Bitcoin - upadek środka płatniczego

in #polish7 years ago

Miało być o bieganiu, ale to następnym razem bo wczoraj tak się zastanawiając na temat bitcoina doszedłem do wniosku, że jego era jako środka płatniczego powoli może się kończyć.

bitcoin-2007769_960_720.jpg

Bitcoin został właśnie po to między innymi stworzony żeby za niego płacić za różne dobra, ale jak jest na prawdę? Z tego co gdzieś widziałem tylko 4% btc jest używane w tym celu, a reszta to czysta spekulacja. Kolejna kwestia to idąc do restauracji nie opłaca mi się zapłacić btc bo wyjdzie mi to dużo drożej więc dlaczego mam to robić.
Sprzedawca zwiększa cenę za produkt, który płacimy w btc bo jego cena jest niestabilna - potrafi latać o tysiąc dolarów w krótkim czasie dlatego musi się zabezpieczyć przed takim skokami właśnie zwiększeniem ceny.

Według mnie żeby ludzie zaczęli płacić w bitcoinach jego cena musiałaby się ustabilizować tj. oscylować wokół małego przedziału cenowego lub bardzo delikatnie się zwiększać lub zmniejszać. Do czego by to doprowadziło? Osoby, które trzymałby je w celach spekulacyjnych czy inwestycyjnych pozbyłoby się monet ze względu na małe stopy zwrotu co by powodowało dalsze spadki. Osobami, które by trzymały byliby raczej kolekcjonerzy (nie wiem jak ich inaczej nazwać) i samo posiadanie czegoś co doprowadziło do takiej rewolucji byłoby dla nich wartością.

Podsumowując dla mnie bitcoin prawdopodobnie zostanie wyparty jako środek płatniczy przez coś innego - stabilnego i tańszego.

Sort:  

W pełni zgadzam się z autorem w tezie. Czy mogę prosić o informacje skąd wiesz, ze tylko 4% bitcoinów używane jest w celach płatniczych?

Słyszałem od Tradera21 myślę, że wiarygodne źródło. Później poszukam to podeślę tutaj.

Bardzo będę prosił o źródło tych danych, bo jest to niezwykle ważna kwestia dotycząca przyszłosci bitcoina.

To było gdzieś tutaj, wideo trwa półtorej godziny, teraz nie znalazłem gdzie o tym mówi, ale gdzieś tam powinno być.
https://independenttrader.pl/bitcoin-banka-spekulacyjna-czy-okazja-inwestycyjna.html

Thanks for your work @kris94 Followed...

Congratulations @kris94! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Nowe możliwości, jak sądzę, rysują się przed walutami -bez opłat transakcyjnych: Steemit, IOTA ... . Może też, gdy te opłaty są bardzo niskie.
Ale muszą być zapewnione dobre portfele do obsługi tych walut, oraz usługa Multisig (dla transakcji Escrow i in.)

Natomiast Bitcoina widzę jako nowe złoto.

Mowil o tym @philk w ostatnim materiale

Niekoniecznie, ten "problem kursu" możesz przekazać na merchanta czy jak to się tam pisze - czyli na usługodawcę

Stellar coś ostatnio bardziej szanowany, nawet IBM zaczął go używać... A tak na ten moment, to wydaję mi się, że Dash stabilniejszy od Bitcoina.

Eski olmasına rağmen harika bir yorum
jyoZGyW.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61553.99
ETH 2881.27
USDT 1.00
SBD 3.54