SpaghettisteemCreated with Sketch.

in #polish6 years ago

Jak dla mnie to spaghetti powinno być koloru czerwonego tj. spaghetti bolognese z makaronem nitki, zawsze tak myślałem. Wielokrotnie jadłem spaghetti poza domem i zawsze wybierałem spaghetti bolognese. Kiedy inni mówili żebym spróbował innego rodzaju np. spaghetti carbonara śmiałem się i mówiłem, że prawdziwe spaghetti musi być koloru czerwonego i musi być z mięsem, a makaron tylko nitki. Innego rodzaju spaghetti nie jadłem tylko bolognese. Przynajmniej tak było do czasu kiedy kilka lat temu pojechałem do Włoch. Tam chłopak mojej siostry poczęstował mnie spaghetti, które sam upichcił. Kiedy je podał i spojrzałem na talerz, szok. Na talerzu makaron rurki, na którym jakiś sos przezroczysty i zielone listki. Popatrzyłem i sobie pomyślałem co mi tutaj dają mnie stać ich na mięso. Ale cóż człowiek jest w gościach nie można zrobić przykrości gospodarzowi tym bardziej, że to chłopak siostry. Więc co zmuszam się i próbuję podane mi spaghetti i szok smakuje, zjadam całe i proszę o dokładkę. Później od siostry dowiedziałem się, że sos był przyrządzony tylko z oliwy z oliwek i bazylii. Następny szok, tak mało składników, a nigdy nie jadłem tak dobrego spaghetti. Wracam do Polski i w domu robię to samo spaghetti co jadłem we Włoszech i co szok, nie jest takie samo inaczej smakuje, a wszystko zgodnie z przepisem jaki wówczas dostałem oprócz jednego, oliwę z oliwek kupiłem w Polsce. Do dzisiaj w Polsce jadam spaghetti bolognese, a we Włoszech inne rodzaje.

Sort:  

Czyli chcesz powiedzieć że smak dania zależy od miejsca przyrządzenia? Bo jeśli to kwestia oliwy z oliwek to poproś żeby Ci wysłał prawdziwą włoską oliwę z oliwek którą sam preferuje.

miejsca i umiejętności kulinarnych, pomysł wysyłki oliwy świetny

Spaghetti to jest przecież rodzaj makaronu. Można go podawać na różne sposoby i w zależności od sosu jest dodawana nazwa, jak właśnie bolognese, carbonara czy arrabiatta.

znam definicje, po prostu mam swoje ulubione smaki, które niechętnie zmieniam

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61146.27
ETH 2924.49
USDT 1.00
SBD 3.58