Samoocena a bycie pesymistą!

in #polish6 years ago

Witajcie moi drodzy :)

Przez wiele lat miałem tak ze jak coś wymyśliłem to po chwili analizowania stwierdzałem ze to się nie uda. Myślałem ze jestem tak beznadziejny ze wszystkiego czego się dotknę zamienię w nicość.

fot_shutterstock_112_4z_medium.jpg

Bałem się krytyki ze strony najbliższych, więc bałem się w cokolwiek zaangażować. Moi najbliżsi ciągle mi powtarzali żebym sie tak bardzo wszystkim nie przejmował. Ze nie jest warto się stresować. Powtarzali mi też ze za bardzo od razu myślę co będzie jeśli mi nie wyjdzie. Ze boję się tego co za chwilę będzie. A powinienem myśleć - Na pewno mi sie uda. Poradzę sobie z tym. Nic nie stoi mi na drodze żeby ten pomysł wdrożyć w życie :)

Po wielu takich gadkach spróbowałem w końcu. Jak pewnie pamiętacie w jednym z poprzednich artykułów napisałem ze zacząłem pisać artykuły do pewnego portalu internetowego.

To było bardzo ciekawe doświadczenie :) Tak jak to pisałem w tamtym artykule tak też tutaj o tym wspomnę, moja samoocena się w tedy podniosła. Kiedy ludzie zaczęli do mnie pisać z prośbą o pomoc, zrozumiałem ze posiadam jakąś wiedzę dzięki której mogę pomóc innym.

Pisałem więc więcej, potem napisałem własną książkę :)

original_98977_f0568_hx_big.jpg

Fakt, faktem nadal walczę z niską samoocena, ale w pewnym okresie życia stwierdziłem ze trzeba inaczej spojrzeć na świat. Nie w sposób negatywny jak to miewałem wcześniej ale trochę przez różowe okulary :) Żyjemy na tym świecie zbyt krótko aby przejmować się każdym drobiazgiem i trzeba czerpać z życia garściami. Pamiętacie film "Jestem na tak" z Jimmem Carreyem gdzie wielki pesymista nagle za sprawą pewnego zgromadzenia zaczyna odpowiadać na wszystko "tak"?

Tak właśnie staram sie teraz żyć. Oczywiście, czasami zdarza mi sie nadal odpowiedzieć nie - wiadomo nie wszystko musi mi odpowiadać :) Ale w sytuacji kiedy np. znajomy namawia mnie na wyjście do klubu w piątek wieczorem to w przeciwieństwie do wcześniejszego ja, teraz staram się odpowiadać - chętnie się wybiorę.

Jeśli pomogłem ci drogi czytelniku rozwiązać twój lub kogoś innego problem, to pisz. Chętnie porozmawiam lub wymienię się pomysłami. A nóż, widelec a może zdołam ci jakoś pomóc.

Sort:  

Ważne jest też otoczenie, bo ciężko iść do przodu, mimo że obierze się dobry kurs. Z wiekiem przychodzi to łatwiej ale stado w jakim żyjemy czyli nasz kraj nie jest łatwo. Polecam Brian'a Tracy, zwłaszcza materiał siła pewności siebie pozdrawiam

Tak to prawda. Dużo też zależy od otoczenia w którym się otaczamy. Dzięki za polecenie książki, na pewno skorzystam.

Również pozdrawiam :)

Congratulations @freemarcin87! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 67205.80
ETH 3112.68
USDT 1.00
SBD 3.71