Boty głosujące na Steemit - opis i krótka analiza przeprowadzonych testów

in #polish7 years ago

vote_bot_flag_mural_12x8_web.jpgżródło

Zbierałem się do napisania tego posta od jakiegoś czasu, chciałem jednak zebrać trochę miarodajnych informacji, żeby nie napisać go na “odwal się”. Post ten ma na celu przedstawienie Wam dostępnych na Steemit botów głosujących i ocenę opłacalności korzystania z ich usług. Nie zamierzam wdawać się w rozważania czy istnienie takich botów jest słuszne, potrzebne czy też szkodliwe dla platformy i społeczności - zdania na ten temat są podzielone i jest to temat na osobną dyskusję. Dodam tylko, że ja osobiście traktuję to trochę jako sposób na tanią zamianę moich SBD na Steem Power ;) Skupię się tylko na tym jak z takich botów korzystać oraz opiszę swoje doświadczenia z niektórymi z nich. Nie zakładam, że znam je wszystkie, więc jeśli jakiegoś nie wymienię, to albo go nie znam, albo go nie używałem. Przejdźmy zatem do rzeczy.

@minnowbooster

W momencie pisania tego posta, wartość 100% upvotu tego bota wynosiła 158,58$. Koszt skorzystania z jego usług to obecnie 3 SBD. Istnieją pewne ograniczenia co do dziennej i tygodniowej możliwości dokonywania wpłat, ale są one zmienne. W momencie kiedy to piszę, jest to 6 SBD dziennie i 20 SBD tygodniowo. Bot oferuje również inne usługi niż kupowanie głosów - o wszystkim można poczytać na tej stronie.

Używając tego bota do wypromowania moich ostatnich 6 postów, płaciłem zawsze 5 SBD i otrzymałem od niego głosy o wartościach z przedziału 7,19$ - 12,88$. Inwestując 30 SBD, łącznie otrzymałem od niego głosy o wartości 53,19$.

Czy w mojej ocenie bot @minnowbooster jest opłacalny? TAK

@randowhale

W momencie pisania tego posta, wartość 100% upvotu tego bota wynosiła 41,23$. Koszt skorzystania z jego usług to obecnie 1 SBD. Jednak ja promując swoje 6 ostatnich postów płaciłem jeszcze za większość głosów starą stawkę, czyli 0,5 SBD. Tylko za dwa z nich zapłaciłem 1 SBD. Bot ten dość często przechodzi w stan uśpienia i wtedy nie można korzystać z jego usług. Istnieje wtyczka do chrome, która informuje o jego aktualnym statusie. Można ją pobrać tutaj.

Używając tego bota do wypromowania moich ostatnich 6 postów, otrzymałem od niego głosy o wartościach z przedziału 0,83$ - 2$. Inwestując 4 SBD, łącznie otrzymałem od niego głosy o wartości 8,66$.

Czy w mojej ocenie bot @randowhale jest opłacalny? TAK

@booster

W momencie pisania tego posta, wartość 100% upvotu tego bota wynosiła 81,62$. Koszt skorzystania z jego usług to minimum 1 SBD, ale z powodzeniem można płacić więcej. Po co? Otóż bot głosuje co 72 minuty i działa na zasadzie procentowego udziału w zebranej w tym czasie puli SBD. Im większy procentowo jest nasz wkład w pulę, tym więcej będzie warty głos oddany na nasz post.

Używając tego bota do wypromowania moich ostatnich 5 postów, płaciłem zawsze 1 SBD i otrzymałem od niego głosy o wartościach z przedziału 1,21$ - 1,67$. Inwestując 5 SBD, łącznie otrzymałem od niego głosy o wartości 7,27$.

Czy w mojej ocenie bot @booster jest opłacalny? Zysk jest stosunkowo niewielki, ale jest. Należy jednak pamiętać, że zawsze istnieje ryzyko, że dostaniemy mniej niż zainwestowaliśmy.

