Chce być idealny - Nigdy więcej :)

in #polish6 years ago

Choć może się to wydawać śmieszne ale od wielu lat walczę z tym aby nie czuć się ze musze być idealny w tym co mam robić. W szkole, kiedy jeszcze chodziłem do niej czułem ze muszę zakuwać do późna w nocy, aby być najlepszy w klasie. To samo było na studiach. Potem jak skończyłem edukacje w szkole a zacząłem pracować stwierdziłem ze chce być najlepszym pracownikiem, kiedy więc moi koledzy z firmy od nie chcenia robili aktualizacje produktów na naszych str. internetowych w ciągu godzin pracy ja siedziałem nad tym dzień i noc. Moj szef był zachwycony i ja byłem
zadowolony z tego ze jestem dobry w tym co robie. Szef widząc ze sobie świetnie radzę prosił mnie żebym pomógł kolegom w szybszym wykonaniu tego zadania. Kiedy i z tym już sie uporałem brałem kolejne zlecenia. I tak cały czas.
Mając taki tryb pracy byłem z siebie zadowolony, ale to było tylko na chwilę, później znowu potrzebowałem kolejnych bodźców abym był z siebie zadowolony. gorzej było kiedy zrobiłem coś nie tak jak być powinno, jak każdy z nas wie nikt przecież nie jest idealny i każdemu mogą się zdarzyć błędy. No właśnie, każdy powinien o tym wiedzieć... ja np. nadal walczę żeby to zrozumieć.

Bo kiedy mi się zdarza popełnić błąd strasznie się z tym czuje. Jestem wściekły na siebie i praktycznie przez cały dzień źle się z tym czuje. Oczywiście powtarzam w tedy sobie ze jest wszystko ok, ze każdemu może przydarzyć się błąd itd. ale to nie jest takie proste, niestety.

96130-9299d63eca72132fea10e5016816cfb9.jpg

Nie jestem jedyną osobą która w ten sposób myśli, jest wiele dziewcząt, kobiet, chłopców i mężczyzn którzy myślą w ten sam sposób. Jest to spowodowane niską samooceną.
Wiele dziewcząt np. widząc zdjęcia znanych aktorek lub modelek w kostiumach kąpielowych pokazujących ich idealne figury chcą tak wyglądać aby być bardziej docenianą przez kolegów lub koleżanki. Chcą być więc tak samo szczupłe i mieć tak samo piękne ciało jak ta kobieta z magazynu lub jakiejś reklamy. Nie wie jednak ze ów kobieta jest specjalnie przygotowana przed tą sesją fotograficzną. Potem zaś, po wykonaniu zdjęć, graficy retuszują wszelkie niedoskonałości na ciele kobiety tworząc z niej ideał. Oczywiście, taka modelka czy aktorka jest piękna ale widzimy ją tylko na tym zdjęciu a tak naprawdę, w życiu prywatnym może być zupełnie zwykłą i normalną kobietą jak miliony innych. Chęć schudnięcia i posiadania idealnego płaskiego brzucha może doprowadzić do np. anoreksji lub innych niebezpiecznych dla zdrowia i życia chorób.

To samo tyczy się mężczyzn, zbyt duża ilość ćwiczeń i różnych środków na masę mięśniową może doprowadzić do męskiego odpowiednika anoreksji czyli bigoreksji. W przeciwieństwie do wcześniej wspomnianej anoreksji to zaburzenie psychiczne objawia się walką o jak największą masę mięśniową. Jest to zaburzenie psychiczne polegające na subiektywnym niedostatku estetyki własnego ciała pod postacią uczucia posiadania niewystarczającej masy mięśniowej. Taki mężczyzna widząc sie w lustrze uważa ze nadal jest słabo lub w ogóle nie umięśniony pomimo tego że w rzeczywistości jest bardzo dobrze zbudowany.

Chęć bycia idealnym może też dotyczyć grania w piłkę nożną, tańca, odpowiedniego zachowywania się czy tak jak pisałem wyżej chęci świetnego wyglądu. Praktycznie można chcieć być idealnym pod każdym względem. Prawda jest jednak taka ze nikt nie jest idealny i im bardziej się starasz być pod jakimś względem perfekcyjnym tym bardziej będziesz popełniać błędy.

Ja i każda inna osoba z niską samooceną stawiamy sobie cele które w rzeczywistości są często nierealne, jednym z powodów czemu to robimy jest chęć bycia zauważonym przez innych, bycia lubianym lub z innych podobnych do tego pobudek.

Od pewnego czasu staram się walczyć z tym problemem wyznaczając sobie małe cele a następnie cieszę się ze udało mi się wykonać dobrze te zadania. Są to najczęściej bardzo proste a wręcz banalne zadania jak np. to ze udało mi sie zdążyć na autobus do pracy, udało mi się zrobić śniadanie, zdołałem posprzątać mieszkanie itd Za każdym razem staram się pochwalić siebie za ten dany wyczyn :) Wam również polecam tak robić. Jest to bardzo fajna metoda która mam nadzieję ze nam wszystkim pomoże.

pozdrawiam
i dawajcie znać czy ta metoda pomogła :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 71239.75
ETH 3686.52
USDT 1.00
SBD 3.75