PLACUSZKI BANANOWE - SŁODKA PRZEKĄSKA BEZ CUKRU, GLUTENU I NABIAŁU !!!

in #polish7 years ago

Dzisiaj chciałabym podzielić się receptą na moją ulubioną słodką przekąskę, czyli placuszki bananowe.
Jak wspomniałam w moim pierwszym poście, muszę przestrzegać bardzo surowej diety ze względu na mój stan zdrowia. Ponieważ nie mogłam znaleźć zbyt wielu gotowych przepisów, które pasowałyby do mojej diety, nie miałam wyboru, jak tylko wymyślić swoje własne. Większość z nich jest bardzo prosta, zawierająca tylko kilka składników, z uwagi na to że mam bardzo ograniczony wybór. Jednak moja rodzina i przyjaciele uwielbiają moje "proste" potrawy ...
Oto jedno z nich:

PLACUSZKI BANANOWE
20170823_081049.jpg

SKŁADNIKI: podane poniżej ilości dotyczą 1 porcji (4 placki). Jeśli chcesz więcej, to pomnóż przez liczbę osób.
1 duży dojrzały banan
1 jajko
1 łyżka tartego migdała (lub inne orzechy)
1 łyżka oleju kokosowego do smażenia
20170820_101305.jpg

PRZYGOTOWANIE

  1. pokroić banan na kawałki

  2. dodać jajko i migdały. Wymieszaj wszystkie składniki używając blendera ręcznego
    20170820_101553.jpg

  3. Tymczasem rozgrzej olej kokosowy na patelni

  4. Użyj łyżkę do formowania naleśników na gorącej patelni. Smaż po obu stronach (można przykryć - wtedy szybciej dojdą)
    20170820_102307.jpg

DODATKI I WARIACJE

  1. Osobiście uwielbiam moje placuszki z guacamole - jak na zdjęciu (tylko awokado i cytryna)
  2. Można je połączyć z owocami dowolnego rodzaju, a nawet dodać bitę śmietaną (jeśli nabiał jest dla ciebie ok)
  3. Inną opcją jest polanie masłem migdałowym, syropem klonowym lub miodem (wtedy będzie to super słodkie)
  4. Jeśli chcesz mieć pełnowartościowy posiłek - możesz dodać kilka warzyw: np. ja lubie smażyć moje placuszki z drobno pokrojoną marchewką.

Ten posiłek można serwować na dowolne okazje. Możesz jeść go na śniadanie lub lunch, albo na deser jako słodką ucztę. Co ważniejsze - DZIECI TO UWIALBIAJĄ _ NAWET BEZ CUKRU !!!
20170823_081057.jpg
Smacznego!

Sort:  

Wygląda to smacznie i miałbym pewnie ochotę nawet spróbować, ale ja z kolei jestem "uczulony" na bez glutenu i gdy jakieś danie jest tak przedstawiane to od razu mam awersję... :)

Wiesz, to "bez glutenu" to informacja dla tych którzy muszą na niego uważać, a ci którzy mogą go jeść, nie muszą brac tej informacji pod uwagę - to w niczym nie przeszkadza. Myśle, że jak się skusisz i spróbujesz, to po twojej awersji nie będzie śladu... Wszyscy moi znajomi, a szczegolnie ich dzieci - bez wzgledu na "upodobania" dietetyczne - zajadają się tym daniem - naprawde polecam...
I przy okazji dziekuję za komentarz.

Wyglądają super! Nie wpadłabym na to że banana można usmażyć :)

Można, można... - a do tego jak pięknie puchnie na patelni... Smacznego życzę!

Congratulations @katrinagr! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61994.03
ETH 2917.97
USDT 1.00
SBD 3.62