Europejska gospodarka ma się coraz lepiej?

in #polish7 years ago

Jadąc dzisiaj na spotkanie usłyszałem w radiu wiadomość o wczorajszej konferencji Mario Draghiego prezesa Europejskiego Banku Centralnego, oczywiście o wszystkim wiedziałem znacznie wcześniej, ale zdziwiło mnie, że takie informację podają w radiu dla mas. Jestem tylko ciekawy co ludzie myśleli jak redaktor powiedział, że EBC zmniejszył program pompowania pieniędzy w rynek o połowę, twierdząc że europejska gospodarka ma się coraz lepiej i jeszcze na koniec dodał, że euro się osłabia. Jestem ciekawy ilu Kowalski połączyło te dwa fakty i się chociaż na chwilę zastanowiło dlaczego euro ma się osłabiać jeżeli z gospodarką jest coraz lepiej. Odpowiedź jest bardzo prosta, a to z powodu właśnie ograniczenia programu luzowania ilościowego (QE, skup obligacji) przez co duzi gracze przenoszą kapitał tam gdzie będą lepiej zarabiać.

Co jeszcze ciekawego przyniosła wczorajsza konferencja?
QE

Głownie tak jak wspomniałem wyżej ograniczenie programu QE do 30 mld euro miesięcznie czyli o połowę tego co było dotychczas. Program został na razie przedłużony na pewno do września kolejnego roku chociaż na pewno dalej będzie kontynuowany, ale jeszcze nie wiadomo w jak dużych ilościach, ale w raporcie była też mowa, że nie wykluczone jest ponowne podwyższenie kwoty.

Stopy procentowe

Mają pozostać na niezmienionym poziomie w terminie przekraczającym QE. Już i tak jesteśmy bardzo długo na ekstremalnie niskich stopach, a EBC przeciąga to dalej mimo, że FED już od jakiegoś czasu zwiększa poziom stóp procentowych.

ebc-golebi-draghi-i-brak-jednomyslnosci-wsrod-decydentow.jpeg

Sort:  

#life
Confucius : Life is really simple, but we insist on making it complicated.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65935.31
ETH 3015.23
USDT 1.00
SBD 3.75