🤔 Alternatywy dla aplikacji od Adobe

in #polish6 years ago (edited)

Witam po ciut długiej przerwie ;),

Jak zapewne wiecie programy od Adobe są bardzo dobre do wszelakiej pracy kreatywnej, jednak subskrypcja Creative Cloud nie należy do najtańszych. Stąd mój pomysł na ten wpis.

adobe-photoshop-data-desk-693892.jpg

Chciałbym wam pokazać programy, które moim zdaniem są świetne i mogą zastąpić apki z CC, a jednocześnie można je pobrać za darmo. Sam z nich korzystam, bądź korzystałem.

Zacznę może od programu, którego zna chyba każdy, czyli Adobe Photoshop.

Wydaje mi się, że nikogo nie zdziwię, jeśli powiem Gimp. Jest jednak program, który odkryłem dosyć nie dawno i jestem z niego mega zadowolony, a mowa o Krita. Moim zdaniem interfejs wygląda dużo bardziej elegancko i profesjonalnie. Uważam, że może to być godny zastępca Gimpa.

Następny program to Adobe Lightroom.

Generalnie nie zajmuję się obróbką zdjęć mega profesjonalnie i wydaje mi się, że większość osób również. Sądzę, że edytor w aplikacji Zdjęcia na Win 10/Google Photos, czy aplikacja Photoshop Express (dostępny w M$ Store na Win 10) idealnie nadają się do amatorskiej obróbki. Jeśli jednak szukacie bardziej zaawansowanych narzędzi, np. do obróbki rawów to polecam polować na DxO OpticsPro 11, klucze do tego programu są często rozdawane.

Alternatywa dla Adobe Premiere Pro to...

Jest ich troche, tak więc po kolei. Wydaje mi się, że programem, który zasługuje na szczególną uwagę jest DaVinci Resolve 15. Program występuje w wersji płatnej, jak i darmowej. Darmowa wersja jest niemalże w pełni funkcjonalna. Jeśli kolorujecie swoje nagrania to chyba nie znajdziecie lepszego narzędzia do color gradeingu. Dodatkowo funkcja Fusion, która jest doskonała do tworzenia animacji, przejść, czy różnorakich efektów specjalnych. Mój największy problem jaki napotkałem w tej aplikacji to słaba optymalizacja. Pamięć cache tego programu w moim przypadku potrafiła sięgać ponad 200 GB (sic!), do tego renderowanie często potrafiło się zcrashować, z powodu za małej ilości ramu (8GB współdzielone z integrą). Inny program to Hitfilm Express, który jest w porządku. Bardzo dobre poradniki do tego programu robi Krzysztof Dziewiątkowski. Jest jeszcze AVID, ale go omijałbym szerokim łukiem. Interfejs wygląda tragicznie i do tego program jest źle zoptymalizowany.

Teraz bez większego rozpisywania przedstawię resztę programów.

Adobe Audition - Audacity. Nic lepszego nie znalazłem do tej pory,
Adobe Illustrator - Gravit Designer, bądź Krita z vector layer,
Adobe XD - ale to jest darmowe xD, dobra alternatywa to Figma,
Adobe Dreamweaver - Brackets (też od Adobe) lub VS Code (btw ktoś korzysta z Dreamweavera?).

Może ci się spodobać ;)
TOP 5 NAJLEPSZYCH APLIKACJI DO NAUKI PROGRAMOWANIA
TOP 5 APLIKACJI DO NAUKI JĘZYKÓW

Jeśli pomógł ci mój artykuł to upvote mile widziany ;)
Zapraszam również do komentowania. Może sami znacie jakieś dobre alternatywy?

Pozdrawiam 👋

Edit: Chciałem podziękować @mickson za wypromowanie mojego artykułu na wykopie. Thx bro ✋

Sort:  

Myślę że możnaby tutaj dodać trochę aplikacji, które nie są darmowe, ale płaci się za nie tylko raz, przy ich kupnie i wychodzą taniej niż kilka miesięcy CC:

  • Photoshop, Lightroom - Affinity Photo
  • Illustrator - Affinity Designer
  • Xd - Sketch (macOS only)

Dokładnie. Pakiet Affinity możliwościami nie odbiega zbytnio od Adobe a jest rewelacyjny cenowo. I niedługo wypuszczają swoją wersję Indesign pod nazwą Publisher. Sam przesiadłem się z PS i AI na Affinity i chwalę sobie.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69488.13
ETH 3501.35
USDT 1.00
SBD 3.69