Przemyślenia o bidbotach, zakłopotanie, presja, wartości... co robić?

in #polish6 years ago (edited)

Przez ostatnie 2 tygodnie bardzo wiele się działo w temacie botów w polskiej społeczności. Temat nie łatwy, budzący wiele kontrowersji i emocji. Czy potrafię w kilku słowach co o tym myślę? Nie potrafię :( Potrzebowałem aż 54 minuty by omówić ten skomplikowany temat.. i wszystkie rozterki jaki z nimi mam :(

W świetle skandalicznej długości powyższego filmu, pozostaje mi tylko przypomnieć, że warto rozważyć oglądanie mnie być może na lekkim przyśpieszeniu.



Nie ukrywam, że bardzo mi zależy by poznać Wasze zdanie, co na ten temat myślicie. Ja sam nie wiem co myśleć na temat tego wszystkiego... a także czy powinienem sam jakoś zareagować.

Dajcie znać co o tym myślicie!


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Nie czuję potrzeby wyjaśniania czegokolwiek lub odpierania jakichkolwiek zarzutów. Pod tym komentarzem wszystkich proszę o zapisywanie się na czarną listę (napisz słowo: JA). Obecnych kuratorów proszę o przemyślenie sprawy i ewentualne zgłoszenie rezygnacji ze współpracy)

Zaczepki i komentarze nie związane z moją prośbą będą downvotowane.

Jeżeli moja SP nie będzie wykorzystywana przez polską społeczność to moje głosy będą sprzedawane do minnowbooster i smartsteem na czym skorzystam finansowo. Pozdrawiam wszystkich.

Ja

Nie mam klarownego zdania, muszę się zastanowić i poczekać, jak sytuacja się rozwinie.

Jeżeli moja SP nie będzie wykorzystywana przez polską społeczność to moje głosy będą sprzedawane do minnowbooster i smartsteem na czym skorzystam finansowo. Pozdrawiam wszystkich.

:) Czyli nic się nie zmieni? :P

Oczywiście JA

tłumaczyłem Ci już kilka razy że jesteś na czarnej liście, ciężko zapamiętać? downvote

Nie będziesz mi mówił jak mam żyć :)

Obejrzałem do końca, polecam przyśpieszyć :D

Ja bym spojrzał na to też z trochę innej perspektywy. Taki bot nie wziął się znikąd, ktoś znalazł niszę i zaspokoił potrzebę. Tą potrzebą jest reklama. I moim zdaniem nieumyślnie do botów rękę dokładają twórcy interfejsów, którzy nie dostarczają skutecznego sposobu reklamowania postów.
Tak jak wspomniałeś jest zakładka - z założenia świetna bo kwota na promocje jest palona. Ale to w żaden sposób nie działa, nikt nie zagląda więc mało klientów = mało palonych tokenów.

O to! Sam chyba z rok temu pisałem, co można zrobić żeby promoted miało sens - no ale steemit inc. cały czas zajmuje się raczej backendem. tipuvote! ;)

Ja mam jeszcze inny pomysł który połączyłbym z Twoim. Zainstalowanie steemit na własnej domenie, wyrzucenie całej sekcji tagów globalnych i wstawienie najpopularniejszych tagów polskich. (to mogłyby by być zwykłe linki html)

To nic nie zmieni, zmiana musi być globalna, najlepiej zaczynając od steemit, który ma największy procent rynku.

Z ciekawości, co można Twoim zrobić żeby promoted działało? Chyba że chodzi o wrzucanie postów promowanych, ale oznaczonych na zakładkę trendingu.

Si, wrzucanie promowanych do trending (nawet jednego, w wyznaczone miejsce, przy każdym odświeżeniu strony innego).

Trending, dane tagi. Było by wielu chętnych na to jedno czy np 3 miejsca reklamowe co powodowało by prześciganie się z $$. Cała ta kwota była by palona.

