Wszechświat, czy pragniemy go poznać?

in #polish7 years ago

Cześć.

Jak każdy człowiek interesuje się wieloma rzeczami. Często, po powrocie z pracy, siadam i myślę na temat wszechświata, i jego nieskończoności. Staram się dostrzec w tym wszystkim jakiś ukryty sens, staram się zrozumieć istotę całej materii, która nas oplata. Religie, dinozaury, prastare cywilizacje... wszystko to sprowadza się do początku czegoś co stało się wszystkim co teraz możemy zaobserwować.

Widziałem już chyba wszystkie filmy dokumentalne, i pełnometrażowe, na temat kosmosu. W przypadku tych pierwszych jestem pod wrażeniem tego na ile ludzie zdążyli poznać swój układ słoneczny. Teleskopy, które wysłane w przestrzeń międzygwiezdną dostarczają nam mnóstwa zdjęć w wysokiej rozdzielczości są istną kopalnią wiedzy na ten temat.
Ostatnio spodobały mi się zdjęcia Jowisza zrobione przez sondę JUNO (Nasa). Są zachwycające. Poniżej pragnę Wam pokazać jedno z nich. Zrobiło ono na mnie największe wrażenie. Chyba każdy coś w nim zobaczy, pytanie tylko co... ?

jowisz.jpg
Zdjęcie NASA.

Szkoda, że żadna z wysłanych w kosmos sond nie znalazła ewidentnych śladów obcych cywilizacji. W tym dobre są filmy wymienione przeze mnie jako drugie, czyli pełnometrażowe filmy fabularne. Są one najczęściej fikcją naukową, czyli obrazem tego jak najprawdopodobniej może wyglądać życie we wszechświecie poza naszym układem słonecznym.

Chyba jednym z lepszych filmów jest Interstellar (2014). Mnogość zjawisk pokazana w tym filmie pobudza wyobraźnie, a muzyka, która towarzyszy widzowi podczas oglądania jest obłędna... gorąco polecam!
interstellar-poster.jpg

Pewnie częściej będę rozważał na te tematy. Nie ograniczajmy się do poznawania świata, którym dla wielu jest tylko najbliższe otoczenie... Życzę Wam umysłowej szerokości.

Trzymajcie się!

Sort:  

Podoba mi się Twoje poszukiwanie sensu wokół nas, bardziej inspirowane nauką i jej pytaniami, niż gotowymi odpowiedziami religii. Coś czuję, że jeszcze nie raz sobie ciekawie podyskutujemy.

Na Netflixie jest kilka filmów i seriali o takiej tematyce. Ale pewnie masz to już za sobą :)

Zawsze się znajdzie coś czego nie widziałem :) tylko czasami mam takie wrażenie

"Staram się dostrzec w tym wszystkim jakiś ukryty sens, staram się zrozumieć istotę całej materii, która nas oplata."

Jak wielu z nas...

wielu to myśli tylko o jedzeniu :)

Piramida Maslova sie kłania.

Tonąc, trudno pisać wiersze...

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.030
BTC 67414.73
ETH 3501.70
USDT 1.00
SBD 3.18