Uwaga

in #polish6 years ago (edited)

Dzisiaj rano dostałem na messengera wiadomość z linkiem do youtube, byłem zaspany, potwierdziłem rozszerzenie (ytb nie działało) i załatwiłem konto fb i jeszcze to draństwo porozsyłało do Was to gówno. Facebooka mam zablokowanego, bo to z mojego spamowało Was, więc założyłem drugiego i wywaliłem przeglądarkę bo cały czas coś na niej muliło itd. Mam nadzieję, że nie otwieraliście tego linka, przeczytaliście mój apel na starym koncie.

ps. Jeśli ktoś się zna to proszę o podpowiedź, czy przeskanowanie kompa i wywalenie przeglądarki załatwi sprawę?

Podaję jak wyglądała treść wiadomości, może to uchroni kolejne osoby.

Zrzut ekranu 2018-05-16 o 15.24.57.png

Znalazłem informację z Komputer Świat z dnia 22 grudnia 2017

Digmine, bo tak nazywa się nowe malware, odkryli specjaliści z firmy Trend Micro. Oprogramowanie rozsyłane jest przy pomocy Facebook Messengera i ma postać pliku, najczęściej o nazwie "video_xxx.zip". Gdy tylko go uruchomimy, zarażamy nasz komputer malware. Program następnie instaluje rozszerzenie do przeglądarki Chrome, a potem zaczyna wydobywanie kryptowaluty Monero.

To jednak nie wszystko. Program wykrada także nasze dane do konta na Facebooku i zaczyna rozsyłać się także naszym znajomym z listy przyjaciół. De facto jest to tworzenie tzw. botnetu, czyli zbioru zarażonych urządzeń, które kontroluje twórca danego malware. Na razie największe centra ataku Digmine to Korea Południowa, Wietnam, Azerbejdżan, Ukraina, Filipiny, Tajlandia czy Wenezuela. To kraje, w których adaptacja Facebooka jest bardzo wysoka, więc jest to też podatny grunt na wszelkie tego typu ataki.

Facebook już podał, że udało mu się usunąć pliki z Digmine i powstrzymać atak. Nie wiadomo jednak, czy tego typu sprawy nie powrócą w przyszłości. Warto zatem pamiętać o podstawowych zasadach cyfrowego BHP i np. nie klikać w podejrzane linki.

Sort:  

No ale to nie jest link do YouTube przecież :)

po kliknięciu przekierowało na stronę identyczną jak youtube

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65935.31
ETH 3015.23
USDT 1.00
SBD 3.75