@buildawhale

W momencie pisania tego posta, wartość 100% upvotu tego bota wynosiła 24,47$. Koszt skorzystania z jego usług to minimum 0,5 SBD, ale również można płacić więcej, ponieważ bot głosuje co 2,4h i działa na zasadzie procentowego udziału w zebranej w tym czasie puli SBD. Im większy procentowo jest nasz wkład w pulę, tym więcej będzie warty głos oddany na nasz post.

Używając tego bota do wypromowania moich ostatnich 6 postów, płaciłem zawsze 1 SBD i otrzymałem od niego głosy o wartościach z przedziału 0,62$ - 2,05$. Inwestując 6 SBD, łącznie otrzymałem od niego głosy o wartości 8,54$.

Czy w mojej ocenie bot @buildawhale jest opłacalny? Podobnie jak w przypadku @booster’a zawsze istnieje ryzyko, że dostaniemy mniej niż zainwestowaliśmy, jednak w dłuższej perspektywie przynosi (małe) zyski.

@bellyrub

W momencie pisania tego posta, wartość 100% upvotu tego bota wynosiła 50,13$. Koszt skorzystania z jego usług to minimum 0,1 SBD, ale również można płacić więcej, ponieważ działa na zasadzie procentowego udziału w zebranej w puli SBD - nie mam informacji na temat czasu zbierania puli, ale prawdopodobnie jest to 2,4h. Im większy procentowo jest nasz wkład w pulę, tym więcej będzie warty głos oddany na nasz post.

Używając tego bota do wypromowania moich ostatnich 6 postów, płaciłem zawsze 1 SBD i otrzymałem od niego głosy o wartościach z przedziału 0,78$ - 2,01$. Inwestując 6 SBD, łącznie otrzymałem od niego głosy o wartości 8,01$.

Czy w mojej ocenie bot @bellyrub jest opłacalny? Ponownie - zawsze istnieje ryzyko, że dostaniemy mniej niż zainwestowaliśmy, jednak w dłuższej perspektywie przyniesie on mały zysk.

No dobrze, a jak z tych botów korzystać? Generalnie jest to bardzo proste wystarczy zrobić transfer SBD na konto danego bota. Podając wartość transferu należy pamiętać o minimalnych stawkach botów - może to być istotne, gdyż niektóre z nich nie udzielają zwrotów w przypadku pomyłek! W polu memo natomiast podajemy link do swojego posta, który chcemy “podbić”. I to wszystko, spójrzcie na przykładowy screen z mojego transferu do @minnowbooster:

minnowbooster.png

Uwaga! Opłacalność wyżej wymienionych botów oceniłem tylko i wyłącznie na podstawie przeprowadzonych przeze mnie testów, których próbka była stosunkowo niewielka. Dodatkowo cały czas istnieje ryzyko, że jeśli bardzo dużo ludzi będzie danego bota używało, to moc jego głosu spadnie i tym samym przestanie być on opłacalny. Jeśli chcesz spróbować ich działania na własnej skórze, robisz to na własną odpowiedzialność.

Korzystałem jeszcze kiedyś aktywnie z dwóch botów, a mianowicie @minnowhelper oraz @discordia ale obecnie tego nie robię, gdyż uważam, że ich wartość 100% upvotu spadła zbyt nisko, żeby się to opłacało. Dlatego też nie znalazłem dla nich zastosowania podczas testów botów na moich ostatnich postach.

Jeszcze niedawno, poza kolejnymi mało znaczącymi wyjątkami, moja wiedza na temat botów głosujących na tym się kończyła. Ale dziś rano zdobyłem jej więcej, dzięki postowi, który stworzył @marszum. Jest tam dłuższa lista botów, wśród nich są takie, które znałem ale też takie, na których temat nie wiem praktycznie nic. Dlatego postanowiłem przygotować Wam tylko prostą tabelę, która zobrazuje wartość ich upvotu o sile 100%. Oto ona:

boty.png

Nie będę się silił na ocenę czy opłaca się używać tych botów z tabelki czy nie, znam tylko wartości ich głosów, nie analizowałem sposobu działania każdego z nich. Może przyjdzie i na to czas, a co za tym idzie pojawią się kolejne testy. Jeśli tak, na pewno nie omieszkam o tym napisać :)

W uzyskaniu wszystkich danych liczbowych podanych w tym poście z pomocą przyszła mi strona SteemNow oraz wtyczka do Chrome oraz FIreFox Steemit More Info.
line.png

Appreciate the content? VOTE UP, RESTEEM and FOLLOW*
@imperfect-one

Sort:  

Zawsze mnie zastanawiało jak te boty działają, jak oddają na nas głosy itp. Dziękuję za ten wpis, dużo mi wyjaśniło w tym temacie. Kiedyś może sam sprawdzę ich użyteczność.