Ja to nawet w trending nie zaglądam bo na górze często i tak wiele postów, które w ogóle mnie nie interesują. Po prostu obserwuję osoby, które tworzą ciekawe dla mnie treści, a do nowych docieram poprzez komentarze pod postami tych osób. Czasem jak mam więcej czasu to wchodzę bezpośrednio na jakieś tagi tematyczne i szukam nowych autorów, albo zakładka nowe i przeglądam... ale z kolumną "nowe" no to jest już dłuższa przeprawa :)

Jest bardzo proste rozwiązanie - wystarczy zlikwidować Hot i Trending ;-)

No tak, ale reklama która opiera się o oszustwo jest po prostu zła.

Każda reklama to oszustwo. Czasami to po prostu dobre oszustwo.

hmm, nie zgadzam się, ale nawet jeśli to oszustwo jest w samej reklamie, a nie w sposobie podania. To tak jakby porównywać powieść political fiction z kłamstwami serwowanymi przez telewizję na temat aktualnych wydarzeń. Niby i jedno i drugie to nie prawda, ale przy pierwszym wiadomo że to nie prawda i każdy to wie ;> Chociaż może to zły przykład, bo ludzie wierzą w prawdziwość reklam. Chociaż i są tacy co wierzą w prawdziwość literackiej fikcji...
Tak czy siak widzę zasadniczą różnicę w oszustwie zawartym w oznaczonej reklamie (chociaż to też złe) a oszustwem polegającym na udawaniu że dana treść reklamą nie jest.

This post received 0.73 SBD upvote from @tipU funded by @cardboard | @aditor now has a chance to win free @steembasicincome share :) | Voting service guide | For investors | Claiming Byteball Airdrop Guide.

Loading...

Wisisz mi piwo @noisy ;) Szkoda, że nie mogę być na najbliższym meetupie tym lub tym we Włoszech, innym razem!

Co do meritum - uważam, że wprowadzenie reguły wykluczającej głosy z Wise dla osób, które używają botów jest słuszne i powinieneś to zrobić prędzej czy później. To twój głos i ostatecznie reprezentuje twoje poglądy. Być może dobrze, że wstrzymałes się z tym chwilę by nie zaostrzać konfliktu. Ale taka reguła jeżeli chodzi o jakość treści mogłaby działać niemal wyłącznie pozytywnie i mam szczerą nadzieję, że stanie się standardem wśród 🐋 używających Wise w przyszłości. Jest to pierwszy, ważny krok by sprawić, że koszt używania bidbotow będzie zbyt duży i być może wymusi to inne rozwiązania a propos reklamy o których pisał chociażby @Aditor. Myślę, że ostatecznie wytłumaczyłeś swoje motywację i nikt o złą wolę nie powinien cię oskarżać. Proponuję ustalić niedługo termin wprowadzenia takiej reguły, jak dyskusja już wybrzmi dobrze w naszej społeczności i wszystkim wyklarują się poglądy na temat bidbotów.

Popieram rękami i nogami.

Chce to piwo :), co do Twojej wypowiedzi, to sądzę, że trzeba poczekać i obserwować. Wszystkie formy wsparcia są dobre i Twoje i @mmmmkkkk311 . Ja patrzę na to z boku i skupiam się na swojej treści i swoim przekazie. Każdy upvote mnie cieszy.

Niby tak, ale niby nie. Aby zachować kurs Steem musi tu być jakość. Za bylejakość inwestorzy nie płacą. Czy bidboty mają w takim razie przełożenie negatywne na kurs? Ciężko powiedzieć, ale to prawdopodobnie TOP3 (jeśli nie TOP1) trapiących platformę.

A to powoduje stratę wszystkich inwestorów, w tym również ciebie

Może trzeba to obliczyć :P Jak masz jakiś pomysł to warto spróbować. Natomiast od zawsze bidboty pasowały naszej społeczności jak pięść do nosa, co zresztą zostało opisane w filmie.

około 10:30
Mi się wydaje, że jeśli chodzi o "biedną społeczność", to bardziej chodzi o to, że w Polsce "najmocniejsze konta" mają ile? Po 60k SP? Ile ich jest? 3?
1 konto na zachodzie ma nawet kilkukrotnie wyższą siłę głosu niż ta trójka razem.

