Moje filcowanie słów kilka o filcu. Można pominąć ;)

in #polish6 years ago

27973008_1725448187477378_7748142896844556396_n1.jpgFilcowanie to sztuka łączenia, spilśniania czy ubijania włókien wełny czesanej za pomocą igły lub mydła z wodą. Pomimo ze filcowanie na mokro jest bardziej tradycyjną techniką ja skupiłam się na technice przy pomocy igły, czyli filcowaniu na sucho. Jest to wdzięczna sztuka tworzenia nie tylko dziel płaskich , ale również form przestrzennych 2D i 3D. Mogą one stanowić element dekoracyjny, ale także być dziełem kompletnym, samym w sobie. pobrane (2).png
https://www.etsy.com/uk/listing/546760166/bunny-rabbit-white-bunny-decor-bunny?ref=shop_home_active_21
Ze źródeł archeologicznych wiemy ze filc jest najstarszym z wyrobów włókienniczych wytwarzanych przez ludzi. Najstarsze znaleziska archeologiczne, które wskazują na użycie filcu przez człowieka datuje się na 6500 lat p.n.e. i znajdują się one na terenie Turcji. Do dziś nomadyczna ludność Azji środkowej wytwarza filcowane koce, dywany i ubrania. W Europie natomiast filc zdobył uznanie pomiędzy XIII a XVIII w. n.e., i stanowił ważną rolę w życiu ówczesnych ludzi. Najważniejsze wówczas wyroby z filcu to koce, okrycia głowy, buty i skarpety. Obecnie filc przechodzi nowy renesans. Po wełnę czesankową chętnie sięgają artyści i rękodzielnicy, którzy korzystając z różnorodności dostępnej wełny i jej bogatej kolorystyki tworzą nie tylko sztukę użytkową, ale również piękne dekoracje i dzieła sztuki. pobrane.png

https://www.etsy.com/uk/listing/594479182/sold-sheep-art-sheep-decor-sheep-gift?ref=shop_home_active_6

iusa_400x400.27979351_ojz0.jpg
Katarzyna Sajko

Sort:  

jakie oczyska!
ale ciekawy rodzaj sztuki.
masz talent dziewczyno!
witaj na steemit :)

Dziekuje i zapraszam do obserwacji bloga ;)

Super prace :) Zajączki podbiły moje serducho :D

Dziekuje ;) pozdrawiam ;)

Witam na tagu #pl-rekodzielo. Twoje prace są super :) Mam nadzieję, że będziemy mogli je jeszcze podziwiać :D

Dziekuje serdecznie ;)

fajne to filcowanie :D

Dziekuje i polecam.

Też lubię handmady i chyba będę musiała spróbować stworzyć coś z filu.
Bardzo ładnie Ci to wychodzi, powiedz mi czy to jest trudne?

Ja pracuje z filcem juz 4 lata , nie jest trudne ale trzeba nabrac wprawy. ;) moze wrzuce jakis projekt krok po kroku niebawem ;) pozdrawiam

Będę obserwować Twój blog :) czekam na kolejny post, fajnie byłoby gdybyś dodała jak zrobić coś z filcu "krok po kroku". Pozdrawiam

Wow. You are awesome:-)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61146.27
ETH 2924.49
USDT 1.00
SBD 3.58