YOU LOVE HER - czyli jak zrobić animowany teledysk

in #polish4 years ago (edited)

Piosenka YOU LOVE HER to neonoirowa, animowana, komiksowa historia. Zagubiony mężczyzna gubi się w niej w mrocznym Mieście pełnym femme fatale i typów spod ciemnej gwiazdy.

Chcę Wam dzisiaj opowiedzieć jak powstawała ta produkcja.

Muzyka

Podobnie jak poprzednie produkcje DP2.0, YOU LOVE HER również jest projektem, na który złożyły się ścieżki nagrane przez wielu artystów. W DP2.0 moją metodą działania jest prezentowanie wybranym muzykom szkiców utworów i wspólnie opracowywanie gotowych ścieżek instrumentów.

Bębny nagrałem w krakowskim Psychosoundzie. Ścieżki basu, gitar i rhodesów dograli zdalnie zaprzyjaźnieni muzycy. Tekst zaproponowałem Phillipowi Brackenowi, muzykowi spod znaku singer-songwriter, którego znam dzięki Kayaksowem projektowi My Name is New. W opolskim 3pm studio nagraliśmy jego wokale.


image.png

https://www.instagram.com/p/B7VxnAWgVMp/

Miks i master powierzyłem Maksowi Honsingerowi, który podszedł do tematu bardzo kreatywnie i wykonał świetną robotę nad brzmieniem utworu.

Zdjęcia


1.png

Chciałem mieć swoje Sin City. Pod jego przykrywką pokazać, że człowiek może próbować oszukiwać innych, ale najchętniej oszukuje sam siebie. Teledysk miał być w zamyśle animowany. Animacja pozwala na zupełnie inną ekspozycję czy grę kontrastami - a zatem zupełnie inny sposób oddziaływania na emocje - niż film aktorski.

Musiałem jednak mieć kontrolę nad obrazem, a także ułatwić pracę rysownikom i animatorom i dać im dobry materiał jako bazę.


2.png

Zaaranżowaliśmy szereg sesji zdjęciowych z udziałem fantastycznych twarzy i świetnych fotografek (m.in. Nishe czy Ula Kocjan). Każda sesja odbywała się w odpowiednio dobranej lokacji, a wszystkie postaci były odpowiednio ucharakteryzowane. Zdjęciom towarzyszył reżyser, który kierował postaciami w zgodzie ze scenariuszem i storyboardem.

Grafika


3.png

Komplet około 150 zdjęć przekazałem Magdzie Milert, znanej szerzej w Internecie jako pieing. Magda jest specjalistką w dziedzinie architektury, a przy tym wyjątkowo utalentowaną graficzką. Połączenie tych dwóch umiejętności pozwoliło jej stworzyć wizję mrocznego, retrofuturystycznego Miasta, które jest tłem, ale i bohaterem wydarzeń w klipie.

Dodatkowo, każde ujęcie postaci jakie wykonaliśmy zostało przez nią "przerysowane" na grafikę wektorową. "Rozpływający się" styl uzyskanych grafik potęgował wrażenie nierealności, oniryczności przedstawionej historii.

Animacja


4.png

Kamila Dereń jest animatorką, która wprawiła grafiki w ruch. Chciałem ożywić komiks - zatem grafiki od Magdy złożyłem w formę zbliżoną do komiksu, która posłużyła jako "storyboard" animacji.

Zobacz "komiks", który został animowany.

Zależało nam na płynnych, nierzeczywistych ruchach i tym, by dać czas odbiorcy na zapoznanie się z widokiem postaci. Szczególne podoba mi się "mastershot" otwierający utwór. Kocham mastershoty <3


5.png

===

Jeżeli ciekawi Was dalszy ciąg tej historii to został on przedstawiony w zrealizowanym wcześniej teledysku BLRRD, o którym także pisałem na Steemit.

Sort:  

Bardzo fajny tekst!! Naprawdę bardzo fajnie że zechciałeś sie podzielić tą historią i całym procesem tworzenia klipu. ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67