Polecam przed skorzystaniem zawsze skontrolować aktualne warunki ustalone przez bota (zmieniają się dość często), wartość jego głosu i voting power w danym momencie.

Kozak informacje zaraz przetestujemy :D

To daj znać jak poszło ;)

@cmtzco has voted on behalf of @minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowponds team on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond.

To receive an upvote send 0.25 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
To receive an reSteem send 0.75 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
To receive an upvote and a reSteem send 1.00SBD to @minnowpond with your posts url as the memo

Great works, I wish you success

Dobry test, coś będzie trzeba wypróbować w końcu

Powtórzę się ale co tam - pamiętaj żeby przed skorzystaniem zawsze skontrolować aktualne warunki ustalone przez bota gdyż są zmienne, wartość jego głosu i voting power na daną chwilę.

wiem, zrobiłem dwa testy minnownoostera i cos mi się nie zgadza, tzn minnow podaje inną kwotę upvota a inna jest realna (4$ zmiast 4,50 niższa o 50c). W ogóle takie mielenie kasy tez zaczyna wydawac mi sie bez sensu bo wychodzi mniej więcej ta zabawa na zero (75% zysku z payoutu 4$), czyli wysylajac 3 sbd zyskuje dokladnie 3 z powrotem. Zarabiają jedynie na tym, wlasciciele botow sprzedajac swoj power.

No nie wiem, to by trzeba dokładnie policzyć, a to ciężko zrobić. Tak jak pisałem, ja to traktuje głównie jako jakiś sposób na zamianę SBD na SP bez ponoszenia kosztów.

jakie koszty masz na mysli? z tego co widzę wychodzi dokładnie na to samo, zauważ że sp jako author reward dostajesz po kursie srednim, wiec nic nie zyskujesz.. szukałem błędu w mojej analizie ale go nie widzę

Mówię o kosztach jakie trzeba ponieść żeby zamienić SBD na SP, czyli np najpierw na markecie kupić (zazwyczaj niekorzystnie) STEEM i potem zrobić power up. Tak jak pisałem wyżej - ciężko to wszystko policzyć dokładnie i nie taki był cel mojego testu. Nawet jeśli uprościmy wszystko i przyjmiemy, że masz całkowitą rację i wychodzi się na zero, to i tak część z tego trafia do SP a nie z powrotem do SBD, co dla mnie jest plusem osobiście.

No i najprostrzy przykład z możliwych - przelewam na @minnowbooster 5 SBD, a w zamian otrzymuję głos warty 12,88$ (przykład z mojego testu) - nawet jak odejmiesz te nieszczęsne 25% to jak możesz mówić, że wyszedłeś na zero?

Jeżeli chodzi o @minnowbooster to również mi więcej daje niż 25% ale niestety ma duże ograniczenia i ciężko znaleźć dobrego konkurenta być może @bellyrub jest też godny polecenia. Wczoraj dał mi 27% więcej czyli 2 % do przodu xD.

to miałeś farta bo mi za każdym razem dawał ciut ponad to co wysłałem :) biorąc pod uwagę fakt, że częściej ludzie będa wykorzystywać taką okazję (cena zawsze sie upłynnia do 0% zysku czy to w arbitrażu czy tutaj czy nawet w lidlu na promocji.. :>) jak twoja to chyba rzadko będzie tak dobrze

5/6 razy dostałem podobną kwotę więc sam nie wiem... I żebyś mnie źle nie zrozumiał, nikogo nie namawiam do korzystania, po prostu mówię co wyszło z testów.

