Droga do "formy życia" - dieta :-)

in #polish6 years ago (edited)

Jak wiadomo jednym z najważniejszych elementów w sportach siłowych, jak np. kulturystyka jest oczywiście dobra dieta. Nawet najcięższe treningi bez dobrej diety nie dadzą nam dobrych efektów.
Dlatego też mam zaszczyt przedstawić Wam główne produkty, jakich używam w mojej codziennej diecie.

Zaczynajmy :-)

Węglowodany

20180715_112220.jpg

Zdjęcie to przedstawia główne źródła węglowodanów, które spożywam najczęściej.
Węglowodany są źródłem energii, która uzupełnia glikogen w mięśniach dając nam siłę do treningu. Z uwagi na to, że nadmierne ich spożywanie powoduje odkładanie tkanki tłuszczowej kontroluję ich spożywanie i zjadam ich stosunkowo niewiele.

Białko

20180715_112755.jpg

To białka, na których bazuję.
Białko jest głównym budulcem mięśni, więc musi go być dużo i z różnych źródeł :-)
Dodatkową informacją, którą chciałbym się podzielić jest fakt, że nie spożywam w ogóle mięsa, więc teoretycznie zbudowanie masy mięśniowej mogłoby być utrudnione, lecz całym sercem wierzę, że z Bożą pomocą osiągnę równie dobre rezultaty jak w przypadku spożywania białka mięsnego.

Tłuszcze

20180715_114730.jpg

Z uwagi na to, iż przypadła mi do gustu stosowana kilka miesięcy temu dieta tłuszczowa, tak też tłuszcze są dla mnie ważnym elementem diety i nie waham się używać ich w dużych ilościach, ponieważ tłuszcze są także bardzo dobrym i wydajnym źródłem energii.
Ciekawostką odnośnie mojego ulubionego tłuszczu, jakim jest nierafinowany olej kokosowy jest to, iż spora procentowo jego część zawiera olej MTC, który jest bezpośrednio przekształcany na energię, co jest wspaniałą jego właściwością.

O zaletach diety tłuszczowej, którą kiedyś stosowałem i do której mam zamiar kiedyś powrócić napiszę osobny post.

Bonus :-)

20180715_233622.jpg

A jak mam ochotę na coś słodkiego, to tylko gorzka czekolada o wysokiej zawartości kakao :-) :-) :-)

Sort:  

Tak trzymaj, Braciszku, forma najważniejsza ;)

Dziękuję @gonia :-)

Ja bym wyrzucił z tej listy żółty ser a przynajmniej zamienił np na serek wiejski.

@bobek11 Dziękuję za propozycje :-)

Dobrze kombinujesz, liczyłeś ile węgli dostarczasz dziennie? Ja największy progres miałem jak ograniczyłem węgle do maks 50g dziennie. Teraz staram się jeść nie więcej niż 100g za to zwiększyłem ilość białka do ok 2g na 1kg masy ciała. Jak na razie jestem zadowolony :)

@mastek Szczerze mówiąc to pomimo tego że mam dobrze zaplanowaną dietę to zdarzam mi się czasami w sytuacji gdy jestem bardzo głodny i przygotowuje posiłek to w międzyczasie zjadam inne smakołyki i to zaburza moją diete ale opanowuje już tą sytuacje.Co do węgli to faktycznie pilnuje by nie było ich za dużo ale definitywnie będę redukował i trzymał się wyznaczonych ilości.Bardzo Dziękuję za Twój komentarz i wartościowe informacje.Trzeba się wspierać :-) Pozdro :-)

no i fajnie :D

Oczywiście, że bez mięsa dostarczysz wszystko co potrzebne! Jeśli szukasz wegetariańskich i wegańskich przepisów, to zaglądaj na #pl-wege (i używaj też tego tagu do swoich wpisów ;))

@zdrowie Bardzo Dziękuję :-) Pozytywnie pozdrawiam:-)

Pozdrawiam również! ;))

@godlover jak to mówią, 70% sukcesu to dieta :) pieknie! tylko gdzie slawny tunczyk ? :D :D

goraco kibicuje ci w twoim wyzwaniu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64303.16
ETH 3137.29
USDT 1.00
SBD 3.97