Stwierdzenie może trochę niefortunne, nie miałem zamiaru nikogo urazić, natomiast pisałem w komentarzach że chodziło mi o to że gdyby nie wsparcie gtg, noisy i albakerki to byłoby bardzo zle. Zdecydowana większość jest tu po to by zarobić a nie włożyc. Tym bardziej przykre jest to że sprzedając głos o maksymalnej wartości 0.25sbd przy max-ROI, uwaga nawet do 52% dla ludzi którzy nie dostali nigdy głosu od żadnego wieloryba, wylewa się fala hejtu

konto gtg: https://steemit.com/@gtg/transfers (244,963.639 STEEM)

A czy nie zastanawiałeś się nad tym (jako witness) by wzorem gtg nie ingerować w to co się dzieje w społeczności i nie sugerować nikomu własnych poglądów np. na temat bid botów? Rozumiem że obecnie twoja pozycja nie jest zbyt wysoka ale to z pewnością sie zmieni gdy wise wystartuje pełną parą.

Bardzo, albo to bardzo dużo nad tym myślałem i doszedłem do wniosku, że nie powinienem udawać tego kim jestem i na siłę się zmuszać do zachowania, które mi nie pasuje.

Powinienem raczej być konsekwetny. Gdybym obiecywał ludziom neutralność i w pewnym momencie przestałbyć neutralny, wówczas wydaje mi sie, że każdy mógłby mieć uzasadnione pretensje. Faktem jest jednak to, że zdaje sobie sprawę, że 90% głosów na noisy.witness otrzymalismy właśnie dlatego, że neutralny nigdy nie byłem w sprawach w których miałem wyraźne zdanie.

Raz na jakiś czas Witness musi podjąc decyzję, która z neutralnością nie ma nic wspólnego. Udawanie, że ta pozycja jest neutralna w mojej opini jest błędem. Chcąc być fair wobec społeczności... można starać się tylko ich nie zaskoczyć a przez to na bieżąco dawać znać jakim kompasem moralnym ktoś się kieruje.

Oddając swój głos na @noisy.witness i @gtg kierowałem się tylko jednym kryterium: czy dany witness wspiera #polish, teraz interesuje mnie również stosunek witnessa do bidbotów. Ewentualne zmiany ograniczające działalność bid botów będą wymagały consensus przy HF. Nie chcę by mój witness głosował wbrew moim interesom. Twój stosunek do tego zagadnienia poznałem.
Czy możesz mi podpowiedzieć pod jakim nickiem na polskim czacie jest gtg?
Wiem że nie gtg bo kiedyś wspominał mi o tym jak go wywołać ale niestety zapomniałem.

a to Polak? Bo ja mam wrażenie, że nie, a mi chodzi o Polaków.

Dodam od siebie, że prawdopodobnie Steem Power będzie powoli wyrzucane ze Steem i wykorzystywane tylko do podstawowych funkcji, a "celem samym w sobie" ma być SMT, który każda społeczność będzie miała. Czyli np. będziesz mógł zrobić CarrioToken i w zależności od twoich filmików (i blablabla) ty i twoja społeczność będzie dostawała token wyceniany na X na wolnym rynku. I to ma być ostatecznie twoja zapłata.

No i brakuje plantera na liście ;)

Długie, ale warto.
Zgadzam się z krytyką kupowania głosów dla swoich postów, jako po prostu czegoś złego, nawet intuicyjnie. To jest nieoznaczona reklama i poza argumentami że to szkodzi platformie itd, jest to moim zdaniem po prostu oszustwo. Oszustwo jest złe.

