Malarstwo w mojej ceramice

in #polish6 years ago (edited)

Ostatnio, podczas przeorganizowywania (czy ja to napisałam po polsku? :)) mojej przestrzeni pracy, znalazłam coś co namalowałam kilka ładnych miesięcy temu.

DSC05363 - Kopia - Kopia.JPG

Spojrzałam na to i przyznałam sama przed sobą - stęskniłam się za takimi kolorami.
Te dwa obrazki- ktoś mógłby stwierdzić- nic specjalnego, nie przedstawiają nic. I właśnie o to w nich chodzi.
Liczy się to jak wpływają na człowieka, na jego nastrój. We mnie budzą spokój i harmonijną radość. To właśnie czuję gdy na nie patrzę. I mam nadzieję,że inni też mogą to poczuć.

Trzymając je w dłoniach, uśmiechnęłam się do siebie i popatrzyłam w stronę mojego drewnianego stołu na którym suszą się kolejne kubki. Postanowiłam przenieść zaczerpniętą inspirację kolorem z papieru na glinę.
I tak oto wzięłam w ręce kolorowe angoby, pędzle i zaczęłam malować dwa kubki z brązowej gliny.

DSC05358.JPG

Angoby z czasem wysychają- trzeba dolać do nich wody i dokładnie mieszać, w szczególności tworzący się na dole osad. Bardzo pomocne są drewniane patyczki- takie jak na zdjęciu poniżej.

32480659_1950914501647585_7423894754032615424_n - Kopia.jpg

Oprócz zdobienia kolorową glinką zrobiłam też nieco etniczny wzór wykorzystując metodę sgraffito. Polega ona na zeskrobywaniu wierzchniej warstwy (w tym przypadku angoby), odsłaniając kolor warstwy pod spodem. W zależności od ilości warstw i tego jak mocno użyjemy narzędzia ( ja użyłam długiej drewnianej wykałaczki)-możemy uzyskać bardzo ciekawe i wielobarwne efekty. Tym razem zależało mi na dojściu aż do samej brązowej gliny - dzięki temu uzyskałam mocny kontrast kolorystyczny.

DSC05372 - Kopia.JPG

DSC05369 - Kopia.JPG

Teraz kubeczki czekają na swój pierwszy wypał, później zostaną poszkliwione i wypalone po raz drugi. Tak naprawde dopiero wtedy będzie można zobaczyć prawdziwy kolor malunku. Barwa angoby po wypale i przykryciu bezbarwnym szkliwem staje się mocniejsza i bardziej wyrazista. Czasem wygląda zupełnie inaczej niż to jak prezentowała się początkowo.
Spójrzcie sami:

To są wymalowane kubki przed wypałami:

DSC03889.JPG

To efekt finalny- po szkliwieniu.

DSC05355.JPG

Trochę sie różnią, prawda?

Jeśli chcecie być na bieżąco z tym co robię, zapraszam Was na mój instagram:
https://www.instagram.com/julia_lu_studio ( link znajduje się też u góry mojego profilu)

Tutaj nie zawsze mam czas napisać, choć pracuję nad tym by robić to częściej.
Mam w przygotowaniu nawet post instruktażowy, potrzebuje tylko zorientować się jak dodaje się tu filmiki. Jeśli możecie podzielić się jakimś linkiem- będę wdzięczna.

Pozdrawiam Was ciepło,
do zobaczenia!

Sort:  

Piękne i inspirujące. Nie mogę się doczekać filmów:)

filmy można dodać np za pośrednictwem platformy https://dlive.io można też dodać na youtube a tu po prostu wkleić link

Dzięki serdeczne :)!

Możesz również wrzucić filmik po prostu za pośrednictwem YouTube publikując tam wideo jako niepubliczne oraz wrzucając tu link (tylko wtedy możliwe będzie obejrzenie tego filmu z poziomu Steemit, w innym wypadku, będzie trzeba przejść na oddzielny serwis, by ten film zobaczyć). Poza tym, jak wspomina Sarmaticus, jest również DLive oraz DTube :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69747.29
ETH 3747.51
USDT 1.00
SBD 3.78