętej). Ale nie wiem, jaki może mieć to faktyczny wpływ na obniżenie naszych obecnych standardowych wysokości nagród za content - w większości przypadków upvotujemy sie wzajemnie i nasze zasięgi ograniczają się do naszej "ekipy".
Zaraz po moim wejściu na steema przypadkowo znalazłem konkurs @assayer i dzięki niemu miałem szczęście trafić w środowisko osób o bardzo ambitnym podejściu do swoich treści i było to dla mnie bardzo zaskakujące odkrycie. Poziom dyskusji i publikacji w necie jest niepomiernie niższy i większość moich prób podejmowania dyskusji kończyła się dla mnie frustracjami i poczuciem osamotnienia - starałem się uzasadniać moje zdanie faktami, podczas gdy rozmówcy, oparci tylko o emocje i bez żadnego reaserchu, pozostawali w opozycji wobec mnie tylko po to aby kontynuować dyskusje, z której chyba nic nie chcieli wynieść poza przyjemnością z klepania w klawiaturę. Nie byłem trollowany -otrzymywałem zaangażowane, długie odpowiedzi, które pomimo szczerych chęci autorów, były zupełnie niepotrzebne - ustawiono je na złych błędnych założeniach i utrwalonym braku kultury prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Ludzie, których spotkałem tutaj zaszokowali mnie swoimi postawami i sprawili, że dostrzegłem ponowny sens w kreatywnym używaniu internetu i fakt, że są tu zgrupowani, jest dla mnie bardzo wartościowy. Opłaca się czytać Wasze teksty i opłaca się wchodzić z nimi w polemikę, choćby dla samej higieny psychicznej. Pojawienie się dużej ilości użytkowników, których podejrzewamy o mniejsze ambicje, nie musi nam zepsuć tego, co tu zostało już zbudowane. Może ograniczyć nasz rozwój i drogę do bardziej finansowego sukcesu, ale być może jest to bardziej wyzwanie niż blokada nie do przeskoczenia. Rozumiem Twoje ambijce i rozczarowanie bo dzielnie pracowałeś. Dla mnie stan, który zastałem na początku mojej zabawy ze steemem, jest motywacją aby dzielnie pracować mimo spiętrzonych przeszkód - tutejsza społeczność ambitnych twórców zasługuje na to by dla niej walczyć z wyzywaniami. Wiem że można tu trochę zapomnieć jak to jest "w normalnym internecie" - fajnie sie tu siedzi i człowiek przestaje śledzić fejsika i komcie na YT czy portalach informacyjnych. Mamy prace, życia, znajomych i rodzinę i wyobrażam sobie, ze łatwo jest ograniczyć łażenie po necie do odwiedzin steemita i robienia researchu do kolejnych postów. Ja jednak jestem całkiem nowy i pamietam jak tam jest i kontrast jest porażajacy. Dlatego chciałbym, abyś został lub abyśmy wszyscy się gdzieś przeprowadzili razem (głupio to brzmi ale juz skracam bo z komcia wychodzi mi artykuł:D). Wszystkiego najlepszego

No to ja mam informację urodzinową dla naszego @fervi:

Jeśli @glass.wolf został tu "przytrzymany" przez @assayera, to @assayer został z kolei przytrzymany przez system kuratorstwa i wspierania finansowego dobrych autorów, stworzony dużo wcześniej właśnie przez Ciebie @fervi, @lukmarcusa, @noisy - ego i innych, wyrywających dla nas SP dosłownie spod ziemi, mozolnie codziennie przesiewający tag polish, kasujacych spam i cierpliwie pouczających nowicjuszy, jak ja.

Tu jest dowód, że tak było, jakbyście nie wierzyli. Mój post sprzed 7 miesięcy o tym, co zawdzięczam polskim kuratorom:

https://steemit.com/polish/@assayer/wplyw-kuratorstwa-na-wartosc-moich-postow-1768-w-gore

Happy birthday, @fervi!!!

To ja też edytuję!

racja. edytuję

Spróbuj odejść, tylko spróbuj... Masz konto rok i nie wiesz czy będzie dłużej? Ja wiem - będzie.
Każdy ma gorsze dni, jest przepracowany, zmęczenie materiału. Czasami trzeba kropli by przelała czarę....

