CZEŚĆ ! W końcu to zrobiłem / PIĘKNA PŁOĆ

in #polish6 years ago


Witam wszystkich

dziś chce się podzielić z Wami mini relacją z mojej wyprawy nad nowa wodę.


Pogoda

15 kwietnia, zacząłem o 6:00, temperatura początkowa to 9 stopni a końcowa czyli o godzinie 9:00 wynosiła już aż 16 stopni, 976,61 hPa, niebo bez chmur, bardzo słonecznie, lekki wiatr.

Łowienie

Na początku były poszukiwania odpowiedniego miejsca gdzie potencjalnie może być ryba. Miałem na oku dwa miejsca, jedno to płytka zatoczka a druga to koniec pasa trzcin. Wybrałem drugie miejsce.  Łowienie zacząłem od sprawdzenia dokładnie głębokości łowiska, wyszło ze około 70 cm 5 a może 6 m od brzegu. Przynętą był czerwony robak, który znajdował się około 3 cm nad dnem. Wędka zarzucona wiec czas szykować zanętę. Dla ciekawostki zanętę zrobiłem wieczorem poprzedniego dnia z płatków owsianych, bułki tartej, mąki oraz trochę bakalii aby coś się działo więcej :) Dno jest czarne wiec dodałem trochę torfu który jest prawie wszędzie na brzegu. Wymieszałem i zanęciłem punktowo. Pierwsza godzina z czerwonym minęła  bez odzewu ryby. Szybka zmiana taktyki czyli zmiana na mały hak i zakładam chleb. Pierwsza ryba wzięła po 3 minutach od zarzucenia !!! To była piękna płoć która mogła mierzyć około 25 cm. Piękne ubarwienie, silna i pełna ikry. Zwróciłem jej wolność. Kolejne dwie godziny spędziłem bawiąc się z małą płocią i krąpiami.



Moje spostrzeżenia co do tej wyprawy

 Wiał lekki wiatr. Ryba przestała reagować na jakąkolwiek przynętę zaraz po tym jak pokazało się słonce. Na dnie jest dużo małych patyków i liści. Przynęta która opada na dno i pomału się przesuwa dzięki wiatrowi zbiera resztki liści co powoduje ze na haku oprócz przynęty jest również jeszcze liść co bardzo niekorzystnie wpływa na ataraktyczny przynęty i skuteczność. Z racji tego ze dno nie jest idealnie proste będę musiał dobrze sprawdzi dane miejsce w poszukiwaniu dołków a jeśli okaże się ze dno nie jest w miarę proste zostają mi inne rozwiązania. Łowienie trochę wyżej niż zwykle to robię czyli na około 10 cm nad dnem lub modyfikacja zestawu polegająca na zmianie spławika lub daniu oliwki jako obciążenia która robiłaby jako 'kotwica' tego zestawu, zestaw by się nie przesuwał. Dodatkowo muszę przyznać ze bylem zdziwiony ze ryby wolały chleb zamiast robaka :)

Serdecznie pozdrawiam :)



 

 


Sort:  

Hey @lovefishing, great post! I enjoyed your content. Keep up the good work! It's always nice to see good content here on Steemit! Cheers :)

Gratulacje rybki ,szkoda ze taka mała ...następnym razem bedzię lepiej......;

Dziękuje, moja ręka jest duża i ryba wydaje się mała ale myślę że płoć 25 cm to już fajna sprawa :)

No rzeczywiście widziała mi się mniejsza ,może ta fotka.......

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 63175.14
ETH 3047.55
USDT 1.00
SBD 3.63