Drukarka 3D na ratunek! Reanimacja narzędzia kuchennego... Poważna sprawa :D

in #polish6 years ago (edited)

Stała się rzecz niesłychana, szczypce obraziły się na Pana... a tak serio, uległy zniszczeniu poprzez zadanie im większej siły niż mogły wytrzymać, wskutek powstałych naprężeń powiedziały pas służbie istotom ludzkim... Na nic zdało się klejenie wikolem (ramię odpadło po krótkim czasie). Z pomocą przyszła drukarka 3D, która pomogła przywrócić funkcje tego jakże przydatnego w kuchni przedmiotu. Szczypce te przeżyły wiele - od tradycyjnych dla nich połowów ogórków ze słoików do nawet przerzucania węgla na grillu :D), są narzędziem uniwersalnym, a ja czuję do nich wielki sentyment, a nawet sympatię, dlatego nie pozwolę im odejść na emeryturę.


Pierwszym krokiem było rzucenie okiem na ten niecodzienny przypadek i zaplanowanie operacji.

IMG_20180714_002202.jpg
DRAMAT! Kto Wam to zrobił?! Leżcie spokojnie i nie ruszajcie się!

OK! Już wiem, można skleić i jakoś poskręcać małymi wkrętami, albo gwoździkami, ale to nie będzie długotrwałe rozwiązanie... Trzeba odpalić Fusion 360!

Screenshot_15.png

Screenshot_19.png

Screenshot_10.png

Screenshot_22.png

Screenshot_21.png

Powstał taki oto projekt, który jako jednoosobowa komisja jednogłośnie zaakceptowałem. Pozostało tylko dobrać ustawienia, przerzucić plik na kartę SD i zacząć drukowanie :)

IMG_20180714_015024s.jpg

IMG_20180714_015221.jpg

Przyszedł ten moment, kiedy w końcu można zwieńczyć dzieło składając wszystko w jedną współgrającą ze sobą całość. Wspomogłem się klejem, który zaaplikowałem gdzie tylko mogłem... Po kilku godzinach przeprowadziłem testy wytrzymałościowe, które zakończyły się pozytywnym wynikiem. Sam byłem zaskoczony jak dobrze wszystko było spasowane, bo zazwyczaj albo nie robię luzów, albo robię za duże... Tym razem wyszło idealnie!

(świeży klej)
IMG_20180714_020146.jpg

IMG_20180714_043205.jpg

IMG_20180714_043224.jpg

Jako ciekawostkę dodam moje przyznanie się do błędu :O Zapomniałem o sfazowaniu ostrych krawędzi zewnętrznych na etapie projektowania, więc jako że dbam o bezpieczeństwo potencjalnych operatorów tej maszynerii to zeszlifowałem krawędzie pilnikiem do paznokci :) A otwory pierwotnie mialy posłużyć do "zanitowania" całości, ale wszystko trzyma się na tyle solidnie, że nie będzie to potrzebne (mam nadzieję). Dodam też, że jestem początkujący w projektowaniu/modelowaniu/itp. przedmiotów, a każdy drobny element sprawia, że robię malutki kroczek do przodu. Dziękuję za uwagę i proszę o ustosunkowanie się w komentarzach do tego typu artykułów (czy przypadkiem nie zaśmiecam cyberprzestrzeni publicznej). Pozdrawiaam!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67