@rafalski wczoraj testowałem parę botów podanych powyżej. Zawsze wychodzę na plus. Może poprostu Ty wchodzisz z zadużą stawką na daną chwilę. Trzeba obserwować czy w danej chwili opłaca się korzystać z bota.

nie chodzi o to, jesli wychodzisz na plus to powiedz mi ile przelales i ile dostales upvota, odejmij 25%

jakie 25%? :D bo ja chyba o czymś nie wiem xD
Nikt tu nie pisał że jest jakieś -25% xD
Edit: dobra już wyczytałem, że twórca dostaje 75% z upvotów. Ale rówież wyczytałem, że jeżeli ktoś da Ci upvote to upvoter nie otrzymuje żadnej nagrody jeżeli da upvota do 15 min od publikacji posta. Te 25% nagrody dla upvotera trafia w 100% na konto twórcy czy się mylę?

Dzięki, pomocny art, nie wiedziałem nawet że są takie boty.
Może głupie pytanie ale... Czy to jest "legalne"? Można tak robić czy jednak jak ktoś to zobaczy może zacząć "flagować"?

Nie widzę powodu, dla którego ktoś miałby zacząć flagować. Jak ktoś jest przeciwny takim botom, to po prostu nie korzysta, co mu do tego co ze swoimi pieniędzmi robią inni? Jest dużo głosów mówiących o tym, że takie boty są generalnie złe dla społeczności - chociażby tutaj. Podobne zdanie podzielają też @noisy i @gtg z tego co wiem. Ale to oni powinni się wypowiedzieć jeśli chcą to zdanie przedstawić. Mi w ostatecznym rozrachunku również wydaje się, że to źle, że takie boty istnieją, ale raczej nie ma co liczyć na to, że nagle znikną.

Dzięki , za rozjaśnienie sprawy :)

odpowiem tym linkiem: https://steemit.com/steemit/@rossenpavlov/let-s-shut-down-the-corrupt-pay-for-vote-services-now-there-s-a-much-better-service-available

Legalne? Wszystko na co pozwala kod źródłowy sieci Steem jest legalne z technicznego punktu widzenia. Czy etyczne, to kwestia dyskusyjna. Według mnie dla platformy to szkodliwe. Nie winię jednak za to użytkowników, którzy chcą mieć skuteczną metodę promocji swoich postów.

Po prostu trzeba zaprojektować od podstaw natywny ficzer "promoted" - tak by był konkurencyjny.

Ja jeszcze do Was @imperfect-one @noisy mam jedno pytanko, czy publicznie w swoich publikacjach można prosić o Upvote? Czy też to jest jak z Botami - niby można, a jednak.... ?

można, ale według mnie to trochę tak, jakby pójść na mecz i prosić piłkarza o to, by strzelił gola - no przecież wiadomo, że tego chcesz ;)

Wydaje mi się, że świadomość tego, że głosy są ważne na Steemit jest dużo większa niż np. na YouTube, gdzie autorzy faktycznie przypominają o łapkach w górę - nie bez powodu.

Rozumiem, ok , dzięki :)

Witaj dobry i przydatny post, a gdybym kiedyś chciał spróbować mogę się zgłosić do Ciebie?

Możesz, ale w czym ja jestem potrzebny? :)

Dzięki. Który aktualnie bot jest opłacalny, na którego w danej chwili można wysłać monety itd.

Nie ma sprawy, mogę pomóc, ale szybciej sprawdzisz to sam - chociażby na stronie, do której link podałem na końcu artykułu. Ale jak nie będziesz mógł sobie poradzić, to służę pomocą.

Wielkie dzięki. Robię resteem może się przydać

:)

Swietne info! Dzieki!

Nie ma za co :)

Hii,i am new in steemit so can you upvote my post,i have upvoted all of your post,hope you will help me.

Dzięki za wpis. Kolejna ciekawa informacja o sieci steemit

Cieszę się, że komuś się przyda :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62423.21
ETH 2897.82
USDT 1.00
SBD 3.56