Z drugiej strony mam wątpliwości co do kupowania głosów dla kogoś. Hmm, podoba mi się możliwość łatwej "donacji" na dlive. Czasami po prostu mając niedużą siłę głosu widząc jakiś super post chcemy go wesprzeć czymś więcej niż jednym głosem. Dlatego w związku z brakiem łatwej i widocznej donacji w serwisach steemit czy busy nie mogę potępić kupowania głosów dla innych.

Natomiast gorąco podzielam brak zrozumienia dla podjęcia takiego działania (stworzenie bota) przez MK skoro jest WISE i obawiam się że właśnie. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Czyli poprzez początkowe wykorzystywanie bota do wsparcia społeczności ostatecznie po prostu zarabianie na sprzedawaniu głosów. Nie podoba mi się taka wizja.

Dlatego w związku z brakiem łatwej i widocznej donacji w serwisach steemit czy busy nie mogę potępić kupowania głosów dla innych.

Trudno mówić o kupowaniu, skoro MK przesyła tokeny, które mają zostać wykorzystane. Przypomina to bardziej granie na automatach z grami (popularnych w latach 90tych) wykorzystując żetony ofiarowane przez właściciela lokalu. Nikt więc tu nic nie kupuje (jeśli chodzi o kuratorów).

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Czyli poprzez początkowe wykorzystywanie bota do wsparcia społeczności ostatecznie po prostu zarabianie na sprzedawaniu głosów.

W tym momencie każdy kurator otrzymuje 5 SBD za swoją pracę, o czym @noisy nie wspomniał w filmie. Aby MK na tym zarabiał, musiałaby zostać całkowicie przemodelowana koncepcja tego bota. Dopóki tego nie zrobi ja będę popierał ten projekt. Dzięki niemu nareszcie mogę wspierać większym głosem posty pod tagiem #pl-fotografia.

Trudno mówić o kupowaniu, skoro MK przesyła tokeny, które mają zostać wykorzystane.

Bardziej chodziło mi o globalną zasadę, a nie sprawę MK. Jeśli chodzi o sprawę MK to jest ostatni akapit i mój brak zrozumienia dla niewykorzystania WISE w tym samym celu w sumie powstałego.

Aby MK na tym zarabiał, musiałaby zostać całkowicie przemodelowana koncepcja tego bota

Nie, wystarczy że zaczną od niego kupować głosy różni ludzie. Bo jak rozumiem jego tekst czy tekst w profilu, każdy może zamówić ten głos, a nie tylko Ci którzy dostali od niego SBD. Kuratorzy mają głosy za darmo, plus wynagrodzenie(co jest jedyną przewagą nad WISE). To jednak może być sposób na promocję bota, dzięki czemu nie-kuratorze będą kupować za własne. I o tym mówi też noisy że nie wiadomo potem który głos jest kupiony, a który kuratorski.

Kryterium dania upvote, powinna być treść, a nie czy ktoś skorzystał z bidbota. Jeśli ktoś z twoich ekspertów daje głos na treści niskiej jakości, to nie problem tkwi w tym, że jednocześnie dał głos na to mmmmkkkk311 (w swojej osobie, kutatora, czy płatnej protekcji - w trójcy jedyny), tylko w tym, że ekspert się nie sprawdza i nadużywa twojego zaufania.
Osobny problem jest taki, że jeśli ktoś ma post powiedzmy na 5+, a obok post na 5-, a widzi, że post na 5+ ma 5$, a ten na 5- 0,5$, to świadom ograniczeń swojego voting power prędzej da pełen głos osobie o treści słabszej i tu traci osoba, która głos kupiła, a zyskuje uczciwa.
Czemu mmmmkkkk311 zrobił bid bota, kurator bota i swoje konto w jednej osobie? Bo chce, żeby nie było wiadomo wprost, która opcja została użyta. Tym samym użytkownicy płatnej protekcji zyskują kamuflaż i to jest ciekawa opcja, konkurencyjna usługa w stosunku do innych bid botów, z której odpłatnie nie mam zamiaru korzystać.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62622.67
ETH 2944.91
USDT 1.00
SBD 3.61