Walka o dobrą samoocenę: Nigdy nic mi się nie udaje!

in #polish6 years ago

Samoocena inaczej mówiąc poczucie własnej wartości to stan psychiczny który jest postawą w stosunku do samego siebie. Różne czynniki zewnętrzne mogą wpływać pozytywnie lub negatywnie na naszą samoocenę. Jednym z tych czynników jest to jak sobie radzimy w życiu.

matka_polka_550x350_m2_medium.jpg

Jak już pisałem wcześniej, miałem i nadal walczę z niską samooceną. Czasami są takie dni kiedy jedna lub kilka rzeczy mi się nie uda i w tedy mówię sobie w myślach lub na głos "nigdy nic mi się nie udaje", "znowu coś mi się nie udało" albo inne równie dołujące zdanie które ma podsumować moje całe życie :(

Znasz to?

Prawda jest jednak taka ze mówię to sobie w kryzysowych sytuacjach kiedy rzeczywiście kilka spraw mi się nie uda - z jakiś względów coś poszło nie tak jak być powinno. Ale... czy to od razu znaczy ze rzeczywiście jestem aż takim nieudacznikiem ze wszystko mi nie wychodzi?

9b6c78c294516257256d_Ha_medium.jpg

Nie prawda :) W tym ciężkim dla mnie i dla wielu innych ludzi momencie przesadzam. Przecież każdy z nas potrafi zrobić sobie kanapkę, każdy umie zawiązać buty oraz wykonać mnóstwo innych czynności. Pewnie myślisz sobie ze co on za głupoty wypisuje, przecież to są tylko małe, nic nie znaczące czynności, ale te właśnie malutkie czynności podważają wcześniej wspomniane słowa. Poza tym proponuje aby każdy kto przeczyta ten tekst od tej pory starał się nie wypowiadać tego typu słów.

Pamiętajcie moi drodzy żeby cieszyć się każdym, nawet tym najmniejszym sukcesem. Dzięki temu nasza samoocena będzie na wysokim poziomie.

Mam nadzieję ze tym tekstem, pomogę jakiejś osobie.

Trzymacie się i powodzenia :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69774.83
ETH 3620.03
USDT 1.00
SBD 3.72