Moje trzy grosze #7 - Szanowne grono pedagogiczne

in #polish6 years ago (edited)

1583327-Cala-klasa-mojego-syna-boi-sie-pojsc-na-lekcje-matematyki-Wychowawczyni.jpg

Źródło obrazka: https://nauka.trojmiasto.pl/Wymagajacy-nauczyciel-gdzie-jest-granica-n100964.html

Gdybym miał taką władzę to podzieliłbym nauczycieli na tych z pasją... i na tych zwolnionych. Niestety zwolniona zostałaby większość wrednych, przemądrzałych i krzykliwych belfrów, a może nie niestety, raczej ku pożytku wszystkich.

Osobie chcącej zostać nauczycielem, powiedziałbym, że to jak bycie komandosem, albo gangsterem - chcesz mieć spokój? Nie pakuj się w to. Dlaczego nauczyciel ma potem cierpieć przez zgraje uczniów lejących na niego ciepłym moczem? Dlaczego uczniowie mają potem cierpieć przez mściwego i wściekłego swoim losem nauczyciela?
Chcesz mieć spokój, to nie pakuj się w to.

Nauczyciele do końca gimnazjum wydają się jeszcze przejmować dalszymi losami swoich podopiecznych. W szkołach ponadgimnazjalnych jest zupełnie odwrotnie. Czują się ważni, czują, że robią swoim uczniom łaskę. Nie chcesz się uczyć, to nie musisz. Co go to obchodzi? Nauczyciel w gimnazjach, podstawówkach oceniają ucznia na podstawie tego co wnosi do swojej pracy. W szkołach ponadgimnazjalnych oceniają go kluczem. Oczywiście nie mówię tutaj o nauczycielach z pasją. Tych zostawiamy.

Panowie i panie profesorowie w szkołach ponadgimnazjalnych czują się ważni, coś przecież osiągnęli w życiu, niosą kaganek oświaty młodym głupim ludziom. Tak na marginesie, to w większości magistrzy, ale każą się tytułować profesorami. A ja powiem, że nie dla psa kiełbasa, nie zasługują na to. Za co? Za czytanie definicji z podręcznika na lekcjach matematyki? Za tłamszenie przedsiębiorczości na lekcjach PP? Za to, że biorą państwowe pensje, które w podatkach płacą im rodzice uczniów, a potem szczycą się, że decydują o być albo nie być wielu młodych? Czasy, gdy nauczyciel był w klasie panem i władcą minęły bezpowrotnie, bo były to czasy chore, a oni jeszcze nie mogą tego pojąć.

Jeszcze nie widziałem w moim liceum sytuacji, gdzie nauczyciel był zjechany za niewinność. Ci z podstawówek i gimnazjów maja gorzej. Tam to była jazda. A mimo to nadal im zależało, a przynajmniej części. Nie usiłuje sprawić, by uczeń był ważniejszy od nauczyciela, ale odrobina sprawiedliwości by się przydała. Bo zawsze tak było i będzie, i to nawet widać, że nauczyciel z podejściem, zaangażowany, zawsze zostanie doceniony przez uczniów, a taki mściwy i pozbawiony umiejętności uczenia innych, będzie połknięty, przetrawiony i wyrzygany przez chociaż trochę rozgarniętą i solidarną klasę. Więc z perspektywy ucznia, nalegam tych jeszcze niezdecydowanych przyszłych nauczycieli, żeby bardzo się zastanowili, czy naprawdę chcą się w to pakować. Po co ktoś ma przez Ciebie cierpieć? Po co ty masz cierpieć i przychodzić codziennie do pracy wk****ny i wyładowywać się na podopiecznych? Zostaw.

A poza tym uważam, że obecny system edukacji w Polsce powinno się zniszczyć i odbudować od nowa.

To były moje trzy grosze. Pozdrawiam.

Sort:  

Warto przejść z obrazków takich na stocki darmowe, np. pixabay. Ogólnie problem w tym, że zdjęcia też mogą prawa autorskie mieć

Dzięki za stronkę. Jestem tutaj niezbyt długo. Obrazki są dla mnie tylko ozdobami, liczy się dla mnie co piszę, bo nad tym myślę i pracuję najdłużej. Większość obrazków znalazłem z użyciem filtra w google "do ponownego użycia", więc nie powinno być problemu. W tym przypadku obrazek bardzo pasuje do treści, więc pojechałem po bandzie i wrzuciłem ;) Pozdro!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61769.55
ETH 2910.04
USDT 1.00
SBD 3.64