Jak zrobić kluski śląskie? 😊

in #polish6 years ago (edited)

20181004_165425.jpg

Dziś z wielką radością przedstawiam Wam kluski śląskie robione z wielką miłością, ponieważ tej cudownej "przyprawy", jaką jest miłość nie może zabraknąć w żadnej kuchni 😊

Jest to bardzo proste i znane danie obiadowe, które można przyrządzić z tak pospolitego i smacznego ziemniaka. Zaczynajmy :-)

Krok pierwszy:

Obrane ziemniaki gotujemy.

20181007_215617.jpg

Krok drugi:

Ugotowane ziemniaki ugniatamy i formujemy je tak w garnku, aby zostawić ćwiartkę wolnej przestrzeni na wsypanie mąki ziemniaczanej + jedno żółtko (są także osoby, które żółtka nie dodają). Te proporcje pomiędzy ziemniakami a skrobią ziemniaczaną są stosowane przy każdej ilości ziemniaków.

20181007_220516.jpg

Krok trzeci:

Dokładnie mieszamy wszystkie składniki formując ciasto 😊💖

20181004_164927.jpg

Krok czwarty:

Z ciasta wypełnionego miłością formujemy kluseczki z dziurką, które przedstawia pierwsze zdjęcie z tego posta.

Krok piąty:

Kluseczki wrzucamy na osoloną wrzącą wodę i po ich wypłynięciu na wierzch gotujemy ok. 3 minuty, po czym wyciągamy lub odcedzamy.

Krok szósty:

Te smaczne kluseczki możemy podawać ze smażoną cebulką lub pysznym sosikiem

20181004_171524.jpg
Kluseczki z sosem grzybowym

20181008_214526.jpg
A tu wersja z podsmażaną cebulką z grzybkami

Najbardziej znaną mi wersją, z jaką podawane są kluski śląskie jest rolada lub pieczeń, lecz z uwagi, że nie spożywam mięsa przygotowuję sobie sosik grzybowy 😊
Wierzę, że to danie zadowoli każdego, ponieważ urzeka smakiem i zadziwiającą wręcz prostotą wykonania.

Ufam, iż przepis ten znajdzie zastosowanie (jeżeli jeszcze nie znalazł 😉) również w Waszej cudownej domowej kuchni i zaspokoi nawet najbardziej wymagające podniebienia.

*Żyjcie smacznie i zdrowo i do zobaczenia wkrótce 😘

Sort:  

Do dziś pamiętam jakbyłam malutka i moja babcia robiła te kluski a ja miałam za zadanie robić wgłębienia w nich. I do dziś pamiętam to koło z "wybrakowaną" ćwiartką na mąke :)

Kluski śląskie przemyciłam nawet do mojego greckiego domu ;)
Pozdrawiam z wyspy Korfu :)

20180519_175531.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57111.61
ETH 2875.04
USDT 1.00
SBD 3.69