Schab ze śliwką - przepis krok po kroku

in #polish6 years ago

Soczysty i pachnący schab ze śliwką to idealne danie na niedzielny obiad. Jest to przepis do przygotowania, którego będą potrzebne suszone śliwki - a przepis na nie znajdziecie tutaj

Przepis dedykuję @grecki-bazar-ewy, która suszy śliwki w greckim słońcu i na pewno czasem tęsknili za polskimi smakami. Ewa jest też opiekunem tagu #pl-kuchnia i jedną z osób, która niesamowicie pomaga mi w moich początkach na steemit za co jestem jest bardzo wdzięczny.
A jak już jestem przy początkach to dziękuje także @philk i @carrioner za pokazanie platformy :)

043-Schab-ze-śliwkąKuchniaWeDwoje.pl_[1].jpg

Czas wykonania: 1 h (+ minimum 3 h marynowania)
Ilość porcji: 3 – 4

Składniki:

Marynata:

  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki suszonych ziół (rozmaryn, tymianek)
  • ½ łyżeczki pieprzu ziołowego (lub zwykły czarny)
  • ½ łyżeczki musztardy
  • 2 małe ząbki czosnku

Do sosu:

  • 1 łyżka śmietany 12%

Krok po kroku przepis na schab ze śliwką

  1. Przygotować schab do faszerowania
    1.-Przygotować-schab-do-faszerowania[1].jpg

  2. Wymieszać śliwki i nafaszerować mięso
    2.-Wymieszać-śliwki-i-nafaszerować-mięso-1[1].jpg

  3. Przygotować marynatę i nafaszerować mięso
    3.-Przygotować-marynatę-i-nafaszerować-mięso[1].jpg

  4. Szczelnie zamknąć mięso w folii
    4.-Szczelnie-zamknąć-mięso-w-folii[1].jpg

  5. Po ugotowaniu odlać marynatę
    5.-Po-ugotowaniu-odlać-marynatę[1].jpg

  6. Pokroić schab w plastry
    6.-Pokroić-schab-w-plastry[1].jpg

Pobierz wersję do druku - przygotowanie schabu ze śliwką:

Schab ze śliwką - PDF

Smacznego,
Sylwia i Krzychu

Blog: http://kuchniawedwoje.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/KuchniaWeDwoje
Instagram: https://www.instagram.com/kuchniawedwoje.pl/
Pinterest: https://www.pinterest.nz/KuchniaWeDwoje/boards/

Wszystkich zainteresowanych kolejnymi przepisami to zachęcamy do śledzenia naszego kanału Steemit https://steemit.com/@kuchniawedwoje/.

Chcecie więcej takich pomysłów na tradycyjny polski obiad - poinformuj na o tym przyciskiem UpVote

Sort:  

okej, to już mam pomysł na pyszny obiadek w tym tygodniu :)

Polecam i dziękuję, że podzieliłeś się o tym pod wpisem - to mnie zawsze cieszy, gdy wiem że ktoś korzysta z moich przepisów.

Raczej nie należę do osób, która często gotuje, ale jak upatrzę jakiś świetny przepis, to się biorę do roboty. ;) Dzięki raz jeszcze za przepis.

Dziękuję pięknie za dedykację, jest mi na prawdę bardzo miło i cieszę się że jestem pomocna :)

Oczywiście że tęsknię za niektórymi przepisami tradycyjnej kuchni polskiej. Z tym schabem udało Ci się trafić w "10" - taki robiła moja Mama na świąteczne dni (podawała na zimno) i zawsze wszyscy przy stole byli zachwyceni.
Przyznam że sama jeszcze nie robiłam tego dania więc na pewno skorzystam z Twojego przepisu. I już mam pytanko: mięso gotujesz w folii aluminiowej?

Tak w foli aluminiowej co zapobiega wysychaniu mięsa. Czasem na kilka minut przed końcem ją otwieram co sprawia, że powstaje chrupiąca skórka :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64303.16
ETH 3137.29
USDT 1.00
SBD 3.97