Idź na urlop, piwo, grill, kiełbaski, piękne i rozpustne kobiety - używaj i odpoczywaj.
Zresetujesz się, wrócisz.
A póki co WYPAD na urlop.

Chłopaku weź odetchnij, idź walnij sobie jedno może więcej piw i wyluzuj trochę. Co Wam się wszystkim nagle stało, może ja nie jestem w temacie, co takiego wielkiego się stało? Bo Pan "N" oddelegował większą sumę SP na Dlive czy inny wynalazek? Przecież wiadomo że ta platforma dla nich ma przynosić zyski, oddał kasę tam gdzie będzie większy profit i gdzie jest szansa że to przyciągnie więcej nowych ludzi. Nie oszukujmy się większość siedzi tu dla kasy, mam nadzieję że się mylę.

Pan N to nie robak @ned, mówimy o tym drugim N :> Ten co parę dni temu zjechał ludzi na chat

To napisz coś więcej o tym jak byś mógł, bo nic nie wiem na ten temat, nie śledzę też aż tak chatu.

Też bym chętnie dowiedział się więcej. Nagle wszyscy uderzają w pesymistyczne tony. Co się stało?

Też jestem ciekaw co się porobiło. Jak widać wiele rzeczy nie dopływa do szarych użytkowników.

Bo nie ma Was na chat :D

To wklej co się działo na czacie i będą wszyscy widzieli i wiedzieli, nie tylko wtajemniczeni

No w sumie nikt tego nie zrozumie i zrozumieć nie umie
rok i reputacja 62 to po 2 dniach 52 rafonix ma
no ja wiem że bierze cholera, ze sie ma 1 punkty więcej od @Carrioner a
No i na koniec przyszły takie czasy gdy jesteś uczciwy ...no to nie masz kasy...

Tylko ja tu jestem rok, a Carrioner pół roku :>

Punkty reputacji mają skalę logarytmiczną, jak głośność (hałas dB).
To znaczy, że co 10 punktów reputacji głośność w sieci zwielokratnia się stukrotnie.

Bez znaczenia, kwestia miesiąca do 63 dla Carrionera

I ja poproszę o rozjaśnienie sytuacji🙏

Ładne podsumowanie roku. Szkoda, że w pesymistycznym tonie, ale wierzę że odetchniesz i będzie dobrze ;) Głowa do góry i rób dalej swoje nie oglądając się na innych.

Ale zakładasz, że to ja mam odetchnąć. Powiedz to reszcie.

Ty masz wyluzować i odpocząć.

Wszystkiego najlepszego @fervi! Życzę Ci wielu kolejnych sukcesów :)

Wszystkiego Najlepszego!🍰🎂

Wszystkiego dobrego :) My również nie jesteśmy w temacie więc prosilibyśmy o wyjaśnienie

A ja nie wiedzę problemu. Przecież to od nas zależy kto dostanie upvote a kto nie, przecież mamy coś takiego jak kursor i pasek po prawej stronie przeglądarki by móc wybierać posty zawierające jakąś treść lub po prostu głębszy przekaz . Nie patrzymy na to że ktoś jest popularniejszy i wcześniej zrobił widownię tylko róbmy swoje bo włącza się zazdrość. Jak chcemy oceniać w miarę dobre posty to zrobimy to a resztę pominiemy czyli będzie tak jak dawniej, bo wiele nowych osób nie publikuję żadnych postów, a jak im nie pyknie to się zrażają i nie piszą dalej i zostają wtedy osoby które od dawna robią posty. Publikuje posty od pół roku i mam 44 reputacji, Rafonix w jeden dzień miał 50 parę i mu wcale nie zazdroszczę bo większą satysfakcją jest jak powoli sobie to wypracowujemy. Nic do niego nie mam bo nie zachowuje się tak jak kiedyś. Odstawił alkohol który go zmieniał nie do poznania, teraz jest w miarę ogarnięty a jego kontent to po prostu dobra gadka, każdy ma coś swojego co przyciąga ludzi dużych i małych.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63042.11
ETH 3047.49
USDT 1.00
SBD 3.91